Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-15, 09:09
  #121
Medlem
Oavsett om man bär Rolex eller Sieko eller Casio, så är det för sin egen skull. Bär man klockor för att "imponera" så är man ju bara en osäker tölp. Visst fan kan man vara stolt över sin klocka, men då har man ju sannolikt köpt den för att man gillar den, inte för att andra ev kommer gilla den.

Jag gillar klockor, men är inte tillräckligt rik eller intresserad för att köpa ens en GS, ännu mindre en Rolex. MEN om jag hade råd med Rolex och ville lägga den mängden pengar så hade jag köpt och jag hade naturligtvis använt den dagligen. Klockan ska användas och den är byggd för att tåla dagligt slitage. Repor, märken, osv är inte skador eller att den är trasig: det är vanligt slitage och det gör inte klockan trasig eller dålig. Tvärtom är det ju ett tecken på dess kvalitet om den ser ut som den har släpats bakom en bil men ändå fungerar.
Citera
2023-09-15, 11:23
  #122
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKoolaid
Folk har länge undrat varför dessa rik män och kvinnor bär rolex och omega klockor, och kvinnor för den delen också.

Det är för att det ger status, och killarna som bär dom kan lättare få tjejer att ligga med, har du rika accessoarer på dig så spelar din macho fram att du är rik och därmed kan du få fler tjejer i sängen. (USA särskilt där alla tjejer är horaktiga)

Så helt slöseri är det väl inte med pengarna att bära rolex klockor eller omega på sig, vad tycker ni andra? Om man nu är så jävla rik.

Men vad tror ni andra, om rolex hade sänkt 50% priset på sina klockor, hade ni fortfarande velat köpa dom? Om det ger mer status och ligg? Om de kostade 30k istället för 80k? per klocka.

Rolex är ett armbandsur för kreti och pleti, ett ur för de som inte har råd, du kan lika gärna skaffa en klocka i en automat. Här har du exempel på vad som är att betrakta som ett riktigt armbandsur.
https://www.alange-soehne.com/ww-en
Citera
2023-09-15, 19:25
  #123
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Rolex är ett armbandsur för kreti och pleti, ett ur för de som inte har råd, du kan lika gärna skaffa en klocka i en automat. Här har du exempel på vad som är att betrakta som ett riktigt armbandsur.
https://www.alange-soehne.com/ww-en
Ser inte urtavla en bra klocka ska kunna avläsa snabbt digitala är bäst med solkraft och datum dag mån fas och solkraft. Dom flesta analoga är skit, spelar íngen róll hur mycket dom kostar digitala är bäst
Citera
2023-09-15, 19:28
  #124
Medlem
kaffekvarn22s avatar
Hade Rolex sänkt priset med 50% på sina klockor så hade ett annat märke tagit den platsen i 100k klassen
Citera
2023-09-15, 21:21
  #125
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerobatchaa
Hahahaha vet ni hur lätt det är med fick tjuvar bara snacka fram och sno. Varför vill man titulera sig som rån offer gå runt med en bank en Ferrari kan man köra men dåliga klockor som ska in på service hela tiden. Minskar i värde blir repiga bara trams att dom går upp i värde. Vem vill ha någon som du duschat i.
Då är en G-Shock bättre på alla viss mån faser månader dag datum tid med radio hahahaha screw rolex
Säg att du inte har råd med en dyr klocka utan att säga att du inte har råd med en dyr klocka.
Citera
2023-09-15, 22:56
  #126
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Säg att du inte har råd med en dyr klocka utan att säga att du inte har råd med en dyr klocka.
Jag skulle inte köpt en pate Philip eller role bretling om även fast jag får knätt bortskjuten eller en pasarnagn kar över mig.

Kvantitet före kvalitet så många klockor att köpa för det priset ta en Rolex 150.000 köp samma modell G-Shock och testa dom jag gissar på G-Shock vinner kvantitet
Citera
2023-09-16, 12:00
  #127
Medlem
Doktorphils avatar
Svaret till TS är lika enkel som kortfattad .
- för att man kan och vill


Mina personliga erfarenheter

Jag har en liten klocksamling , men bara en Rolex , Köpt på auktion för 29k för att använda som dressklocka . Klockan är från året jag är född . Jag har den ytterst sällan , men vet att jag kommer ha den tills jag dör. Själv använder jag en Omega dykklocka som vardagsklocka

Till min fru köpte jag en Rolex Yachtmaster för 40k 2003 som 30 årspresent och för att vi väntade på vårt första barn. Idag är den värd 70k och hon har den som vardagsklocka och hon säger själv att hon kommer ha den till den hon till den dagen hon trillar av pinn.
Citera
2023-09-17, 21:11
  #128
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Svaret till TS är lika enkel som kortfattad .
- för att man kan och vill


Mina personliga erfarenheter

Jag har en liten klocksamling , men bara en Rolex , Köpt på auktion för 29k för att använda som dressklocka . Klockan är från året jag är född . Jag har den ytterst sällan , men vet att jag kommer ha den tills jag dör. Själv använder jag en Omega dykklocka som vardagsklocka

Till min fru köpte jag en Rolex Yachtmaster för 40k 2003 som 30 årspresent och för att vi väntade på vårt första barn. Idag är den värd 70k och hon har den som vardagsklocka och hon säger själv att hon kommer ha den till den hon till den dagen hon trillar av pinn.
Är du korkad ełler vem fan köper en klocka för 200,000
Bara blåsta människor köper klockor för över 5,000.
Just för dom är knappast bättre
Citera
2023-09-17, 21:54
  #129
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerobatchaa
Är du korkad ełler vem fan köper en klocka för 200,000
Bara blåsta människor köper klockor för över 5,000.
Just för dom är knappast bättre

Vem har köpt en klocka för 200k?
Tråkigt med din inställning, måste vara jantelagen som sitter och biter dig i röven när du går på stan och inser att du aldrig kommer komma nånvart
Citera
2023-09-18, 11:39
  #130
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Vem har köpt en klocka för 200k?
Tråkigt med din inställning, måste vara jantelagen som sitter och biter dig i röven när du går på stan och inser att du aldrig kommer komma nånvart
Jag vill ingenstans jag tar det lugnt när ańdra arbetar
Citera
2023-09-18, 17:37
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerobatchaa
Är du korkad ełler vem fan köper en klocka för 200,000
Bara blåsta människor köper klockor för över 5,000.
Just för dom är knappast bättre

Det självklara svaret är att folk inte vet vad de ska göra av sina pengar.

De flesta som har råd att köpa en ny bil för en miljon kommer att göra det också, istället för att köpa en begagnad som kostar en fjärdedel.
Citera
2023-09-18, 17:49
  #132
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerobatchaa
Är du korkad ełler vem fan köper en klocka för 200,000
Bara blåsta människor köper klockor för över 5,000.
Just för dom är knappast bättre

Lite kul när man har en Rolex i guld och lämnar fram sitt matchande Amex Guldkort i baren, i butiken, på hotellet eller på andra ställen där man kan få lite extra service.

Och, det blir oftast lite bättre bemötande, uppgradering eller annat trevligt. Stil betalar sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback