Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-02, 07:21
  #49
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munkafan
Någon som vet om det är någon skillnad mellan dessa två konsoler mer än att det ingår en extra handkontroll på den ena?
Kan det vara en äldre version av den andra eller något?
Där finns gott om den med endast en handkontroll men leveranstid på den med dubbla kontroller.

https://www.komplett.se/product/1225...Gaming_Console

Vs

https://www.komplett.se/product/1111...sc-edition-ps5

Samma sak bara att en majoritet vill ha 2 handkontroller. Vissa gånger är lösa handkontroller slut i lager om man nu vill ha en extra kontroll + vissa vill ha 2 för att helt enkelt kunna spel där man är två pers samtidigt i sådana spel som t.e.x fighting spel, fifa osv.

Jag har alltid köpt 2 handkontroller i ett konsol paket för det blir snabbare slitage om jag använder samma handkontroll hela tiden, så jag varierar helt enkelt mellan 2 kontroller. Har det inte funnits färdigt paket med 2 kontroller så har jag köpt en lös kontroll vid sidan av.
Citera
2023-04-02, 07:34
  #50
Avstängd
Liberationfronts avatar
Runt jul
Citera
2023-04-02, 18:31
  #51
Medlem
Skogsvandrings avatar
Håll koll på eventuella reor eller erbjudanden. Själv passade jag på när Mediamarkt erbjöd Xbox Series X för 5500 förra året. Kollade in Prisjakt nu och billigast idag är 6195.

Höll på att tappa hakan när jag såg högsta priserna. Värst är Teknikhouse säljer konsolen för hela 8990 vilket de generöst sänkt nu med hela 200 kr så passa på.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-04-02 kl. 18:49.
Citera
2023-04-02, 19:02
  #52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Håll koll på eventuella reor eller erbjudanden. Själv passade jag på när Mediamarkt erbjöd Xbox Series X för 5500 förra året. Kollade in Prisjakt nu och billigast idag är 6195.

Höll på att tappa hakan när jag såg högsta priserna. Värst är Teknikhouse säljer konsolen för hela 8990 vilket de generöst sänkt nu med hela 200 kr så passa på.

6900 för disk versionen är väl rätt så bra pris, tror inte den lär gå ner speciellt mycket mer än så.
Citera
2023-04-03, 08:33
  #53
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
6900 för disk versionen är väl rätt så bra pris, tror inte den lär gå ner speciellt mycket mer än så.

Förövrigt dom som köper den digitala versionen blir "lurade". Sonys digitala spel är ca 25-30% dyrare än spel på skiva. Så den där 1000 lappen billigare som den digitala versionen kostar tjänar man in på ett par spel och efter det är det bara en ren vinst att äga disc versionen. Så stirra er inte blinda på priset på den digitala versionen, då är ni låsta till Sonys digitala ockerpriser när det gäller digitala spel.

Tycker också det är ett ok pris med tanke på att nu går det att beställa online utan att förboka. Normalpriset tidigare när det var brist låg väl på ungefär 6000kr när det gäller discversionen. Nu slipper vi de där sjuka priserna på 10000kr, företag och privatpersoner som förstörde hela marknaden genom att sko sig på andra människors desperation att fixa en ps5.
Citera
2023-04-03, 08:43
  #54
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Förövrigt dom som köper den digitala versionen blir "lurade". Sonys digitala spel är ca 25-30% dyrare än spel på skiva. Så den där 1000 lappen billigare som den digitala versionen kostar tjänar man in på ett par spel och efter det är det bara en ren vinst att äga disc versionen. Så stirra er inte blinda på priset på den digitala versionen, då är ni låsta till Sonys digitala ockerpriser när det gäller digitala spel.

Tycker också det är ett ok pris med tanke på att nu går det att beställa online utan att förboka. Normalpriset tidigare när det var brist låg väl på ungefär 6000kr när det gäller discversionen. Nu slipper vi de där sjuka priserna på 10000kr, företag och privatpersoner som förstörde hela marknaden genom att sko sig på andra människors desperation att fixa en ps5.

Har man planerat att köpa spel vid release så ska man definitivt köpa disc versionen.

Men om man kan vänta ett tag så kan man få de flesta digitala AAA spel för en hundring i reor ett par år senare. Eller så kanske man klarar sig med gratis spelen man får med PS+.
Citera
2023-04-03, 12:16
  #55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Förövrigt dom som köper den digitala versionen blir "lurade". Sonys digitala spel är ca 25-30% dyrare än spel på skiva. Så den där 1000 lappen billigare som den digitala versionen kostar tjänar man in på ett par spel och efter det är det bara en ren vinst att äga disc versionen. Så stirra er inte blinda på priset på den digitala versionen, då är ni låsta till Sonys digitala ockerpriser när det gäller digitala spel.

Tycker också det är ett ok pris med tanke på att nu går det att beställa online utan att förboka. Normalpriset tidigare när det var brist låg väl på ungefär 6000kr när det gäller discversionen. Nu slipper vi de där sjuka priserna på 10000kr, företag och privatpersoner som förstörde hela marknaden genom att sko sig på andra människors desperation att fixa en ps5.

Kjell & co har rea på den digitala nu 5990 visst. Men jag tycker ändå man ska köpa versionen med skivläsare då digitala spel aldrig kommer kosta mindre för dom får inte konkurrera bort fysiska spel så det är anledningen man tjänar inte speciellt nåt köpa digitalt mer än att man slipper fippla med cd skivor.
Citera
2023-04-14, 10:53
  #56
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har man planerat att köpa spel vid release så ska man definitivt köpa disc versionen.

Men om man kan vänta ett tag så kan man få de flesta digitala AAA spel för en hundring i reor ett par år senare. Eller så kanske man klarar sig med gratis spelen man får med PS+.

Är inte direkt så att spel går ner i pris 2-3 månader efter release heller. Finns ju alltid något spel som man vill ha omgående så i längden bara en förlustaffär med digitala versionen. 1000kr mer på flera års sikt är en skitsumma i sammanhanget för discversionen det sparar man in på ett par speltitlar så går rätt snabbt.

Har inte tänkt på det tidigare men tänk om ps5 digitala versionen går sönder. Då försvinner alltså alla köpta spel?
Citera
2023-04-14, 10:55
  #57
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Är inte direkt så att spel går ner i pris 2-3 månader efter release heller. Finns ju alltid något spel som man vill ha omgående så i längden bara en förlustaffär med digitala versionen. 1000kr mer på flera års sikt är en skitsumma i sammanhanget för discversionen det sparar man in på ett par speltitlar så går rätt snabbt.

Har inte tänkt på det tidigare men tänk om ps5 digitala versionen går sönder. Då försvinner alltså alla köpta spel?

Spelen är givetvis kopplade till ens playstation-konto. Om tjänsten tas ur drift är man såklart 100% rövkörd som med alla såna här tjänster men det är inget problem annars.
Citera
2024-01-28, 12:09
  #58
Medlem
Jimpaz87s avatar
Är 6880:- bra pris på ett ps5? Eller nån som har nått tips på bättre pris? Nytt pratar jag om nu då och från en relativt nyöppnad el varu kedja.
Citera
2024-01-28, 13:51
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpaz87
Är 6880:- bra pris på ett ps5? Eller nån som har nått tips på bättre pris? Nytt pratar jag om nu då och från en relativt nyöppnad el varu kedja.

Beror på vilket ps5 du tänker, webhalldn har 6489 för slim digital edition medan Kjell o Company har samma model för 6 399 kr. Använd Pricerunner etc för att hitta bästa pris för konsolen du är intresserad av
Citera
2024-01-28, 16:51
  #60
Medlem
Jimpaz87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Beror på vilket ps5 du tänker, webhalldn har 6489 för slim digital edition medan Kjell o Company har samma model för 6 399 kr. Använd Pricerunner etc för att hitta bästa pris för konsolen du är intresserad av

Ah lilla detaljen. Standard med disc menar ja☝️😁
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback