Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-16, 00:04
  #1669
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Hur avgör man en sådan sak om man bortser från statistiken då? Statistiken är ju den som ger en svaret. Så hur tänkte du nu egentligen?

Så den som har bäst statistik är alltid bästa målvakten i dina ögon.

Om du slänger in mig i 5 matcher mot de sämsta lagen i ligan och jag håller nollan fyra av dom matcherna och får en % på 95. Är jag bättre än alla målvakter i ligan plus ordinarie i mitt lag?

Du måste slå ihop lagens defensiva förmåga med statistik plus matcher spelade och mot vilket motstånd.
Citera
2024-02-16, 00:05
  #1670
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Så den som har bäst statistik är alltid bästa målvakten i dina ögon.

Om du slänger in mig i 5 matcher mot de sämsta lagen i ligan och jag håller nollan fyra av dom matcherna och får en % på 95. Är jag bättre än alla målvakter i ligan plus ordinarie i mitt lag?

Du måste slå ihop lagens defensiva förmåga med statistik plus matcher spelade och mot vilket motstånd.
Då har du lite att göra under sportlovet med andra ord.
Citera
2024-02-16, 00:09
  #1671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Min Top 5

Högberg
Johansson
Marmelind
Larsson
Lehtinen
Mannen som släpper in skott som kommer från andra sidan banan är top fem? https://www.svt.se/sport/ishockey/se...nsning--dcohxm
Citera
2024-02-16, 00:09
  #1672
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Då har du lite att göra under sportlovet med andra ord.

Hur annars skulle man avgöra vem som är den bästa målvakten?

Du som svagbegåvad får väl tillsammans med den andra svagbegåvade Växjö-supporten grubbla över det under sportlovet.
Citera
2024-02-16, 00:11
  #1673
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Mannen som släpper in skott som kommer från andra sidan banan är top fem? https://www.svt.se/sport/ishockey/se...nsning--dcohxm

Haha

Du får gärna modifiera den lite om du tycker jag har fel.

Få höra din Top 5.
Citera
2024-02-16, 00:13
  #1674
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Hur annars skulle man avgöra vem som är den bästa målvakten?

Du som svagbegåvad får väl tillsammans med den andra svagbegåvade Växjö-supporten grubbla över det under sportlovet.
Ja, man brukar ju utgå från statistiken för att avgöra vem som är bäst. Så det är väl bara att kolla där? Du som är så intelligent borde ju redan ha listat ut detta. Istället ställer du en nonsens-fråga och när vi inte agerar personlig assistent åt dig så går du till personavgrepp.

Det om något är väl ändå svagbegåvat.
__________________
Senast redigerad av Gesaffelstein 2024-02-16 kl. 00:16.
Citera
2024-02-16, 00:17
  #1675
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ja, man brukar ju utgå från statistiken för att avgöra vem som är bäst. Så det är väl bara att kolla där? Du som är så intelligent borde ju redan har listat ut detta. Istället ställer du en nonsens-fråga och när vi inte agerar personlig assistent åt dig så går du till personavgrepp.

Det om något är väl ändå svagbegåvat.

Du som svagbegåvat klappmongo kunde inte svara på mitt argument:

Om du slänger in mig i 5 matcher mot de sämsta lagen i ligan och jag håller nollan fyra av dom matcherna och får en % på 95. Är jag bättre än alla målvakter i ligan plus ordinarie i mitt lag?

Eftersom du inte kunde besvara det utan vände dig till spydighet så är det helt uteslutet att du besitter någon som helst form av intelligens. Du framstår som en lågintelligent byfåne utan kognitiv förmåga.
Citera
2024-02-16, 00:33
  #1676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Haha

Du får gärna modifiera den lite om du tycker jag har fel.

Få höra din Top 5.
Lindbom och Larmi är bättre än Marmenlind och Lehtinen
Citera
2024-02-16, 00:41
  #1677
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Lindbom och Larmi är bättre än Marmenlind och Lehtinen

Larmi tycker jag har varit svag i år. Lindbom är duktig för att vara så ung, men Top 5 är jag osäker på.

Om dessa hade bytt lag med Malmö och Modo. Tror du dom hade gjort det lika bra som Marmenlind och Lehtinen?
Citera
2024-02-16, 03:08
  #1678
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Min Top 5

Högberg
Johansson
Marmelind
Larsson
Lehtinen

Du trollar ju när du väljer ut en målvakt som bara stått 15 matcher och mot blåbärsnationer.


Personligen hade jag nog velat peta in Linus Söderström någonstans i topplistan. Fast det är som sagt inte jätteenkelt då många håller god klass.
Citera
2024-02-16, 12:12
  #1679
Medlem
Är det någon som vet något mer om varför Per Åslund lämnade isen igår? Privata skäl har jag hört men inget mer...
Hoppas inte det är något allvarligt.
Citera
2024-02-16, 12:37
  #1680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Personligen hade jag nog velat peta in Linus Söderström någonstans i topplistan. Fast det är som sagt inte jätteenkelt då många håller god klass.
den målvakt i Skellefteå Växjö Färjestad som har bäst form i semi o final vinner SM-guld åt sitt lag. Så viktig är målvakten i dagens hockey, se bara förra säsongen, utan en Larmi som stod på huvet hade Växjö aldrig vunnit mot Skellefteå i finalen.

Ja, det stämmer, bara dessa tre lag har chans på SM-guld, allt annat vore en jätteskräll. Och ja det stämmer att kvartsfinaler vinner dess lag även med tredje-målvakt.



.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback