Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 19:27
  #13153
Medlem
zanteras avatar
City känns ändå riktigt på dekis. Klart sämre än förra säsongen. Man tappar Mahrez och Gundogan - två spelare som varit viktiga, plockar in mediokra spelare som Kovacic, Nunes och Doku. Känns mer som West Ham/Fulham värvningar än City-värvningar. Nu slutar man troligtvis 3a och svårt att se att man har en suck i CL heller för den delen.

Ändå kul att se jättebebisen Haaland lipa så mycket.
Citera
2024-03-31, 20:30
  #13154
Medlem
HycklarSveriges avatar
Arsenal är första laget på 57 matcher att stoppa City från att göra mål på hemmaplan, det är ju iallafall någonting positivt att ta från matchen.

Önskade mer från Arsenal offensivt, men får väl ändå nöja mig med en poäng. Vi har ju blivit krossade på Etihad tidigare så detta är ju en klar förbättring. Är inte direkt besviken på underhållningen heller, eftersom matchen gick exakt så som jag tänkte den skulle. Dock trodde jag ju att ett mål skulle in iallafall, men så blev det ju inte.

Lutar åt att Liverpool vinner ligan nu, men mycket kan hända de sista matcherna. Spänningen ökar…

På damernas sida så vann Arsenal mot Chelsea i ligacupen, där Stina Blackstenius avgjorde på förlängning. Grattis tjejer!
Citera
2024-03-31, 20:45
  #13155
Medlem
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Arsenal är första laget på 57 matcher att stoppa City från att göra mål på hemmaplan, det är ju iallafall någonting positivt att ta från matchen.

Önskade mer från Arsenal offensivt, men får väl ändå nöja mig med en poäng. Vi har ju blivit krossade på Etihad tidigare så detta är ju en klar förbättring. Är inte direkt besviken på underhållningen heller, eftersom matchen gick exakt så som jag tänkte den skulle. Dock trodde jag ju att ett mål skulle in iallafall, men så blev det ju inte.

Lutar åt att Liverpool vinner ligan nu, men mycket kan hända de sista matcherna. Spänningen ökar…

På damernas sida så vann Arsenal mot Chelsea i ligacupen, där Stina Blackstenius avgjorde på förlängning. Grattis tjejer!

Saka och Odegaard var inte bra idag och då blir det svårt framåt. Tycker ändå defensiven var riktigt bra och Rice fortsätter dominera. 1p borta mot City är bra. Visst kan man säga att Liverpool nu har taktpinnen men om Arsenal torskar ligan är det ju inte pga detta resultatet i sig.
Citera
2024-03-31, 20:54
  #13156
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Saka och Odegaard var inte bra idag och då blir det svårt framåt. Tycker ändå defensiven var riktigt bra och Rice fortsätter dominera. 1p borta mot City är bra. Visst kan man säga att Liverpool nu har taktpinnen men om Arsenal torskar ligan är det ju inte pga detta resultatet i sig.

Håller med, Rice och defensiven var bäst, speciellt Saliba. Tror Saka spelade igenom en skada för han var ju verkligen usel och byttes ju ut senare lite haltandes. Øde stundtals bra och stundtals sämst på plan, medans Havertz såg bra ut i början men successivt sämre ut under matchens gång.

Många kommer nog snacka skit om Arsenal efter den här matchen, men jag är ändå stolt att vi tagit 4 poäng mot City och vunnit Community Shield mot dem denna säsongen. Det hade nog inte många gissat vid säsongens början.
Citera
2024-03-31, 21:45
  #13157
Medlem
Drickbacks avatar
Opta varit igång med tombolan

Procent att vinna serien
Liverpool 48
City 33
Arsenal 19


Jaaaaaa det är bara siffror och ingen aning vilka uppgifter de har beräknat det på. Se det som kiveri..
Citera
2024-03-31, 21:47
  #13158
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Opta varit igång med tombolan

Procent att vinna serien
Liverpool 48
City 33
Arsenal 19


Jaaaaaa det är bara siffror och ingen aning vilka uppgifter de har beräknat det på. Se det som kiveri..
De som tar Opta seriöst, kan inte mkt om fotboll.
Citera
2024-03-31, 22:05
  #13159
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Opta varit igång med tombolan

Procent att vinna serien
Liverpool 48
City 33
Arsenal 19


Jaaaaaa det är bara siffror och ingen aning vilka uppgifter de har beräknat det på. Se det som kiveri..
Känns som rimliga odds.. Liverpool och City ska kunna gå rent resten utav säsongen och Arsenal har några tuffa matcher kvar.
Citera
2024-03-31, 22:08
  #13160
Medlem
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Håller med, Rice och defensiven var bäst, speciellt Saliba. Tror Saka spelade igenom en skada för han var ju verkligen usel och byttes ju ut senare lite haltandes. Øde stundtals bra och stundtals sämst på plan, medans Havertz såg bra ut i början men successivt sämre ut under matchens gång.

Många kommer nog snacka skit om Arsenal efter den här matchen, men jag är ändå stolt att vi tagit 4 poäng mot City och vunnit Community Shield mot dem denna säsongen. Det hade nog inte många gissat vid säsongens början.

Tycker inte någon kan snacka skit om Arsenal. Det är en jämn 0-0 match men vinstbördan ligger ju på City som är hemmalag, har usel statistik mot topplagen denna säsongen och som dessutom låg 3a inför matchen. 1p på Etihad är ett bra resultat för Arsenal. Om Arsenal nu inte vinner PL (jag håller med att Liverpool bör ses som favoriter med tanke på utgångsläget och resultatet i City-Arsenal) så är det ju inte på grund av denna matchen egentligen. Då är det t.ex. torskarna mot West Ham och Fulham 2 matcher i rad som var avgörande.
Citera
2024-03-31, 22:12
  #13161
Medlem
EnLitenFryss avatar
Mycket bra dag för LFC, trots tidigt insläppt. Pole position i titelracet och allt i egna händer.

Bryter ut en diskussion från matchtråden kring Salah:

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du kan ju inte på något sätt tro på det själv.
Salah är och har under flera år varit en av de absolut bästa målgörarna i PL.

För övrigt är statistiken 79.4% vinst och 2.5poäng/match i snitt när Salah spelar. 64.5% vinst och 2,12poäng/match i snitt när Salah inte spelar.
[/quote]

Aramir2 har vänt på statistiken, den är tvärtom:

Citat:
Liverpool’s record with Salah
Games: 332
Won: 214
Drawn: 63
Lost: 55

Win percentage: 64.5%
Loss percentage: 16.6%

Liverpool’s record without Salah
Games: 31
Won: 24
Drawn: 4
Lost: 3

Win percentage: 77.4%
Loss percentage: 9.7%

Points per game: 2.45

Tycker statistiken kan tas med en nypa salt. Salah är helt klart en väldigt viktig spelare som trots dåliga dagar på jobbet gör väldigt mycket poäng och är alltid hungrig.

Med det sagt: Jag hoppas man cashar ut på honom i sommar. Att saudierna betalar premium för att få "hem" sitt stora affischnamn, så Liverpool kan börja livet post-Salah.

Idag var en rätt typisk Salah-dag. Höga berg (passningen till Diaz som dömdes bort pga offside) och djupa dalar (många dåliga avslut och dåliga beslut).

Han blir äldre, inte bättre. Han är sjukt ego när en chans visar sig, han är den som ska göra målen. Bara ta straffar, där han som bäst är en medelmåttig straffskytt och vi har bättre i laget, men han ska prompt ta dem. Hans avslut är ojämna.

Jämför med Jotas naturliga, distinkta avslut. Han har också sina brister och kommer ju inte till lägena som Salah gör, men han är bra mycket vassare som naturlig avslutare. Bra med båda fötterna, bra på huvudet.

Med Salah borta kan Darwin få ta över strikerhatten. Frågan är bara vem som ska spela RW i ett lag utan Salah. Jota? Gakpo? Den senare får rätt mycket kritik som är svår att vara oenig i, men det är ingen tacksam roll han fått sista månaderna. Kastas in som en Kuyt där någon behöver byta, oavsett om det är kant, striker eller mittfält så får han glida in.

Men men, Salahs framtid oroar vi oss för i sommar. Först ska ett titelrace avgöras.

Åh, jag höll på att glömma det viktigaste:

Härligt att Legoheads tråkgäng åker till Emtpyhad och nollar Peps överskattade gäng. Väntat att fegisarna skulle parkera buss, och sällan har jag varit så glad när Mourinhofotboll lönar sig. Var det inte Arslenal-maffian härinne som sa att ni skulle spela ut City efter noter och vinna komfortabelt 2-0? Huh?

Nu har underbara Liverpool allt i egna händer och jag är 390% säker på att det blir Klopp som lyfter bucklan i maj. YNWA!
__________________
Senast redigerad av EnLitenFrys 2024-03-31 kl. 22:18.
Citera
2024-03-31, 22:20
  #13162
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Mycket bra dag för LFC, trots tidigt insläppt. Pole position i titelracet och allt i egna händer.

Bryter ut en diskussion från matchtråden kring Salah:



Aramir2 har vänt på statistiken, den är tvärtom:



Tycker statistiken kan tas med en nypa salt. Salah är helt klart en väldigt viktig spelare som trots dåliga dagar på jobbet gör väldigt mycket poäng och är alltid hungrig.

Med det sagt: Jag hoppas man cashar ut på honom i sommar. Att saudierna betalar premium för att få "hem" sitt stora affischnamn, så Liverpool kan börja livet post-Salah.

Idag var en rätt typisk Salah-dag. Höga berg (passningen till Diaz som dömdes bort pga offside) och djupa dalar (många dåliga avslut och dåliga beslut).

Han blir äldre, inte bättre. Han är sjukt ego när en chans visar sig, han är den som ska göra målen. Bara ta straffar, där han som bäst är en medelmåttig straffskytt och vi har bättre i laget, men han ska prompt ta dem. Hans avslut är ojämna.

Jämför med Jotas naturliga, distinkta avslut. Han har också sina brister och kommer ju inte till lägena som Salah gör, men han är bra mycket vassare som naturlig avslutare. Bra med båda fötterna, bra på huvudet.

Med Salah borta kan Darwin få ta över strikerhatten. Frågan är bara vem som ska spela RW i ett lag utan Salah. Jota? Gakpo? Den senare får rätt mycket kritik som är svår att vara oenig i, men det är ingen tacksam roll han fått sista månaderna. Kastas in som en Kuyt där någon behöver byta, oavsett om det är kant, striker eller mittfält så får han glida in.

Men men, Salahs framtid oroar vi oss för i sommar. Först ska ett titelrace avgöras.[/quote]
Åhh fan och det var det enda hade att komma med och att det är fakta!

Liverpool borde verkligen ta ett rejält överbud i sommar och spendera pengarna smart.
Citera
2024-03-31, 22:21
  #13163
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Känns som rimliga odds.. Liverpool och City ska kunna gå rent resten utav säsongen och Arsenal har några tuffa matcher kvar.
Om du tar dom siffrorna seriöst kan du inte mycket om fotboll

Om något lag lyckas gå rent är det en bra bedrift.

Ser redan fram emot nästa omgång som är runt hörnet tis-tors.
Citera
2024-03-31, 22:24
  #13164
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Om du tar dom siffrorna seriöst kan du inte mycket om fotboll

Om något lag lyckas gå rent är det en bra bedrift.

Ser redan fram emot nästa omgång som är runt hörnet tis-tors.
Varför? För hög procent på Arsenal?

Men det känns som att minst ett lag kommer göra det när det är så tätt och man inte har råd att tappa något..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback