Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-08-31, 12:57
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
+1 på den. Förutom öljäst kan jag ingenting om.

Inte jag heller, mer än det är en källa till vitamin B1, och en av "Dr" Bergs käpphästar. ("Dr Berg" är en keto + IF förespråkare på youtube som jag har lyssnat på.)

Vet inte om man behöver lite extra sånt när man går på keto eller hur det nu var.
__________________
Senast redigerad av busy-signal 2023-08-31 kl. 13:00.
Citera
2023-09-06, 22:15
  #38
Medlem
Stormcatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har inga problem med tipset. Knäböj är en övning som aktiverar stora muskelgrupper, och det ska leda till en ökad produktion av testo. Men att man ska börja lära sig övningen i en smithmaskin låter ju totalt korkat rent ut sagt. Det blir ju inte ens samma rörelse i maskinen som med en vanlig skivstång. Den går i en spikrak bana och du aktiverar inte vissa stabiliserande muskler som du gör när du böjer som vanligt. Så man lär sig ju inte rörelsen på riktigt, och dessutom finns det risk för skador när du blivit stark i smithmaskinen, men sedan ska köra samma vikt med vanlig stång men inte kan eftersom du inte tränat upp de stabiliserande musklerna som du skulle gjort med fri stång.

Jag rekommenderar att man lär sig övningen helt som vanligt. Först med bara sin egen kroppsvikt, och sedan med bara stången. Det finns ingen risk för skador med så låga vikter. Sedan ökar man successivt sedan man lärt sig övningen korrekt. Filma och jämför, ta tekniktips från PT eller via videor, fråga andra.

Jag respekterar ditt svar.
Citera
2023-09-06, 22:20
  #39
Medlem
zombie-nations avatar
Tror verkligen inte på att serotoninbrist existerar. Bara för att SSRI används mot depression betyder det inte att din hjärna är utsvulten på serotonin.

Har man uppenbara vitaminbrister klart man blir sjuk. Men vi har ju ändå rätt bra mat här, det är sällsynt med vitaminbrist egentligen.
Citera
2023-10-04, 13:56
  #40
Medlem
Styrketräning är väl bäst! Du kan ju äta lchf om keto är för extremt, det viktigaste för teston är tillräckligt med fett i kosten samt inte för mycket fett på kroppen.

Kolestrol är "moder-hormonet" till alla hormon. Du måste få i dig kolestrol för att kroppen ska kunna producera testosteron.
Citera
2023-10-30, 20:05
  #41
Medlem
eyeeyeeyes avatar
Ät en hel rå lök om dagen, fixat.
Citera
2023-12-30, 10:26
  #42
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Jag vill höja mina t-värden för att må bättre och se vad det gör mot depressionen och jag vill inta mat som också höjer serotonin för samma effekt dära vad rekommenderar ni för mat och diet att pröva för att maxxa dessa? Tack för svar.

Eftersom det är en diet som efterfrågas så rekommenderar jag Dianabol och Ecstasy. Eventuellt mikrodosering av svamp/lsd ifall ecstasy känns för intense...

Annars är det förträffligt härligt att trycka i sig testosteron intramuskulärt, snällare mot kroppen också. Lycka till!
Citera
2023-12-30, 10:33
  #43
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
1. Sluta äta kolhydrater, framförallt socker och stärkelse. Eller rättare sagt, håll dig till 20-50g kolhydrater per dygn. Så kallad carnivore / ketodiet.

2. Börja med periodisk fasta. Dvs hoppa över frukost och ät en tidig middag, och fasta under kväll/natt/förmiddag. Sen minskar du "ätfönstret" gradvis, så att du kanske landar på 20 tim fasta per dygn.

Gör underverk för både fysisk och mental hälsa.

Själv lever jag på kött, ägg, grädde, smör och mjölk, plus ett minimum av sallad och grönsaker. Äter mellan ca kl 11-16 och fastar resten. Tar d-vitamin, Mg, Zn, plus öljäst som tillskott.

Så i princip bara mättade fetter.
Nyttigt! Hoppas kroppen din håller
Citera
2024-04-26, 18:40
  #44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Jag vill höja mina t-värden för att må bättre och se vad det gör mot depressionen och jag vill inta mat som också höjer serotonin för samma effekt dära vad rekommenderar ni för mat och diet att pröva för att maxxa dessa? Tack för svar.

Ät rött kött.
Helst gräsfött
Citera
2024-04-26, 18:44
  #45
Medlem
Vet du vad din T-nivå är? Innan du försöker bota ett problem är det att bra att veta om du faktiskt har problem. Serotonin i hjärnan går inte att mäta så det är en annan sak. De höjer man med SSRI. Har du sökt läkarvård för depressionen?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback