Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-26, 17:55
  #1429
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Givetvis visste jag inte vem du menade - det är ju därför jag frågar dig tre gånger..



Så du menar att filmerna inte var hemligstämplade trots allt? Eller vad försöker du säga? Att Chansley inte var våldsam (även om det kan diskuteras med tanke på att han vägrade lyda polisens upprepade instruktioner) är förstås fullständigt ointressant eftersom det inte var en våldsam handling han fälldes för. Advokaten är väl antagligen bara sugen på att bli lite känd i tv - eller idiot.


Jag har enbart sagt att de hade någon sorts säkerhetsklassning och vet inte säkerhetsklassen specifikt.
Vilken underbar debunk signerat en jävla dåre, advokaten är sugen på att bli känd eller så är han en idiot. För att ha begärt bevismaterial
Herregud alltså...
Citera
2023-03-26, 17:59
  #1430
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det står 3 inlägg ovanför ditt felaktiga påstående - men här kommer det igen; han dömdes till 3,4 år i fängelse men kommer släppas ut redan den 9 juli i år om han inte gör något mer dumt.
Hur svårt kan det vara att erkänna att shamankillen INTE förtjänar 3.4 års fängelse?
Däremot Epps verkar ha gjort sig förtjänt av det.
Citera
2023-03-26, 20:25
  #1431
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hur svårt kan det vara att erkänna att shamankillen INTE förtjänar 3.4 års fängelse?
Däremot Epps verkar ha gjort sig förtjänt av det.
Jag vet inte vad du har för problem - jag har aldrig sagt att han förtjänar det - tvärtom har jag i denna tråd skrivit att jag anser att han blev syndabock. Du kanske skulle läsa vad jag skriver istället för vad du tror…
Citera
2023-03-26, 20:28
  #1432
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Jag har enbart sagt att de hade någon sorts säkerhetsklassning och vet inte säkerhetsklassen specifikt.
Vilken underbar debunk signerat en jävla dåre, advokaten är sugen på att bli känd eller så är han en idiot. För att ha begärt bevismaterial
Herregud alltså...

Så det var ”säkerhetsklassat så det inte gick att begära ut” - men inte hemligt? Vad var då skälet som angavs till att det inte lämnades ut om u någon verkligen begärde det? Vad är skillnaden ens på säkerhetsklassat och hemligstämplat?
Citera
2023-03-26, 22:22
  #1433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
självklart litar jag inte på tv. tror du att jag är helt jävla blåst
Detta kommer ju också från TV din oändligt efterblivna idiot
Citera
2023-03-26, 23:21
  #1434
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Förstår du inte vad realtid betyder? CNNs fejkade nonsens 2 år senare är inte relevant men satt man nu där och kollade den dagen så såg man poliserna ta bort staketen och släppa in folk samtidigt som foliehattar som Alex Jones stod utanför och gapande "Dont go in, its a trap". Det var vad som hände den dagen, punkt.

Du är blind så du kommer aldrig kunna se dessa videos. Bara gå vidare och sluta gräva.

Jodå, jag vet vad realtid är, du såg det INTE i realtid vilket vi är några som gjort.
Du såg en film som du tror visar sanningen...
Citera
2023-03-26, 23:23
  #1435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hur svårt kan det vara att erkänna att shamankillen INTE förtjänar 3.4 års fängelse?
Däremot Epps verkar ha gjort sig förtjänt av det.
det är uppenbart.
polariseringen och trump derangement syndrome spelar in...

det goda hatet eller liknande. otroligt att det pågår ännu
Citera
2023-03-27, 07:38
  #1436
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Jag har enbart sagt att de hade någon sorts säkerhetsklassning och vet inte säkerhetsklassen specifikt.
Vilken underbar debunk signerat en jävla dåre, advokaten är sugen på att bli känd eller så är han en idiot. För att ha begärt bevismaterial
Herregud alltså...

Försvarsadvokaterna har trots allt tydligen visst haft möjlighet att se filmerna om de så önskat:

On Tuesday, McCarthy contended that January 6 defendants were able to access security footage of the attack before he was speaker and when former House Speaker Nancy Pelosi led the chamber.

"The defendants have had this ability to come and see the footage," he said.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/02/28/p...thy/index.html

Med reservation för att det bara är McCarthy som försöker släta över att han släppte filmerna till Fox…
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-03-27 kl. 07:44.
Citera
2023-03-27, 08:53
  #1437
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Försvarsadvokaterna har trots allt tydligen visst haft möjlighet att se filmerna om de så önskat:

On Tuesday, McCarthy contended that January 6 defendants were able to access security footage of the attack before he was speaker and when former House Speaker Nancy Pelosi led the chamber.

"The defendants have had this ability to come and see the footage," he said.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/02/28/p...thy/index.html

Med reservation för att det bara är McCarthy som försöker släta över att han släppte filmerna till Fox…

Shamanens förra advokat säger tydligt att han inte kände till materialet och hans nya säger
Citat:
“Suppression … is not the nefarious burying of evidence,” Bill Shipley, Jacob Chansley’s current counsel, said in an interview with The Epoch Times on Monday. “It just means it wasn’t brought to light by the government. The government knew what was there and did not illuminate the fact that it was there.”
Man behöver alltså inte fråga efter något material utan man ska upplysas enligt lag. Man frågar väl inte efter något om man inte är upplyst om att det existerar...
Citera
2023-03-27, 09:27
  #1438
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Shamanens förra advokat säger tydligt att han inte kände till materialet och hans nya säger
Om det är sant så ljuger alltså McCarthy.

Citat:
Man behöver alltså inte fråga efter något material utan man ska upplysas enligt lag. Man frågar väl inte efter något om man inte är upplyst om att det existerar...
Nej det är svårt att fråga efter något man inte vet existerar (även om alla förstås förstod att det fanns mer än enbart de korta klipp vi fått se tidigare på våldsamheter och upplopp) - advokaten ifråga hävdar ju dock att han har efterfrågat det, så frågorna kvarstår - vem frågade han, vad fick han för svar, varför säger McCarthy att alla kunde komma och se materialet?
Citera
2023-03-27, 10:01
  #1439
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om det är sant så ljuger alltså McCarthy.


Nej det är svårt att fråga efter något man inte vet existerar (även om alla förstås förstod att det fanns mer än enbart de korta klipp vi fått se tidigare på våldsamheter och upplopp) - advokaten ifråga hävdar ju dock att han har efterfrågat det, så frågorna kvarstår - vem frågade han, vad fick han för svar, varför säger McCarthy att alla kunde komma och se materialet?

Det står ju dock i din artikel

Citat:
"For the first time since the inception of this case, the full context of January 6th is receiving intensive public scrutiny as 41,000 hours of CCTV footage relevant to January 6th has been made available to the Defendant and members of the public,"
__________________
Senast redigerad av withnonam3 2023-03-27 kl. 10:05.
Citera
2023-03-27, 10:45
  #1440
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Det står ju dock i din artikel

Ja det står mycket motsägelsefullt i den artikeln - det var därför jag skrev att jag reserverar mig för att McCarthy kan ha pratat strunt..
McCarthy grants access to Capitol security footage to January 6 defendants

The defendants have had this ability to come and see the footage

On Tuesday, McCarthy contended that January 6 defendants were able to access security footage of the attack before he was speaker and when former House Speaker Nancy Pelosi led the chamber.

Speaker Pelosi did not have that authority and believes that it appropriately belongs to security officials
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback