Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-17, 23:53
  #13
Medlem
120mg elvanse är en bebisdos, du kan slappna av. Harmlöst att blanda med benzo.
Citera
2023-03-18, 01:23
  #14
Medlem
Är nog ingen fara, sömn kanske blir svårt men efter några timmar lär du kunna slumra till en stund och få lite vila om du verkligen vill.

Fast kanske inte öka dosen känns som du fått i dig tillräckligt.

Hur känns det nu några timmar senare??
Citera
2023-03-18, 18:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Är nog ingen fara, sömn kanske blir svårt men efter några timmar lär du kunna slumra till en stund och få lite vila om du verkligen vill.

Fast kanske inte öka dosen känns som du fått i dig tillräckligt.

Hur känns det nu några timmar senare??

Fortfarande vaken .
Citera
2023-03-22, 06:21
  #16
Medlem
Äh vad fan 30-60 borde duga om du är ovan. 120 är ändå en del om du inte är van med cs. Elvanse har för mig en rätt tunn gräns mellan att må bra och mindre bra och mer må-bra vs obehag än t.ex gatutjack. Stessen kan nog göra att du kan behöva mer men det drar på rätt fort så bättre att ta en till ifall du känner så än att ta för mycket direkt. Elvanse känns enligt mig jobbigare när det går ur än en tjack-at av någon anledning och därför borde du testat dig fram. Lagom dos ger en känsla av att må som en bättre version av sig själv och ibte alls lika roligt som dos om du vill punda, imo. Hoppas att du mådde bra iaf
__________________
Senast redigerad av Konto19 2023-03-22 kl. 06:43.
Citera
2023-03-25, 21:53
  #17
Medlem
Själv hade jag förmodligen blivit trött.
Blev "påtänd" av lägre doser. Behövde komma över 70+ för att bli lugn.
Doserna i fass är utifrån barn.
Citera
2023-03-25, 21:57
  #18
Medlem
Jag skulle förmodligen bli trött. Blir "påtänd" vid längre doser. Behöver 70+ för att bli lugn.
Doserna i fass är utifrån barn.
Jag har ifs adhd så det funkar kanske annorlunda då.
Citera
2023-03-31, 11:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heml7g
Jag skulle förmodligen bli trött. Blir "påtänd" vid längre doser. Behöver 70+ för att bli lugn.
Doserna i fass är utifrån barn.
Jag har ifs adhd så det funkar kanske annorlunda då.

Nej, det gör det inte. Detta är endast en seglivad myt. Du hör ju själv hur orimligt det låter att du skulle bli påtänd vid lägre doser men lugn vid större doser.

Klassiskt rättfärdigande av ditt eget pundande.

"Jag måste ha 300mg Elvanse för att bli lugn, tar jag mindre så blir jag hög!"

Har också ADHD. Mindre doser gör mig mer fokuserad, precis som det gör med de flesta utan ADHD. Högre doser gör mig påtänd.
__________________
Senast redigerad av jagharingaben 2023-03-31 kl. 11:59.
Citera
2023-03-31, 15:28
  #20
Medlem
Jag har själv aldrig hört denna "myt".
Har själv aldrig upplevt någon form av eufori och ser ingen poäng med att punda på dexamfetamin.
När jag testade Elvanse så såg iaf även läkaren att det krävdes högre doser för mig för att få ett lugn, särskilt ett motoriskt lugn.
Påtänd kanske var ett förenklat uttryckt. Blev forserad, studsig, rastlös.
Citera
2023-03-31, 15:31
  #21
Medlem
Studsig skulle vara stissig
Citera
2023-03-31, 15:35
  #22
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja du kommer inte kunna sova i natt, den saken är klar. 120mg som ovan är onödigt mycket... Det hade räckt med hälften. Nu tar jag inte längre men jag tyckte inte alls om att ta över 100mg då det mest blev bieffekter och stissighet för min del.

Ja, 120 är mest jobbigt.
Citera
2023-04-01, 18:13
  #23
Medlem
Kan tillägga att när mitt barn skulle påbörja insättning av Attentin så var ursprungs dosen för hög för henne och hon blev helt sänkt. Allmänt lealös och stilla. Hon hade defenitivt ingen kunskap om den sk myten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback