Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-08-06, 11:39
  #109
Medlem
Peripheryys avatar
Tyvärr är inte Arla direkt svenskt om du tror det. Det ägs av en koncern som är en av världens största leverantörer i mejeribranschen.

Skulle jag bojkotta Arla så skulle jag valt från någon annan, mindre leverantör, som typ skånemejerier eller något. Tyvärr kom jag även på att även Skånemejerier ägs av ett utav världens största bolag när det gäller mejerier.

Det enda som verkligen återstår är att köpa av din lokala producent. Åk hem till bonden och fråga om han säljer.
__________________
Senast redigerad av Peripheryy 2023-08-06 kl. 11:43.
Citera
2023-08-06, 14:40
  #110
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Fan vad jag börjat hata ARLA, ett varumärke jag gillat massor, förut. Innan deras wokeperiod.
Det finns väl andra mjölkproducenter där du bor vars mjölk du kan köpa? Om det inte finns det så bor du förhoppningsvis nära en norsk eller finsk stad så du kan ta bilen dit för att handla.

Det är ingen idé att beklaga sig när landet är fyllt av fegisar som inte vågar vägra att ta del i galenskaperna. Skitet kommer fortsätta i många fler år.
Citera
2023-08-06, 14:48
  #111
Medlem
jori9900s avatar
Arla är inget undantag. När såg man senast ett fräknig näsa och blont hårsvall i reklamen, från Telia, Ikea, AFRY, mm??
Det blonda och blåögda ska tydligen skämmas och rensas bort. Helst glömmas bort helt.
Och svensken verkar gilla läget. Ingen lyfter ett finger.
Hoppas boycotten blir total mot dessa bolag.
Citera
2023-08-07, 06:42
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Trött på folk som dig som jag tyvärr delvis delar sida med. Allt tas till sådana extremer. Det finns blattar som är smartare än dig, massor av dem till och med. Mångkulturen är skit men det kommer finnas gott om folk som har råd att köpa mjölk, kapitalismen lider inte av mångkulturen utan den frodas i det, det är därför moderaterna älskar skiten, mer konsumenter och mer produktion.

I vilket fall som helst. Jag är också trött på denna eviga mångkulturpropaganda.
Nej, marknaden trivs inte under rådande omständigheter. Konsumtionen är betald med skattemedel och den mängden kommer inte att öka i samma takt som antalet bidragsberoende migranter gör. Statistik visar redan på fallande utbildningsnivåer, sämre resultat i skolan och fler socialfall beroende av bidrag från MENA. DET KRÄVS pengar som migranterna inte har och är du trött på diskussion och debatt kan du lämna flashback.
Citera
2023-08-07, 07:18
  #113
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
VI SOM BYGGT LANDET OCH VÅRA FÖRFÄDER.

Vad byggde du först, landet eller förfäderna?
Citera
2023-08-07, 13:52
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradk
Har bojkottat Arla i ca 10 år. Ja vi delar tyvärr inte samma värdegrund.
Är det inte de senaste åren som Arla ändrat sig? För 10 år sedan var det väl ett traditionellt svenskt företag med svenska skådisar i reklamen?
Citera
2023-08-07, 13:55
  #115
Medlem
Inte bara Arla, nästan varenda reklam har svarta och araber i sin reklam
Citera
2023-08-11, 20:57
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nej, marknaden trivs inte under rådande omständigheter. Konsumtionen är betald med skattemedel och den mängden kommer inte att öka i samma takt som antalet bidragsberoende migranter gör. Statistik visar redan på fallande utbildningsnivåer, sämre resultat i skolan och fler socialfall beroende av bidrag från MENA. DET KRÄVS pengar som migranterna inte har och är du trött på diskussion och debatt kan du lämna flashback.

Marknaden älskar mångkultur, en under/arbetarklass som tack vare mångkulturen alltid är splittrad, mer konsumenter. Ja det blir mer brott men det löser marknaden med nya fängelser där man kan utnyttja fångar för ännu billigare arbetskraft. Bidrag fungerar självklart inte i en mångkultur och det kommer att försvinna.
Citera
2024-01-06, 10:41
  #117
Avstängd
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det är 99 procent invandrare som kör ARLAS lastbilar.
ARLA är en av de mest svenskhatande företag vi har numera. Hur sjukt.
Men GLÖM att jag köper deras produkter någonsin igen.

Problem med att invandrare jobbar.
Citera
2024-01-08, 13:01
  #118
Medlem
Förmodligen inte först på denna boll, men det är ju bara europeer som kan dricka mjölk. Mena kan det definitivt inte, inte utan att sprutlackera toaletten efteråt iallafall.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback