Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-13, 22:55
  #1
Medlem
Jag har blivit sämre i min mage. I vuxen ålder har min mage blivit extremt känslig mot fiber. Jag älskar spenat men det är i princip omöjligt för mig att äta. Är även laktosintolerant men slarvar.
Dimor har liten effekt men man kan ju inte leva på det och har inte ultimat effekt. Att vara hård i magen är något jag aldrig upplevt.
Men vad kan man äta? Hur blir man mätt på en minibudget (sjukskriven)? Bönor, linser och kikärter går inte för min mage. Kött är väldigt dyrt idag. Köper så billig fisk jag kan hitta. Klarar inte av tillagade rotfrukter förutom potatis. Hjälp!
Citera
2023-08-13, 23:31
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Sluta ät skit och introducera mer och mer fibrer långsamt så kanske din mage har en chans att vänja sig. Din kropp är förgiftad och du säger t o m själv att du är laktosintolerant men slarvar och äter laktos ändå. Skärp dig förfan! Vill du vara sjuk?
Citera
2023-08-14, 00:36
  #3
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplesparrow
Jag har blivit sämre i min mage. I vuxen ålder har min mage blivit extremt känslig mot fiber. Jag älskar spenat men det är i princip omöjligt för mig att äta. Är även laktosintolerant men slarvar.
Hjälp!

sluta vara en hypkondrisk horunge, det är ett första steg!

Du känner efter för mycket och ger ett extremt syltryggat intryck, det faktum att du tror att du "lider" laktosintolerans som är modernt hitte-på för att kunna lura på dig 5kr dyrare mjölk skvallrar om ditt klena pannben.

Motionera ordentligt, ät ordentliga måltider regelbundet med frukt som mellanmål och kanske något gott på kvällen för att unna dig efter ett hårt gympass så kommer du må bra!
Citera
2023-08-14, 01:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
sluta vara en hypkondrisk horunge, det är ett första steg!

Du känner efter för mycket och ger ett extremt syltryggat intryck, det faktum att du tror att du "lider" laktosintolerans som är modernt hitte-på för att kunna lura på dig 5kr dyrare mjölk skvallrar om ditt klena pannben.

Motionera ordentligt, ät ordentliga måltider regelbundet med frukt som mellanmål och kanske något gott på kvällen för att unna dig efter ett hårt gympass så kommer du må bra!


Någon har visst vaknat på fel sida och tror att alla fungerar som du. Väx upp.
Citera
2023-08-14, 01:16
  #5
Medlem
Kaffe, socker, nikotin, processad mat. Sådant pajar magen mer. Lägg av med skräp så klarar nog magen din av lite fibrer.
Citera
2023-08-14, 01:39
  #6
Avstängd
12hoppihagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplesparrow
Någon har visst vaknat på fel sida och tror att alla fungerar som du. Väx upp.

nej då, jag är bara trött på att det jämnt fokuseras på symtom och aldrig orsak/verkan.

Om du gymmar eller motionerar på annat sätt, äter en varierad kost med lite frukt som mellanmål och dricker vatten, då kommer du må bra! punkt, det är inte svårare än så!

någon lever visst i förnekelse och vill inte få sin offerbubbla punkterad...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback