Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-18, 15:34
  #1
Medlem
EmAdelMans avatar
Vad för t.ex YT-tutorials, böcker, teorier etc är bra att studera om man vill utveckla blockchain teknik? Jag kan de flesta programmeringsspråk och självstuderar just nu kryptologi och matematik. Men vill hitta bra frameworks, APIs, allmänna ingångar till blockchain utvecklingen.
Citera
2023-04-18, 16:51
  #2
Medlem
https://www.bokus.com/bok/9781492031...yABEgIS9fD_BwE

Jag har denna, inte läst längre än de delar som handlar om själva matematiken.
Enligt recensioner ska den vara vettig.
Citera
2023-04-20, 23:48
  #3
Medlem
SKetchers avatar
Ingen "kan de flesta programmeringsspråk"

Läs alla white pappers från bitcoin grundare Adam Back (satoshi).
Citera
2023-05-28, 20:49
  #4
Medlem
EmAdelMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Ingen "kan de flesta programmeringsspråk"

Läs alla white pappers från bitcoin grundare Adam Back (satoshi).

Ehh jo. Efter ett tag är språken rätt ointressanta, hur de skiljer sig från varandra är det man måste kunna. Men de flesta gör samma sak.
Citera
2023-05-29, 00:54
  #5
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmAdelMan
Ehh jo. Efter ett tag är språken rätt ointressanta, hur de skiljer sig från varandra är det man måste kunna. Men de flesta gör samma sak.
Ja? Tankesättet är detsamma, kan du ett kan du alla etc.
Men att lära sig grundlig syntax i majoriteten av alla språk är omöjligt, det finns för många.
Citera
2023-06-09, 17:56
  #6
Medlem
EmAdelMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Ja? Tankesättet är detsamma, kan du ett kan du alla etc.
Men att lära sig grundlig syntax i majoriteten av alla språk är omöjligt, det finns för många.

Okej, men då får duxläsa om för jag sade inte alla utan de flesta. Dvs de flesta som används av de flesta. Python, Js, ts, perl, ruby, c, c++, c#, rust, java, swift, objective c, php, html, css, scala, lisp, julia, fortran, haskell. Behöver kanske 1-timmes "Hur var det man gjorde det här nu igen" - reboot, sen är det bara att köra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback