Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-02, 23:19
  #217
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja fångrna på fortet är sån jävla skit nu

Var bättre förr i tiden när det var ett lag åt gången som tävlade och sen möttes de 2 bästa lagen i säsongsfinalen
Fångarna på fortet var bara bra när det var vanligt folk som deltog istället för en massa B-kändisar. Dvs. typ första säsongen.
Citera
2023-09-02, 23:24
  #218
Medlem
Tsigalkos avatar
Tycker expressens krönikör förklarar bra https://www.expressen.se/noje/kronik...alang-kronika/
Citera
2023-09-02, 23:29
  #219
Medlem
WhereIsRussias avatar
märkligt om Idol skulle få kontakten utdragen precis innan 20-årsjubileet
Citera
2023-09-03, 00:03
  #220
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja fångrna på fortet är sån jävla skit nu

Var bättre förr i tiden när det var ett lag åt gången som tävlade och sen möttes de 2 bästa lagen i säsongsfinalen

Det är ju samma "kändisar" som återkommer hela tiden, t.ex. Jocke och Jonna, samt influencers. Hälften har man knappt hört namnet på ens.
Citera
2023-09-03, 00:14
  #221
Medlem
kukflashs avatar
TV4 måste inse att folk tröttnar på att se dessa personlighetslösa influencerna som dyker upp i lets dance, talang och allt vad det är.
Man vill se vanligt folk med personligheter, Farmen är ett säkert kort. Farmen VIP la man ner efter 2 säsonger för att ingen vill se avdankade kändisar.
Citera
2023-09-03, 00:14
  #222
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är nog med sporten man tagit vatten över huvudet, fasta kostnader, filmer/serier/program kan man lägga ner/pausa som nu.

Ja man betalade väl tre miljarder för CL-rättigheterna i tre år. En miljard per säsong...
Citera
2023-09-03, 00:16
  #223
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, vill man titta på reklam 90% av tiden så är det upp till var och en. Outhärdligt. Jag spelar in och snabbspolar till det som verkar intressant. Tar ca en kvart så har man sparat 3,5 timmars plåga.

Titta inte på varken SVT eller TV4. Har en gamla dataskärm med chromecast på mitt kontor, den använder jag mest till att lyssna på radio, spotifyeller ibland titta på gamla musik video på pluto tv. SVT kan man i alla fall se kanalerna direkt på webben.

TV4 är vill ha en massa personuppgifter om man skall titta på dem. Vanlig TV tid använder mest för titta på HBO, Disney+, Prime och ibland titta på något ifrån SVT Play. Vanliga TVn är en gamla samsung tv som utrustad med Chromecast TV. Antennen har inte använts på flera år ta allt över internet.

Antennen kanske behövs när Vänsterpartiet Kommunisternas kamrat Putin kommer på besök.
Citera
2023-09-03, 01:22
  #224
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Tycker expressens krönikör förklarar bra https://www.expressen.se/noje/kronik...alang-kronika/

Jo men samtidigt ger han ingen förklaring varför detta fortsatt funkar i andra länder. Som har minst lika mycket stream. Jag tror ju inte att så många kommer se om ett vanligt TV-avsnitt heller.

Kanske mer rimligt är det att reklamkakan avsevärt blivit mindre på kort tid. Även för strömmande innehåll. Fyran har inte längre råd med dessa inhemska produktioner.
Citera
2023-09-03, 01:45
  #225
Medlem
Fascinerande tider vi lever i, måste jag säga. Om vi lyfter blicken och betraktar fenomenet från ett fågelperspektiv, ser vi en oåterkallelig transformation av mediakonsumtionen och informationsflödet.

Tucker Carlson är ett intressant exempel. Mannen får kicken från Fox och, voilà, härjar han fritt med astronomiska tittarsiffror på X. Victor Orban och Trump som dragplåster – 124 och 264 miljoner visningar respektive!

Nu när X har introducerat sin nya creator earnings-modell kommer Carlson och hans likar att skratta hela vägen till banken.

$17 000 för en enda månad med bråkdel följare än Tucker Carlson:
https://x.com/stillgray/status/16978...WKsHMefMhJUoZQ

Så, vad lär vi oss av detta? Jo, den paradigmförskjutning som Netflix en gång initierade inom film och serier är nu redo att sprida sig till nyhetssystemet som helhet. Med andra ord, sociala medier kommer inte enbart vara en komplementär informationskanal; de kommer att bli den primära källan.

Till syvende och sist tror jag att denna utveckling är oundviklig. Och varför inte? Det är direktdemokrati i dess mest råa form, en plats där influencers och opinionsbildare kan känna pulsen på folket direkt, utan mellanhänder. Vi är mitt i en evolutionär brytpunkt, och det finns ingen återvändo.
Citera
2023-09-03, 02:11
  #226
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu ser jag nästan aldrig aktivt på TV (står i regel dock på och surrar i bakgrunden) och om det är något som jag fullkomligt inte begriper alls är hur folk som faktiskt tittar på burken orkar med dessa "kändisar (kategori ö) som <input aktivitet> med andra kändisar (också de kategori ö).

Fyran kör mycket sånt vad det verkar. Tror folk som konsumerar tablå 2023 finner det roligare att glo ner i muggstolen 18 till 22 om kvällarna än att exponeras mot det konceptet.
Citera
2023-09-03, 08:11
  #227
Medlem
Mogaku-sans avatar
Alla dessa program med kändisar tål jag bara inte. Där är jag anti-kändisar när det är program på tv. Förr var det mer vanligt folk i tv. Ge oss sådana program och nya svenska såpor istället för folk som köper hus.

Nu börjar väl snart också nya säsongen av Bonde söker fru. Då har man ändå något att se fram emot på TV4.
Citera
2023-09-03, 08:21
  #228
Medlem
De behöver helt ändra om sin mentalitet och inställning. Ta masked singer som ett exempel. Ett sönderredigerat program där juryn sitter och låtsasskriver kommentarer som i själva verket är talpunkter. Det ser bara falskt ut. Och sen måste man göra sig av med pernilla wahlgren en falskare människa med falskare bortklemade barn finns inte. Den familjen har dragit ner tv4s anseende avsevärt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback