Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 11:32
  #721
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Tjejer kan gömma saker i fittan, men samarbeta kan dom då fan inte!
Citera
2024-03-16, 11:52
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Är det inte fastställt att kvinnor generellt sätt tenderar hysa mer negativa känslor och psykiska besvär såsom stress, ångest, depression. Kvinnor försöker därtill begå självmord mer än män, vad som gör att män däremot begår mer självmord är fråga om metod vari mäns sådana överlag är mer våldsamma. Vidare att män efter en separation upplever mer negativa känslor i jämförelse med kvinnor kan delvis förklaras av att kvinnor generellt sätt har lättare att hitta intima relationer vilket för åtminstone stunden lättar på känslan av ensamhet.
Män dominerar i bägge extremerna så är det. Att män klare skolan mindre är komplext och ett av de seriösaste jämställdhetsproblem vi har i samhället. Mognar senare är sant men tja (nu raljerar jag) briljantare hjärnor kanske behöver mer tid att utvecklas haha. Sätt till hur det fungerar i naturen synes det vara så åtminstone, vem vet det kanske ligger något i det. Jag är biased helt klart, men det är för att jag upplever män så mycket mer spännande och mångfacetterade generellt sätt än kvinnor.

Jo kvinnors hjärnor är mer känsliga för stress än mäns och reagerar med mer nedstämdhet och depression än män som reagerar mer med aggressivitet ex. och kvinnors reaktionsmönster är i regel mer riktat mot sig själva, medan mäns reaktioner är att rikta skadan utåt mot andra.
Frågan är bara, leder kvinnliga deppighet...till att de inte överlever?
don't think so.

Kontentan är att ska man nu bestämma vilket kön som är mer "svagt" dvs råkar mer illa ut pga eget förvållande, så då skulle jag hävda män.

Möjligen att vuxna män i viss ålder och omständigheter klarar sig bättre än dito kvinnor.
men tittar du noga i olika åldrar....så hamnar i regel män sämre ut.

Fler pojkbebisar dör i förtid, vid födseln och som spädbarn än dito flickor, pga "svagheter" i XY kontra det mer stabilare XX. Pojkar är helt enkelt känsligare.
Låt mig även gissa att fler pojkar dör än flickor innan 18, pga större riskbeteenden i vår del av världen, i andra delar kan det möjligen vara det omvända men tenderar då handla om att man vanvårdar flickor i högre grad än pojkar.
Fler unga män dör än dito unga kvinnor pga riskbeteende, våld, kriminalitet, trafikolyckor, självmord, droger etc.
Fler äldre män dör mer i förtid än äldre kvinnor pga ovan och att män hanterar sin sociala relationer sämre än kvinnor och att män oftare hanterar sin hälsa sämre.

Kvinnor har helt enkelt både en stabilare fysik, bättre imunförsvar ex. och ett reaktionsmönster i hjärnan som inte leder dem över stupet. Kvinnor är också oftare i en sådan sits att de har stort ansvar för andra, sina barn ex. och släpper därför inte sugen på samma sätt som män kan göra.

Så avseende just "överlevnad" skulle jag sätta mina slantar på kvinnor.
Citera
2024-03-16, 12:07
  #723
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo kvinnors hjärnor är mer känsliga för stress än mäns och reagerar med mer nedstämdhet och depression än män som reagerar mer med aggressivitet ex. och kvinnors reaktionsmönster är i regel mer riktat mot sig själva, medan mäns reaktioner är att rikta skadan utåt mot andra.
Frågan är bara, leder kvinnliga deppighet...till att de inte överlever?
don't think so.

Kontentan är att ska man nu bestämma vilket kön som är mer "svagt" dvs råkar mer illa ut pga eget förvållande, så då skulle jag hävda män.

Möjligen att vuxna män i viss ålder och omständigheter klarar sig bättre än dito kvinnor.
men tittar du noga i olika åldrar....så hamnar i regel män sämre ut.

Fler pojkbebisar dör i förtid, vid födseln och som spädbarn än dito flickor, pga "svagheter" i XY kontra det mer stabilare XX. Pojkar är helt enkelt känsligare.
Låt mig även gissa att fler pojkar dör än flickor innan 18, pga större riskbeteenden i vår del av världen, i andra delar kan det möjligen vara det omvända men tenderar då handla om att man vanvårdar flickor i högre grad än pojkar.
Fler unga män dör än dito unga kvinnor pga riskbeteende, våld, kriminalitet, trafikolyckor, självmord, droger etc.
Fler äldre män dör mer i förtid än äldre kvinnor pga ovan och att män hanterar sin sociala relationer sämre än kvinnor och att män oftare hanterar sin hälsa sämre.

Kvinnor har helt enkelt både en stabilare fysik, bättre imunförsvar ex. och ett reaktionsmönster i hjärnan som inte leder dem över stupet. Kvinnor är också oftare i en sådan sits att de har stort ansvar för andra, sina barn ex. och släpper därför inte sugen på samma sätt som män kan göra.

Så avseende just "överlevnad" skulle jag sätta mina slantar på kvinnor.
Ja det mesta låter rimligt. Min generella åsikt om frågan om vilken grupp skulle klara dig bäst är spridd och mellanmjölk eftersom jag hemfaller åt åsikten att män å kvinnor klarar sig bäst när vi komplimenterar varandra å samarbetar.

Vad jag vill tillägga är att jag förstår varför frågan engagerar killarna i tråden. Å det är tror jag är pga av att vi lever i ett samhälle idag var killar och män utmålas som sämre varianter av kvinnor. Inte sällan får man inom särskilt sociala medier höra att män är skräp, kvinnor behöver inte män, skulle mänskligheten befrias från män så skulle inte enbart alla leva i systerlig harmoni, utan också skulle allt gå mycket bättre och effektivare. Åtminstone är andemeningen sådan. Klart det upprör att ofta påminnas om att det är något djupt problematiskt att vara man och att man därtill bär på någon typ av arvsynd, skepsis i default-läge. Klart det slår bakut
Citera
2024-03-16, 12:20
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Ja det mesta låter rimligt. Min generella åsikt om frågan om vilken grupp skulle klara dig bäst är spridd och mellanmjölk eftersom jag hemfaller åt åsikten att män å kvinnor klarar sig bäst när vi komplimenterar varandra å samarbetar.

Vad jag vill tillägga är att jag förstår varför frågan engagerar killarna i tråden. Å det är tror jag är pga av att vi lever i ett samhälle idag var killar och män utmålas som sämre varianter av kvinnor. Inte sällan får man inom särskilt sociala medier höra att män är skräp, kvinnor behöver inte män, skulle mänskligheten befrias från män så skulle inte enbart alla leva i systerlig harmoni, utan också skulle allt gå mycket bättre och effektivare. Åtminstone är andemeningen sådan. Klart det upprör att ofta påminnas om att det är något djupt problematiskt att vara man och att man därtill bär på någon typ av arvsynd, skepsis i default-läge. Klart det slår bakut

Det är min generella åsikt också. Samt! att vem som är "bäst" är en rätt löjlig fråga från början.

Nej vi lever i ett samhälle som är i slutskedet av en förändring, där många hamnat efter och fortsatt tänker och ibland agerar enligt gamla mönster och där kvinnor numera slår tillbaka, vilket dessa män oftast har svårt acceptera.

Det feminister föraktar är misogyna åsikter och inte män som grupp.


Men onekligen lite underhållande när män som ständigt kallar kvinnor för "skit" blir djupt kränkta när nån kvinna i fråga riktar detta "skit" tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2024-03-16 kl. 12:35.
Citera
2024-03-16, 15:33
  #725
Medlem
Ja du hade dött. Och jag hade levt och knullat de yngsta och snyggaste tjejerna.

Var inte bitter för det. Kanske någon grupp Mellanöstern än hade velat ha kul med dig först.
Citera
2024-03-18, 02:21
  #726
Avstängd
Full-Retards avatar
Om vi ska tala klarspråk så har kvinnor överlevt för att män behöver kvinnor.

Thats it.

Det är många varelser männ-iskan inte behövt, och de har fallit bort.

Ingenting jag uppmuntrar eller har nån åsikt om, det är bara så det är.

Dvs om kvinnor inte hade en biologisk reptoduktionskedja med män hade de varit utrotade för länge sedan pga hur de mentalt och fysiologiskt är underkodade för överlvenad i en fysisk miljö utan ett socialt sammanhang där de t ex kan hänvisa till anekdoter som förstorar deras sociala värde.
__________________
Senast redigerad av Full-Retard 2024-03-18 kl. 02:26.
Citera
2024-03-18, 09:01
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Om vi ska tala klarspråk så har kvinnor överlevt för att män behöver kvinnor.

Thats it.

Det är många varelser männ-iskan inte behövt, och de har fallit bort.

Ingenting jag uppmuntrar eller har nån åsikt om, det är bara så det är.

Dvs om kvinnor inte hade en biologisk reptoduktionskedja med män hade de varit utrotade för länge sedan pga hur de mentalt och fysiologiskt är underkodade för överlvenad i en fysisk miljö utan ett socialt sammanhang där de t ex kan hänvisa till anekdoter som förstorar deras sociala värde.

Det verkliga "klarspråket" är att ALLA har överlevt tack vare morsor. Hela mänskligheten vilar på att kvinnor föder barn.
Ingen man hade överhuvudtaget "överlevt" utan en kvinna. Medan de flesta hade överlevt utan en man så länge de fötts.


Liksom grundskälet till att män som du sitter på forumet feminism och hatar kvinnor. Ni vet att ni behöver kvinnor mer än vad kvinnor behöver er.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2024-03-18 kl. 09:22.
Citera
2024-03-18, 09:50
  #728
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det verkliga "klarspråket" är att ALLA har överlevt tack vare morsor. Hela mänskligheten vilar på att kvinnor föder barn.
Ingen man hade överhuvudtaget "överlevt" utan en kvinna. Medan de flesta hade överlevt utan en man så länge de fötts.


Liksom grundskälet till att män som du sitter på forumet feminism och hatar kvinnor. Ni vet att ni behöver kvinnor mer än vad kvinnor behöver er.

Så du menar att så länge män och kvinnor föds behöver män kvinnor men kvinnor behöver inte män.
Eh ok lycka till med att leva i en civilisation dårå.
Citera
2024-03-18, 21:36
  #729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo kvinnors hjärnor är mer känsliga för stress än mäns och reagerar med mer nedstämdhet och depression än män som reagerar mer med aggressivitet ex. och kvinnors reaktionsmönster är i regel mer riktat mot sig själva, medan mäns reaktioner är att rikta skadan utåt mot andra.
Frågan är bara, leder kvinnliga deppighet...till att de inte överlever?
don't think so.

Kontentan är att ska man nu bestämma vilket kön som är mer "svagt" dvs råkar mer illa ut pga eget förvållande, så då skulle jag hävda män.

Möjligen att vuxna män i viss ålder och omständigheter klarar sig bättre än dito kvinnor.
men tittar du noga i olika åldrar....så hamnar i regel män sämre ut.

Fler pojkbebisar dör i förtid, vid födseln och som spädbarn än dito flickor, pga "svagheter" i XY kontra det mer stabilare XX. Pojkar är helt enkelt känsligare.
Låt mig även gissa att fler pojkar dör än flickor innan 18, pga större riskbeteenden i vår del av världen, i andra delar kan det möjligen vara det omvända men tenderar då handla om att man vanvårdar flickor i högre grad än pojkar.
Fler unga män dör än dito unga kvinnor pga riskbeteende, våld, kriminalitet, trafikolyckor, självmord, droger etc.
Fler äldre män dör mer i förtid än äldre kvinnor pga ovan och att män hanterar sin sociala relationer sämre än kvinnor och att män oftare hanterar sin hälsa sämre.

Kvinnor har helt enkelt både en stabilare fysik, bättre imunförsvar ex. och ett reaktionsmönster i hjärnan som inte leder dem över stupet. Kvinnor är också oftare i en sådan sits att de har stort ansvar för andra, sina barn ex. och släpper därför inte sugen på samma sätt som män kan göra.

Så avseende just "överlevnad" skulle jag sätta mina slantar på kvinnor.
Män är ytterligheter de är bäst på att vara bäst men och "bäst" på att vara sämst också.
Det finns fler män som är extremt kompotenta, produktiva och intelligenta än vad det finns kvinnor.
Men samtidigt fler män som är under genomsnittet när det kommer till dessa områden.

Vilket också förklarar varför många män inte får barn och vissa män får många barn med många kvinnor.
Det är den naturliga ordningen vilket incels och en del kvinnor verkar ha svårt att acceptera.
Citera
2024-03-19, 09:33
  #730
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det verkliga "klarspråket" är att ALLA har överlevt tack vare morsor. Hela mänskligheten vilar på att kvinnor föder barn.
Ingen man hade överhuvudtaget "överlevt" utan en kvinna. Medan de flesta hade överlevt utan en man så länge de fötts.


Liksom grundskälet till att män som du sitter på forumet feminism och hatar kvinnor. Ni vet att ni behöver kvinnor mer än vad kvinnor behöver er.

Och hur blir mamman befruktad? Både män och kvinnor behövs, men ur för att upprätta ett samhälle behövs män mycket mer.
Citera
2024-03-19, 11:19
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ja du hade dött. Och jag hade levt och knullat de yngsta och snyggaste tjejerna.

Var inte bitter för det. Kanske någon grupp Mellanöstern än hade velat ha kul med dig först.

Det finns ett populärt psykologiskt experiment där man ska välja människor från en lista och ta med sig till en öde ö och överleva.

Alla män väljer alltid med den unga kvinnliga modellen som inte kan något över en kvinna som kan.

Så är det bara.
Citera
2024-03-23, 16:37
  #732
Medlem
Ja det är för att ha en sexdocka med total makt över eftersom bimbosens är helt i beroendeställning då de inte kan ett skit. Ass to mouth.

Så är det bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback