Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 20:42
  #1261
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nej, Leverkusen förlorar inte. Har vi inte lärt oss det än?

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Haha.
Ja jävlar så galet men nu börjar till och med jag att hoppas att dom inte bryter trenden denna säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Somliga lär sig aldrig. Ligger Bayern under varar matchen i 96 minuter även när det är 90+5.


Edit: Skrev fel. Bayer ska det vara, så klart
Hahaha jag vet att du gjorde ett medvetet fel din buse. 🙃 fast dom flesta fattar ändå inte
Citera
2024-04-27, 20:45
  #1262
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hahaha jag vet att du gjorde ett medvetet fel din buse. 🙃 fast dom flesta fattar ändå inte

Citera
2024-04-28, 16:09
  #1263
Medlem
Hunden007s avatar
Vibes när St Pauli kan ta sig upp genom att vinna i derbyt mot Hamburg.
Citera
2024-04-28, 19:03
  #1264
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Vibes när St Pauli kan ta sig upp genom att vinna i derbyt mot Hamburg.

Jag anses säkert som flashbacks tråkigaste människa när jag hellre ser HSV i Bundesliga än St Pauli.
Citera
2024-04-28, 23:10
  #1265
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det Leverkusen gör saknar väl motstycke. Ganska otroligt det vi bevittnar. Ska inte kalla det tur när det händer så ofta men inte hållbart heller. Man är x antal 90 m mål från att ha typ 3-4 förluster i ligan och 3-4 kryss till och lite mer normalt tabelläge samt uttåg ur Europa. Något som omöjligt håller över tid. Hoppas och tror lagen utmanar mer nästa och är mer förberedda. Alldeles för ofta lagen bara ställer sig 11 bakom och väntar in Bayer. Tycker man sett när lagen attackerar att dom inte är så omänskliga som resultaten visar och man kan inte ha samma marginaler med sig en säsong till.

I matcher mot bättre motstånd står man på 1-5-0 i ligan mot Dortmund/Bayern och Stuttgart.
2-2-0 i slutspel i Europa med lite vassare motstånd än Häcken.

Halvt orättvist uttryck men lite ”small team bully”

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag anses säkert som flashbacks tråkigaste människa när jag hellre ser HSV i Bundesliga än St Pauli.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Zidane tror jag knappast. Känns inte som Bayerns stil. Jag läste igår att han inte var aktuell men att det ryktas om en interimslösning med Hansi Flick(eller Lucien Favre!) över kommande säsong för att därefter plocka in något tungt namn(typ Alonso, Hoeness eller annat tyngre namn.

Davies försvinner väl. Kane? Efter en säsong? Knappast. Har inte hört något. Skulle mycket till.

Nåja. Säsongen är inte slut. Vi är kvar i CL.
Har gubbarna signat än då tillsammans med övriga Bayern fans?

Citat:
Bayern Munich boss Thomas Tuchel says he will not allow himself to be "influenced" by a petition asking for him to remain at the club.
The petition calling for the 50-year-old to stay at the Allianz Arena has been signed by over 12,000 supporters.


Angående nästa tränare gjorde Barca klart med Xavi en säsong till. Annars var Flick högst upp på rykteslistan. Känns ganska givet med han eller Ragnick som lite kortsiktigare alternativ i våntan på mer spännande namn för framtiden.
Citera
2024-04-30, 05:16
  #1266
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det Leverkusen gör saknar väl motstycke. Ganska otroligt det vi bevittnar. Ska inte kalla det tur när det händer så ofta men inte hållbart heller. Man är x antal 90 m mål från att ha typ 3-4 förluster i ligan och 3-4 kryss till och lite mer normalt tabelläge samt uttåg ur Europa. Något som omöjligt håller över tid. Hoppas och tror lagen utmanar mer nästa och är mer förberedda. Alldeles för ofta lagen bara ställer sig 11 bakom och väntar in Bayer. Tycker man sett när lagen attackerar att dom inte är så omänskliga som resultaten visar och man kan inte ha samma marginaler med sig en säsong till.

I matcher mot bättre motstånd står man på 1-5-0 i ligan mot Dortmund/Bayern och Stuttgart.
2-2-0 i slutspel i Europa med lite vassare motstånd än Häcken.

Halvt orättvist uttryck men lite ”small team bully”




Har gubbarna signat än då tillsammans med övriga Bayern fans?




Angående nästa tränare gjorde Barca klart med Xavi en säsong till. Annars var Flick högst upp på rykteslistan. Känns ganska givet med han eller Ragnick som lite kortsiktigare alternativ i våntan på mer spännande namn för framtiden.
De åker på säsongens första förlust på torsdag borta mot Roma. De har tjänat ihop till den nu och såg sämre ut senast enligt rapporter. Skulle inte heller förvåna mig om det kom en brakförlust. 4-0 Roma.
Citera
2024-04-30, 09:27
  #1267
Medlem
För närvarande tycks det vara Tyskland och Dortmund som har den femte CL-platsen inför nästa säsong:
2024/25 UEFA Champions League
Inte en aning om hur säkert det är. Tyckte ju inför kvarstfinalerna i Europaspelet att det lät som mer eller mindre givet att det istället var Premier League som hade den femte platsen. Vad händer om både Dortmund och Bayern ryker i semin samtidigt som Aston Villa kniper Conference League-bucklan?
Citera
2024-04-30, 12:59
  #1268
Medlem
Lekmands avatar
Jag såg Freiburgs första halvlek där vi fullständigt spelade ut Wolfsburg men bara inte fick till mer än ett mål. Sen fick Sildillia ett dumt rött i andra halvlek och matchen vände fullständigt, inklusive att vi missade en straff vid 1-1 och fick baklängesmål i slutminuterna.

Så istället för att vara favoriter till sjätteplatsen och en möjlig CL-kvalifikation nästa år så ligger vi i skiten och kanske inte ens kommer till Confederations league eller vad det ens nu heter. Allt på grund av ett idiotiskt rött. Sildillia är avstängd säsongen ut och Höfler har fått sitt tionde gula trots att han redan haft två avstängningar efter röda kort iår. Så vilka kan vi ens ställa upp med nu?

Bort går alltså:
Sildillia, Ginter, Lienhart, Schmidt
Röhl, Höfler, Rosenfelder

Som alla spelar back eller defensivt mittfält. Dessutom spelar Gulde fortfarande med smärtor, och hade behandlats om det inte varit för att han måste spela.

En möjlig uppställning:
Kübler - Gulde - Keitel - Günter - Makengo
Doan - Höler - Eggestein - Grifo
Gregoritsch

Där vår anfallare Höler hoppar in som defensiv mittfältare, och där vi bara har förkastade Szalai som alternativ inom backlinjen.

Dagen efter skrev Sildillia ett inlägg på twitter där han ursäktade sig inför fansen. Bra och fint, men hans röda kort kostar oss europaspel (30 miljoner euro kanske?) och påverkar vilka värvningar vi kan göra, och vilken status klubben har nu i det kritiska skedet med en ny tränare.

Det är verkligen inte lätt att vara fotbollsfan. Har gått och aktivt inte tänkt på detta i flera dagar, men kommer på det ibland och blir på lite sämre humör typ.

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
För närvarande tycks det vara Tyskland och Dortmund som har den femte CL-platsen inför nästa säsong:
2024/25 UEFA Champions League
Inte en aning om hur säkert det är. Tyckte ju inför kvarstfinalerna i Europaspelet att det lät som mer eller mindre givet att det istället var Premier League som hade den femte platsen. Vad händer om både Dortmund och Bayern ryker i semin samtidigt som Aston Villa kniper Conference League-bucklan?
De tre tyska lagen behöver vinna typ två matcher till sammanlagt för att vara garanterade den femte CL-platsen.
Citera
2024-04-30, 14:38
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
De tre tyska lagen behöver vinna typ två matcher till sammanlagt för att vara garanterade den femte CL-platsen.
Okej, tack då vet jag!
Citera
2024-04-30, 16:09
  #1270
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag anses säkert som flashbacks tråkigaste människa när jag hellre ser HSV i Bundesliga än St Pauli.

Som flashbacks näst tråkigaste människa så håller jag med...
Citera
2024-04-30, 20:52
  #1271
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Som flashbacks näst tråkigaste människa så håller jag med...
Nu är gubben nervös tror att Bayern inte har en chans i kväll men hoppet är det sista som överger mig.
Eldat majbrasa och druckit lite Spaten och Bayreuther Hell som uppladdning.
Auf geht's jungs
Citera
2024-04-30, 22:56
  #1272
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lätt och identifiera Bayerns problem när Eric Dier av alla är det säkra kortet i backlinjen. Mot Lazio Upemecano i vanlig ordning. Varit inne på det tidigare enorm säkerhetsrisk som tar risker i sitt spel och är för aggressiv.

Ikväll Kim. Straffen han ger bort helt onödig och dum. Men får även ta på sig första målet. Såg nästan komiskt ut hur han gör en tokrush upp på Vinicius som bara vänder och springer ifrån. Om han ska följa Vinicius där måste han ju vara snabbare på det och tätare in på honom. Annars bättre att låta honom vara i en mer ofarlig position på mitten. Får såklart inte mycket hjälp när övriga laget bara struntar i Kroos såklart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback