Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-04-13, 11:50
  #109
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Rövknull, våldtäkt och incest. Jag undrade bara var du drar gränsen för abort. Du spårar ur i nån sexuell avvikelse.

Jag frågar igen: var drar du gränsen? Själv tycker jag sex veckor är rimligt. Det ger gott om tid. Det finns abortpiller och liknande.

Varför använder du svensk statistik i detta forum? Det saknar ju helt relevans.

Alla som inte håller med är sekterister.
SÅ du förespråkar rent praktiskt ett totalförbud av abort, bra då vet vi att du är en fundamentalist.
För vid vecka sex vet oftast kvinnan inte ens om att den är gravid

Och två, Sverige har ett utmärkt abortsystem som även innefattar aborter vid nionde månaden.
Och statistiken berättar hur utmärkt den är också och abortstatistik är lika viktig vart den än kommer ifrån, för när man går in på statiust8ik och där man hindrar abort.
Så berättar även statistiken att mer kvinnor dör till följd av extrema förbud.

Men alaska som en tog upp som har fri och obegränsad abort till nionde månaden, de hade endast 2st riktigt sena aborter.

Men bra att du berättar du är en fundamentalistisk abortmotståndare som ska tvinga på kvinnor graviditeter som är oönskade, eller så berättar du att du inte förstår på frågan alls, så vilket väljer du, för en av dom är till 100% sann.
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jo Trump är ju känd för att aldrig ljuga

I abortfrågan har han ändrat hållning minst femton ggr.
https://edition.cnn.com/2024/04/09/p...ine/index.html
Det var såpass många ggr, tänkte innan jag skulle dra till med 10ggr, men tänkte det kanske inte är så många ggr.
Och nu bara de senaste åren har vi en hel del av dessa.
Rätt intressanta att donalds är pragmatisk och inser att frågan är mycket svårt opopulär, men genom ändra sig så retar hen bara upp din fundamentalistiska bas istället OCH alla andra också, för dom tycker inte heller om att förhandla ned siffran till en rund och jämn siffra som vecka 16

Detta är en mycket härlig rävsax hen har satt sig i och som hen nu försökte dumpa på delstaterna istället.

Även verkar det vara en hel del här som inte verkar förstå hur opopulär abortförbud är i USA, eller här för den delen.
Och de verkar inte heller förstå att även om man inte hör frågan så mycket, så inser man det har enorma påverkningar på valen som varit ett tag nu.
Men detta försöker dom låtsas om inte existerar, dock tror jag inte abortfrågan har samma brutala påverkan på presidentvalet som på andra val nu höst.
Citera
2024-05-04, 15:32
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
SÅ du förespråkar rent praktiskt ett totalförbud av abort, bra då vet vi att du är en fundamentalist.
För vid vecka sex vet oftast kvinnan inte ens om att den är gravid

Och två, Sverige har ett utmärkt abortsystem som även innefattar aborter vid nionde månaden.
Och statistiken berättar hur utmärkt den är också och abortstatistik är lika viktig vart den än kommer ifrån, för när man går in på statiust8ik och där man hindrar abort.
Så berättar även statistiken att mer kvinnor dör till följd av extrema förbud.

Men alaska som en tog upp som har fri och obegränsad abort till nionde månaden, de hade endast 2st riktigt sena aborter.

Men bra att du berättar du är en fundamentalistisk abortmotståndare som ska tvinga på kvinnor graviditeter som är oönskade, eller så berättar du att du inte förstår på frågan alls, så vilket väljer du, för en av dom är till 100% sann.

Det var såpass många ggr, tänkte innan jag skulle dra till med 10ggr, men tänkte det kanske inte är så många ggr.
Och nu bara de senaste åren har vi en hel del av dessa.
Rätt intressanta att donalds är pragmatisk och inser att frågan är mycket svårt opopulär, men genom ändra sig så retar hen bara upp din fundamentalistiska bas istället OCH alla andra också, för dom tycker inte heller om att förhandla ned siffran till en rund och jämn siffra som vecka 16

Detta är en mycket härlig rävsax hen har satt sig i och som hen nu försökte dumpa på delstaterna istället.

Även verkar det vara en hel del här som inte verkar förstå hur opopulär abortförbud är i USA, eller här för den delen.
Och de verkar inte heller förstå att även om man inte hör frågan så mycket, så inser man det har enorma påverkningar på valen som varit ett tag nu.
Men detta försöker dom låtsas om inte existerar, dock tror jag inte abortfrågan har samma brutala påverkan på presidentvalet som på andra val nu höst.

Biden har lovat att införa roe vs wade i hela landet om han vinner. Bara kongressen blir demokratiskt så sitter den där som en smäck.

Detta är en fråga som folk inte diskuterar så öppet eftersom det finns så mycket fanatiker men det kommer att synas på valsedeln.
Citera
2024-05-04, 15:46
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Detta är en fråga som folk inte diskuterar så öppet eftersom det finns så mycket fanatiker men det kommer att synas på valsedeln.
Senaste opinionsundersökningen har Trump +12% nationellt. Kan man tänkas att det är Bidens abortextremism som redan börjar synas i opinionsmätningar?
Citera
2024-05-04, 15:51
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Senaste opinionsundersökningen har Trump +12% nationellt. Kan man tänkas att det är Bidens abortextremism som redan börjar synas i opinionsmätningar?

Vad menar du med Bidens abortextremism?
Citera
2024-05-04, 15:54
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Vad menar du med Bidens abortextremism?
Abort ända fram till förlossningen. Något som väldigt få amerikaner (eller svenskar heller för den delen) förespråkar.
Citera
2024-05-04, 15:56
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Abort ända fram till förlossningen. Något som väldigt få amerikaner (eller svenskar heller för den delen) förespråkar.

Varför tramsar du för?
Citera
2024-05-04, 15:57
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Varför tramsar du för?
På vilket sätt anser du att jag tramsar? Är det något i mitt konstaterande som inte är fakta?
Citera
2024-05-04, 16:02
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
På vilket sätt anser du att jag tramsar? Är det något i mitt konstaterande som inte är fakta?

Tycker inte att du har uttalat något alls som går att diskutera. Du får komma med ett nytt inlägg och tala om vad du vill diskutera så att det går att svara på. Just nu så är det ju bara trams du kommer med.
Citera
2024-05-04, 16:04
  #117
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Biden har lovat att införa roe vs wade i hela landet om han vinner. Bara kongressen blir demokratiskt så sitter den där som en smäck.

Detta är en fråga som folk inte diskuterar så öppet eftersom det finns så mycket fanatiker men det kommer att synas på valsedeln.
Misstänker de tänker fillerbusta denna fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Abort ända fram till förlossningen. Något som väldigt få amerikaner (eller svenskar heller för den delen) förespråkar.
Även donalds är för aborter som räddar mammas liv.
Jo, vi alla förespråkar mammans liv, eller gör du inte menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
På vilket sätt anser du att jag tramsar? Är det något i mitt konstaterande som inte är fakta?
JA, fakta är den att detta är inget problem ens, det är därför det blir till trams det du skriver där.
Citera
2024-05-04, 16:10
  #118
Medlem
Bidens hot om att "införa roe vs wade i hela landet" tyder i bästa fall på att han är korkad och okunnig om den amerikanska konstitutionen, i värsta fall är det en antydan om att han har för avsikt att mörda domarna i supreme court och utse sig själv till diktator på livstid (vilket väl realistiskt sett i hans fall inte är speciellt länge, men ändå).

Skulle Biden mot förmodan få en majoritet demoQrater i senaten och representanthuset och rösta igenom en legalisering av aborter utan några som helst restriktioner (gick ju inte så bra senast de försökte) så skulle givetvis nuvarande Supreme Court slå ner på lagen snabbare än Joe Biden hinner få sin blöja bytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Tycker inte att du har uttalat något alls som går att diskutera. Du får komma med ett nytt inlägg och tala om vad du vill diskutera så att det går att svara på. Just nu så är det ju bara trams du kommer med.
Vad är det du inte förstår? Du ifrågasätter väl inte det faktum att Biden förespråkar abort fram till förlossningen? Det är nämligen just detta faktum som jag vill diskutera.

Om du istället ifrågasätter att amerikaner i allmänhet är emot aborter fram till förlossningen får du gärna presentera belägg för det påståendet. Här är två undersökningar som gör gällande att väldigt få amerikaner är okej med väldigt sena aborter:
AP-NORC poll: Most say restrict abortion after 1st trimester
Gallup: Where Do Americans Stand on Abortion?
Citera
2024-05-04, 16:24
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Bidens hot om att "införa roe vs wade i hela landet" tyder i bästa fall på att han är korkad och okunnig om den amerikanska konstitutionen, i värsta fall är det en antydan om att han har för avsikt att mörda domarna i supreme court och utse sig själv till diktator på livstid (vilket väl realistiskt sett i hans fall inte är speciellt länge, men ändå).

Skulle Biden mot förmodan få en majoritet demoQrater i senaten och representanthuset och rösta igenom en legalisering av aborter utan några som helst restriktioner (gick ju inte så bra senast de försökte) så skulle givetvis nuvarande Supreme Court slå ner på lagen snabbare än Joe Biden hinner få sin blöja bytt.


Vad är det du inte förstår? Du ifrågasätter väl inte det faktum att Biden förespråkar abort fram till förlossningen? Det är nämligen just detta faktum som jag vill diskutera.

Om du istället ifrågasätter att amerikaner i allmänhet är emot aborter fram till förlossningen får du gärna presentera belägg för det påståendet. Här är två undersökningar som gör gällande att väldigt få amerikaner är okej med väldigt sena aborter:
AP-NORC poll: Most say restrict abortion after 1st trimester
Gallup: Where Do Americans Stand on Abortion?

Du har inte berättat ett enda dugg om de aborter som sker i ett förlossningsinledninskede? Det är svårt att förstå vad du menar är olämpligt?

Kan du förklara vad som händer när kvinnan fortfarande är i utdrivningsskedet om de dödar barnet då eller om de väntar till utdrivningsskeendet för att mörda barnet? Hur mördar de barnet? Skalpell, strypning, spruta eller krossar huvudet mot kakelgolvet.


Och VAD är den EXAKTA anledningen att de mördar barn som är födda efter fullgången grocess?
__________________
Senast redigerad av Huggig 2024-05-04 kl. 16:34.
Citera
2024-05-04, 21:15
  #120
Medlem
rotebro-hasses avatar
Sedan Tennessee infört de strängaste abortreglerna ser det 75e distriktet ut att flippas av demokraterna.

En känd tiktokare med 2 milj följare kandiderar mot en boomer republikan som vill förbjuda abort även vid fara för moderns liv. Tex anser han att blodförgiftning är ett av guds underverk.

Sammanlagt +12 ser det ut att landa för demokraterna i höstens kongressval.

När joe biden vinner vita huset igen och demokraterna bibehåller en 51/49 ledning i senaten så lär de få igenom en veto proof bill i årets budget. Där ingen delstat som begränsar Roe v wade får ta emot federala tax grants.

Det lär inte dröja länge innan de röda delstaterna börjar mjukna i sin hållning och långsamt urholka sitt "totala abortförbud"

Och funkar inte det så skyller de allt på våldtäktsmannen Donald j Trump. Vänder blad och går vidare.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback