Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-11, 22:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Två minuters stopp pga Streetrace går under felmarginalen men det gör inte underdimensionerade vägar och onödigt långa avstånd för räddningstjänsten att köra.

I jämförelse är Streetrace ett marginellt problem.
2 minuter är först och främst något du plockade fram ur din fantasi. Minuter eller i vissa fall sekunder kan göra skillnad mellan liv och död eller om man klarar av en brand i terräng innan den sprider sig till bebyggelse eller ett för övermäktigt område. Att vägarna och tätheten på räddningsstyrkor är underdimensionerade är också ett problem men två fel ger inte ett rätt.
Citera
2023-06-12, 06:18
  #14
Medlem
ost-e-knarks avatar
Är det på det vanliga stället så har jag bara sett dom köra åt andra hållet tillbaka mot stan och då finns det egentligen gott om plats att köra ut mot öarna. Racen har också upplöst väldigt snabbt så fort dom ser blåljus så jag undrar om det är den stora svansen med publik som egentligen ställde till det för brandbilarna.

Frågan är om det var så käckt att försöka bygga bort street racen i alla industriområden där dom störde knappt någon?
Citera
2023-06-12, 10:13
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Är det på det vanliga stället så har jag bara sett dom köra åt andra hållet tillbaka mot stan och då finns det egentligen gott om plats att köra ut mot öarna. Racen har också upplöst väldigt snabbt så fort dom ser blåljus så jag undrar om det är den stora svansen med publik som egentligen ställde till det för brandbilarna.

Så är det alltid. Dom som verkligen kör streetrace är givetvis försvunna långt innan blåljusen ens närmar sig, men den hjärndöda publiken försöker väl fortfarande vända sin lilla peugeot på den 5 meter breda vägen, vilket brukar ta sisådär 45 minuter.
Det finns en anledning till varför dom flesta inte vill köra om det ska vara publik, det är mest wannabes och nybörjare som fortfarande tillåter åskådare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback