Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-21, 06:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Har jag fel som håller med? jävla virrpanna.
Du får nog jobba på din svenska - för du skriver explicit objektiven inte utvecklats.
Det har de.
Citera
2023-11-21, 06:51
  #26
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du får nog jobba på din svenska - för du skriver explicit objektiven inte utvecklats.
Det har de.
AUTIST det gör jag inte alls.
Citera
2023-12-09, 22:27
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
AUTIST det gör jag inte alls.
nä hä...?!?

Citat:
50år gamla kvalitetsobjektiv i bra skick är ju inte direkt sämre än ett fabriksnytt budget.

du begriper uppenbarligen inte vad du skriver.
Citera
2023-12-14, 07:38
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Sensorn? Fanns inte AF på 70talet. Menar du brännvid så är det inte en sensor. Linser har förfinats men inte förbättrats sedan 50år, om vi inte tittar på high end.

Med kvalitetsobjektiv menade jag sådana som funkar beskedligt. Något sådan kommer jag aldrig köpa nytt då jag har en uppsättning med fel snabbkoppling. Köper jag nytt blir det strax utdaterat.

AF som i autofokus fanns på 70-talet. Leica exempelvis höll på med detta.

För övrigt håller jag med om att äldre objektiv kan fungera väldigt bra under rätt förhållanden.

Jag har flera Leica skrewmount objektiv från 30-talet som jag använder till min Leica M246. Det är ju en fördel att den bara kan producera svartvita bilder, eftersom färgerna från dessa objektiv inte blir helt korrekta.

Stora problem med ”flare” kan det dock bli med dessa objektiv.
__________________
Senast redigerad av podofil1981 2023-12-14 kl. 07:44.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback