Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-30, 17:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Captagon borde funka klockrent för dig i Thailand...vet inte hur man skaffar men länge sen gick det att köpa över disk på apoteken utan resept..

IS favvodrog känns inte lockande för mig.
Dessutom vill jag ha det lagligt utskrivet i Sverige och ta med.
Citera
2023-04-30, 17:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Om jag hade varit ts, så hade jag först frågat min läkare, dubbelkollat med Thailands ambassad. Samt allt annat som finns att kolla.
Även om jag hade frågat på Flashback och fått varierande svar som man kunde välja mellan annars.

Tyvärr är thailand väldigt tydliga gällade amfetamin.
Du kan inte få ett undantag. Det känns meingslöst att försöka.
Om inte någon här vet om att det faktiskt gått att faktiskt fått
ett undantag?

Jag vill komma med ett konkret förslag till min läkare.
Men det verkar inte vara lika lätt som jag hade trott.

Gjorde lite egna efterforskningar och det närmaste jag kom var
Dimethocaine som förvisso finns på fass men har absolut inget
med ADHD att göra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dimethocaine
https://www.fass.se/LIF/product?user...19560515000011
Citera
2023-04-30, 20:13
  #15
Medlem
trueforgoods avatar
Inga vidare efterforskningar du gjort i så fall. Det tog mig 5 minuter att hitta info om att du får ta Elvanse in i Thailand om du har recept.

Står mer detaljer här:
https://www.reddit.com/r/Thailand/co...ed_vyvanse_in/
Citera
2023-05-01, 03:23
  #16
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road-Runner
Nej, jag menar inte metylfenidat. Jag har provat det och det fungerar inte/fungerar väldigt dåligt på mig.
Det jag hoppas finna är någon form av syntetisk kokain som man lagligen kan få utskriven.
Tänker på metamina som det hette förut som i stort sätt var samma sak som anfetamin.
Jag vill hitta något liknande fast för kokain. Om det inte finns, ja, det var ju tråkigt.
Men då har jag iaf försökt.

Nej, att försöka ta in kokain till Thailand vore en väldigt dum ide och inget jag skulle försöka mig på.
Det närmsta lagliga alternativet är metylfenidat. Prova medikinet, den är den bästa varianten enligt mig. Kokain för mig är värdelöst, du kan köpa concerta i Thailand bara fråga om det vid apoteken. Tvär soft. Men håll inte på med amfetamin eller ladd där, det är mkt dumt. Du kan köpa lite vad du vill så länge du vet namnet men var beredd på att det kostar. Men då har du iaf ett "recept".
Citera
2023-05-01, 03:38
  #17
Medlem
Varför har du hakat upp dig på kokain liknande preparat? Det du söker är ju ett amfetaminpreparat och eftersom det är olagligt vill du ha något alternativ till det dvs ett amfetamin liknande preparat.

Kokain har inget med din adhd o göra.


Borde finnas RC i amfetamin kategorin som inte är klassat i thailand än men mycket möjligt att dom inte bryr sig om de är klassat och du åker dit på det ändå.

Det bästa du kan göra är att kontakta thailändska ambassaden här i Sverige och förklara ditt problem. Det lär ju inte vara första gången någon med ADHD åker till thailand så dom har nog ett svar till dig ganska omgående. Jag vet folk osm fått ta med metylfenidat iaf (concerta/ritalin) men det var ca 10 år sedan så kan ju hänt en del sen dess..
Citera
2023-05-01, 13:27
  #18
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Varför har du hakat upp dig på kokain liknande preparat? Det du söker är ju ett amfetaminpreparat och eftersom det är olagligt vill du ha något alternativ till det dvs ett amfetamin liknande preparat.

Kokain har inget med din adhd o göra.


Borde finnas RC i amfetamin kategorin som inte är klassat i thailand än men mycket möjligt att dom inte bryr sig om de är klassat och du åker dit på det ändå.

Det bästa du kan göra är att kontakta thailändska ambassaden här i Sverige och förklara ditt problem. Det lär ju inte vara första gången någon med ADHD åker till thailand så dom har nog ett svar till dig ganska omgående. Jag vet folk osm fått ta med metylfenidat iaf (concerta/ritalin) men det var ca 10 år sedan så kan ju hänt en del sen dess..

Ja eller bara ta med Elvanse som man får ta in.
Citera
2023-05-01, 15:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ja eller bara ta med Elvanse som man får ta in.


Ja får man de är de ju inga problem? Trodde inte dom tillät amfetamin alls.

Känner iofs många med rejäl adhd som rest i Thailand längre perioder utan några problem så dom lär ju haft medicin med sig. Annars får de ju utan medicin också men lite jobbigt att tända av på semestern liksom.
Citera
2024-03-12, 22:35
  #20
Medlem
Jag tror jag hakat upp mig på kokain liknande preparat för att det vore
roligt att lyckas att få kokain utskrivet på recept.
Nu vet jag inte ens om det existerar kokain-preparat som "medicin".
Det ser dock mörkt ut att hitta sådanna läkemedel, när jag undersökt
saken mer.

Men när jag tänker efter vore kokain mestadels kontraproduktivt mot
att faktiskt få det som jag vet funkar, dexamfetamin.

Om jag fritt fick välja väljer jag själv attentin än kokain och tjack.
Det är mest produktivt.

Metylfenidat (Concerta, Ritalin) finns att köpa i thailand men tyvärr
fungerar det allt mellan dåligt och inte alls för mig.

Breaking news:
Jag har faktiskt mailat Thailands ambassad och frågat vad som gäller
ang Attentin.
Citera
2024-03-15, 03:18
  #21
Medlem
Skogsvandrings avatar
Metylfenidat eller dexamfetamin är förmodligen det närmaste du kan komma vad du önskar. Dexamfetamin är klart bättre i överlag i mitt tycke men det är en smaksak. Metylfenidat i blandning med alkohol omvandlas i kroppen till den mer roliga substansen etylfenidat dock.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2024-03-15 kl. 03:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback