Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-20, 08:11
  #13
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Två utmärkta exempel på hur rabiata veganer kan vara.

I rest my case…
Jag är inte vegan mfkr.
Men jag använder hjärnan till skillnad från misantroper som dig.
Citera
2023-06-20, 09:13
  #14
Medlem
Hackenbush55s avatar
En del veganer är faktiskt fanatiska och nästan otrevliga.
Citera
2023-06-20, 09:54
  #15
Medlem
Finns väl alltid de som har behov av att sticka ut och visa precis hur renläriga de är i alla subkulturer?
Citera
2023-06-20, 10:07
  #16
Medlem
GeleZachas avatar
Det har jag faktiskt aldrig märkt, tvärtom är min erfarenhet att veganer är ganska trevliga människor
Citera
2023-06-20, 10:56
  #17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Det har jag faktiskt aldrig märkt, tvärtom är min erfarenhet att veganer är ganska trevliga människor
De är lite klena kanske.

Ideologer som Miljöpartister eller kommunister är ofta trevliga när man talar med dem.
Citera
2023-06-23, 12:01
  #18
Medlem
I många fall kan det handla om en ätstörning. Finns många ätstörda personer som gömmer sig bakom "veganism" för att slippa stå till svars.
Citera
2023-06-30, 21:11
  #19
Medlem
Vi är alla olika. Så saker utvecklas kan man tänka.
Citera
2023-06-30, 21:43
  #20
Medlem
Varufetischisms avatar
Finns snobberi inom många typer av aktivism. Tror många ”nyblivna” djurrättare (tex) tenderar att bli ”frälsta” (och väldigt känslosamma) just i början av sitt engagemang. Man glömmer då hur man kommunicerar sina åsikter och får en diskussion som gör avtryck, och istället fokuserar man på att man ”har rätt”.
Hände mig ett tag, och sett det i andra. Hjälper varken djuren eller någon annan.
Vill man sprida info om djurens situation är det bättre att göra som earthling Ed typ.

I övrigt vet jag inte om andra som kallar sig ”växtbaserade” eller folk som är veganer bara för hälsan har några quirks.. inte insatt/ bekant med några vad jag vet..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback