Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-22, 01:00
  #1
Medlem
OneTaps avatar
tja. äntligen har ja kommit igång med mitt koriander projekt o tänkte att här kan vi dela tips o inspo om koriander odling. just nu vattnar ja 1 gång i veckan o boostar med gödsel från katt lådan lite då o då. just nu e farmen utomhus men den kanske måste in i värmen över vintern. hur pass kyl tålig e den? hur gör ni andra? =) o hur vanligt e de med koriander odling i sverige? ja tycker de e en otroligt underskattad växt både o se på o äta. lätt skött o doftar ljuvligt. vilket koriander släkte e eran favorit? använder ni UV lampor? ös på med tips o erfarenheter så kan vi lära oss mer om denna fantastiska sak o ting
Citera
2023-09-22, 01:03
  #2
Medlem
Nice! Du kan äta rötterna också. En riktig delikatess typ som tempura eller som smaksättning i en dumpling.
Citera
2024-04-14, 12:55
  #3
Medlem
Rätt känslig skulle jag påstå
Citera
2024-04-26, 14:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
boostar med gödsel från katt lådan

Hum? Förklara gärna närmare!
Citera
2024-04-27, 14:46
  #5
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Hum? Förklara gärna närmare!
de blir gödsel som boostar växten =) förövrigt ja kan stolt säga att mitt koriander projekt överlevt vintern. flytta in dom i förrådet o rigga upp UV lampor som dom fick götta sig i :P njuter faktiskt av en koriander macka i skrivande stund. helt sinnes sjukt gott =) hur går de för er andra koriander odlare? :P
Citera
2024-04-27, 17:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
de blir gödsel som boostar växten =)

Ja, jo, det hajjade jag.
Menade mer om du använder det blöta eller det hårda? Och om det hårda: avföring från köttätare är kanske inte det första man väljer som gödsel... Eller så är det jättebra, vad vet jag!
Citera
2024-04-28, 15:47
  #7
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Ja, jo, det hajjade jag.
Menade mer om du använder det blöta eller det hårda? Och om det hårda: avföring från köttätare är kanske inte det första man väljer som gödsel... Eller så är det jättebra, vad vet jag!
varför skulle de va nån skillnad mellan kött ätare o växt ätare? :P funkar kanon =)
Citera
2024-04-28, 20:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
varför skulle de va nån skillnad mellan kött ätare o växt ätare? :P funkar kanon =)

Well. http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=90106
Här är en diskussion är ämnet. Själv har jag ingen aning.

edit: skitforum å tolka länkar. :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback