Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 22:50
  #613
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportblad...na-allsvenskan

Första deltagaren för säsong 2 är klar:

Djurgårdens sportschef Bosse Andersson.
Citera
2024-04-27, 00:10
  #614
Medlem
Rackabajsares avatar
USA I & II mycket bra med folk som kunde analysera och komma upp med planer samt förklara varför de röstade som de gjorde.
UK I & II mycket bra av samma anledning som ovan.
Australien I var bra men säsong II var ganska värdelös med en massa fånar som inte hade någonsomhelst strategi utan bara röstade på magkänsla när de satt vid bordet.
Sverige - gruppen var ojämn men övervägande av människor som inte kunde motivera varför de röstade som de gjorde eller försvara sig på ett bra sätt. De gick mestadels på magkänsla runt bordet oavsett vad de diskuterat och kommit överens om under dagen. Janne, som jag har mycket respekt för, verkade ointresserad och brydde sig inte om att sätta sig in i spelets regler eller vad det hela går ut på. Han var på betald semester helt enkelt.

Jag gillar programiden och tycker mig märka att amerikaner och engelsmän är bättre på att tala för sig och argumentera för sina handlingar.
Citera
2024-04-27, 00:15
  #615
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphere00
https://www.aftonbladet.se/sportblad...na-allsvenskan

Första deltagaren för säsong 2 är klar:

Djurgårdens sportschef Bosse Andersson.
Haha, hur ska det gå? Bosse har skapligt lågt IQ och lär knappast förstå upplägget. Säsongens Janne Josefsson - fast utan självdistans.
Citera
2024-04-27, 00:35
  #616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Haha, hur ska det gå? Bosse har skapligt lågt IQ och lär knappast förstå upplägget. Säsongens Janne Josefsson - fast utan självdistans.

Haha som det står i artikeln. Dyker Bosse upp på Djurgårdens cupfinal(onsdag) så vet man att det gick åt helvete för honom, men inte så kanske han gick rätt långt.
Citera
2024-04-28, 00:28
  #617
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
USA I & II mycket bra med folk som kunde analysera och komma upp med planer samt förklara varför de röstade som de gjorde.
UK I & II mycket bra av samma anledning som ovan.
Australien I var bra men säsong II var ganska värdelös med en massa fånar som inte hade någonsomhelst strategi utan bara röstade på magkänsla när de satt vid bordet.
Sverige - gruppen var ojämn men övervägande av människor som inte kunde motivera varför de röstade som de gjorde eller försvara sig på ett bra sätt. De gick mestadels på magkänsla runt bordet oavsett vad de diskuterat och kommit överens om under dagen. Janne, som jag har mycket respekt för, verkade ointresserad och brydde sig inte om att sätta sig in i spelets regler eller vad det hela går ut på. Han var på betald semester helt enkelt.

Jag gillar programiden och tycker mig märka att amerikaner och engelsmän är bättre på att tala för sig och argumentera för sina handlingar.

Kan tillägga att det bara är den svenska versionen som använder sig av en gangsterversion till programledare. Mrsic gör det rätt ok tycker jag men hans utdragna förortssvenska stör något. I de andra versionerna har ledaren varit med av den excentriskt diaboliska stilen vilket passar in bättre för en tävling på ett slott. Aschberg eller Kjell Bergqvist kan funka bättre.
Citera
2024-05-03, 09:05
  #618
Medlem
Hört att Joakim Lundell skall vara med, och han kommer ju vinna alla dar i veckan. Större förrädare finns inte i landet. Manipulatör av värsta mått
Vinnar han inte så kommer han överklaga, han har ju "pluggat juridik och är nästan advokat", för då är det självklart något fel eller fusk
Citera
2024-05-03, 09:22
  #619
Medlem
picapicans avatar
Det är ju sjukt att de får behålla vinsten själva. I nästan alla andra program får kändisarna skänka till välgörenhet.
Citera
2024-05-04, 18:56
  #620
Medlem
Mästermytomanen och mästermanipulatören från Norrköping Joakim Lundell ska alltså vara med.

Bra castat! Ser dock riktigt illa ut för tv4 när dom tar in en deltagare som är en aktiv återfallsförtalare.

Är castaren för gammal eller för ung för att ha tagit del av alla dreven som Joakim har startat? Där han har fått nejsägare att framstå som sexualbrottslingar, kvinnomisshandlare, ekobrottslingar, barnmisshandlare, narkomaner, skattefuskare, stalkers, utpressare, förskingrare, sol-och-vårare, mytomaner, lurendrejare, dom påstås också har varit skyldiga till både hans och Jonnas skälvmordstankar, ett flertal gånger, ett förtalsoffer påstod Jocke till och med vara den som var skyldig till att Jonna behövde utföra en (påstådd) abort.

Är castaren inte medveten om det drev som han just nu driver där han har fördrivit sin bror ur landet och nu använder sina följare för att ta barnet ifrån honom? Är castaren medveten om att hans bok monster är rent påhitt? Är folk medvetna om att han har hängt ut sina båda bröder, sin mamma och nu även sin ersättningpappa?

Eftersom Jocke just nu är väldigt synad och snart kommer att bli avslöjad som både det ena och det andra och befinner sig mitt i stormens öga så finns det två alternativ till hans strategier i programmet
1. Han kommer att försöka framstå som en känslig och snäll kille som har svårt för att ljuga och får stora samvetskval av det.
2. Han kommer att vara sig själv och vinna hela alltet.

Jag råder er som inte känner till honom sedan tidigare att läsa lite i hans tråd här på forumet. Det är riktigt mörkt, han är en mycket sjuk man.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-05-04 kl. 19:02.
Citera
2024-05-07, 09:12
  #621
Medlem
Är det bara jag som tycker det är tråkigt att svenska versionen uteslutande har kändisar med? Det försvinner liksom en dimension av ogenerad girighet och drama när det är människor som i och med kändisskapet har ett stort intresse av att behålla ett gott rykte och inte bli cancellad. Sen behöver de väl knappt pengarna heller.

Visst, är några kändisar med i andra länders varianter också, men då är det oftast pga deltagande i andra liknande program mer än influencers. Tittar inte svensken om det inte är kändisar?
Citera
2024-05-08, 10:53
  #622
Medlem
Kuddkrigares avatar
Det var väl inte bara kändisar, även om det var en övervägande majoritet? Hon tulltjejen var väl ändå ingen kändis.

Det som jag tror är tanken med kända personer är att folk (inklusive deltagarna själva) har förutfattade meningar om dessa utifrån vad de sett, läst och hört den innan. Det är ju bara att läsa kommentarerna här om de som ska medverka i säsong 2..

För mig spelar det ingen roll om det är kändisar eller okändisar. Jag tycker programidén är intressant och underhållande. Gillade den svenska men tyckte nog ändå att UK var bättre, och där var alla okända för mig.

Har inte sett programmet från fler länder.
Citera
2024-05-08, 17:00
  #623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Är det bara jag som tycker det är tråkigt att svenska versionen uteslutande har kändisar med? Det försvinner liksom en dimension av ogenerad girighet och drama när det är människor som i och med kändisskapet har ett stort intresse av att behålla ett gott rykte och inte bli cancellad. Sen behöver de väl knappt pengarna heller.

Visst, är några kändisar med i andra länders varianter också, men då är det oftast pga deltagande i andra liknande program mer än influencers. Tittar inte svensken om det inte är kändisar?

Jag har hört att TV4 har planer för en version med vanligt folk också. Men att man har reservationer för eventuella skandaler och den mentala hälsan på deltagarna om det vore vanliga tjommar.
__________________
Senast redigerad av Sphere00 2024-05-08 kl. 17:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback