Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-29, 23:31
  #13
Medlem
Jag hade ju känt att det var smidigare att stanna hemma ist.
Citera
2023-07-29, 23:38
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Funderar på att bli seriös vegetarian för att skona världen.

Bör jag ta med mig egen mat och bestick? Pga risken att vegetarisk mat och bestick kan ha kommit i kontakt med kött på en restaurang som både serverar kött och grönt?

En del tycker det.

Tror inte ens man får det? Det är som att ta med sig egen alkohol på krogen ..
Det finns ju jättemånga vegetarianer och veganer nu så lär inte bli något problem att få det du vill.
Citera
2023-07-29, 23:43
  #15
Medlem
Pekka-s avatar
Ska du ta med tallrik också, eller glas? Kan ha legat kött på tallriken du äter ifrån, eller någon som haft kött mellan tänderna som landat i glaset? De diskar ju besticken så är ingen fara.
Citera
2023-07-30, 00:37
  #16
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q2q2
På vilket sätt skonar det världen mer? Vad gör det världen om din mat eller bestick har kommit i kontakt med kött? Det påverkar inte alls försäljningen av köttet. Snarare så kommer du att förbruka mer resurser.
Det går åt mer grönt att föda upp en ko som jag ska äta än om jag äter upp komaten istället.
Citera
2023-07-30, 00:42
  #17
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Hon gör helt rätt. Ingen orkar med psykiskt labila personer så de får ta hand om sig själva.
Citera
2023-07-30, 00:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det går åt mer grönt att föda upp en ko som jag ska äta än om jag äter upp komaten istället.

OK??

Om din sallad nuddar en köttbit påverkar inte det alls ändå.
Citera
2023-07-30, 06:06
  #19
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Funderar på att bli seriös vegetarian för att skona världen.
Varför inte bli en oseriös vegetarian? Dvs mestadels äta vegetariskt men även äta kött när det är mer passande. Världen kommer inte kollapsa för att du en gång i månaden äter av den stek som din mamma vill bjuda på. Det är lättare att förändra världen till det bättre genom att vara en realistisk förebild än en fanatiker. Och att helt välja bort kött är ett tecken på fanatism.
Citera
2023-07-30, 09:36
  #20
Medlem
Hackenbush55s avatar
Ja, bestick på restauranger är alltid nerkladdade med kött.

De diskar inte besticken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback