Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-08-28, 21:05
  #61
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Gör Breitling kvartsklockor? Jag är så trött på mekaniska ur. Skall rengöras för jämnan och går aldrig rätt.
Jajjemän, de har en hel del kvartsklockor också men har inte superkoll på just dom själv då jag föredrar mekaniskt. Tror de har någon egen kvartsvariant som är ännu mer hightech än vanlig kvarts.
Citera
2023-08-28, 21:06
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Keynesian Economics - Grundläggande ekonomisk teori.
Nu hjälper det ju inte att merparten av klockorna är osedvanligt fula som på ett tidigt blev väldigt populära hos drägg och. Den där klockan med en extra lilla klockan på armbandet är ju nåt av klockvärldens dubbelfel.

Smaken är som baken.

Att de fått "Arabstämpel" är ju för att vemsomhelst kan köpa bara man kan betala.
Tvättar man bort den och höjer kraven på köparna så kan man förmodligen lyfta upp sig .

Men Breitling kanske är nöjda med dagens situation?
Citera
2023-08-28, 21:15
  #63
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Smaken är som baken.

Att de fått "Arabstämpel" är ju för att vemsomhelst kan köpa bara man kan betala.
Tvättar man bort den och höjer kraven på köparna så kan man förmodligen lyfta upp sig .

Men Breitling kanske är nöjda med dagens situation?

Dom var ju rätt stora också om jag inte minns fel. Nästan lite steampunk med de stora länkarna och den ganska plottriga designen.

Kan man gå in på Lange & Söhne eller PP och be att få köpa nåt riktigt exklusivt om man kan betala för att gå före i kön?
Citera
2023-08-28, 21:24
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Dom var ju rätt stora också om jag inte minns fel. Nästan lite steampunk med de stora länkarna och den ganska plottriga designen.

Kan man gå in på Lange & Söhne eller PP och be att få köpa nåt riktigt exklusivt om man kan betala för att gå före i kön?

Lange är det väl bara Nymans som är ÅF för I Sverige.
Lange 1 var bara NEJ I somras,och jag har för mig de modeller de kan erbjuda är rätt begränsat.
Men allt beror ju på vad mer osäljbart krafs du kan tänka dig köpa till fullpris för att få den modell du verkligen vill ha.

Patek bygger väl Bosse Boutique för just nu och Rob tappar ÅF status.
Där kan du kanske komma över något dressur för miljoner eller Twenty4 till damen om du är rätt profil.
Sportklockor kan du fetglömma.
Citera
2023-08-29, 02:29
  #65
Medlem
Gillar inte breitling men haft en och den har man senare givit bort till en vän.

Citera
2023-08-29, 19:17
  #66
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jo det finns klockor som Jonas Gardell föredrar - Brajtling.
Dumma, bekäftiga och ganska tråkiga. Precis som Jonas Gardell själv.
Ålrajdi.
Citera
2023-08-29, 19:44
  #67
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Smaken är som baken.

Att de fått "Arabstämpel" är ju för att vemsomhelst kan köpa bara man kan betala.
Tvättar man bort den och höjer kraven på köparna så kan man förmodligen lyfta upp sig .

Men Breitling kanske är nöjda med dagens situation?
Arabstämpel?

Vad får inte arabstämpel i Sverige idag?

Allt skulle jag säga. Araber söker status kanske mer än andra.

Så om Svenskar börjar använda nåt eller klä sig i nåt så kan du ge dig fan på att en arab klär sig/använder det.

Att få ha sina statusprylar i fred är bara att glömma.

Det måste isåfall vara ”extra mycket” exklusivt. Men då kommer fejk-kopian.

Araber bryr sig inte om original och autentisering. Bara det ser ut som original. De försöker ändå bara imponera på arabpolare.

Finns ingen stolthet där alls.
Citera
2023-08-29, 19:51
  #68
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Skitfula klockor, alldeles för grova/stora. Finns inget snyggt med klockor som är blaffiga.
Vilken är din budget? Vet vi den kan vi kanske komma med råd.
Citera
2023-08-29, 22:21
  #69
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Arabstämpel?

Vad får inte arabstämpel i Sverige idag?

Allt skulle jag säga. Araber söker status kanske mer än andra.

Så om Svenskar börjar använda nåt eller klä sig i nåt så kan du ge dig fan på att en arab klär sig/använder det.

Att få ha sina statusprylar i fred är bara att glömma.

Det måste isåfall vara ”extra mycket” exklusivt. Men då kommer fejk-kopian.

Araber bryr sig inte om original och autentisering. Bara det ser ut som original. De försöker ändå bara imponera på arabpolare.

Finns ingen stolthet där alls.


Djuplodande analys.
Verkligen Einz A.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback