Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-05, 14:58
  #1489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast du vet ju att det som avses är att de första vaccinerna av respektive sort placebotestats och att man därefter testat nya versioner mot dessa vacciner eftersom det vore extremt oetiskt att medvetet utsätta barn för smittorisk (dvs risken att smittas när de endast fått placebo) helt i onödan.
Det är som med tillsatser i mat - man måste inte testa säkerheten hos aspartam för varje ny smak på lightläsk som lanseras - det är redan utrett…

Och om du mot förmodan inte vet detta (trots att det påpekats ett stort antal gånger) så framgår det ju även av källan som Nerdnerd länkade.
Igen:
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Som sagt, det intressanta med mediciner (och vacciner etc) är om de har någon bevisat positiv effekt ALLT ANNAT LIKA. Det är därför man alltid jämför med en kontrollgrupp som får placebo istället för medicinen. Om t ex dödligheten minskar stort pga krigsslut är det ju fortfarande intressant med mediciner som kan minska dödligheten ännu mer från t ex sjukdomar.

Igen:
1. Inget av dagens barnvaccin har testats mot kontrollgrupp som har fått äkta placebo.

2. Inget av dagens barnvaccin har testats mot kontrollgrupp som har fått ett äldre vaccin som i sin tur har testats mot äkta placebo, och så vidare bakåt i tiden till och med det första vaccinet i respektive serie.
Vad det i sin tur beror på är en annan diskussion som jag gärna tar med vem som helst med ett ärligt uppsåt.

Det är bara att säga till.
Citera
2024-05-05, 16:10
  #1490
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen:


Igen:
1. Inget av dagens barnvaccin har testats mot kontrollgrupp som har fått äkta placebo.

2. Inget av dagens barnvaccin har testats mot kontrollgrupp som har fått ett äldre vaccin som i sin tur har testats mot äkta placebo, och så vidare bakåt i tiden till och med det första vaccinet i respektive serie.
Vad det i sin tur beror på är en annan diskussion som jag gärna tar med vem som helst med ett ärligt uppsåt.

Det är bara att säga till.
Vad är det du tycker behöver diskuteras? Du vet redan att vaccinerna i sin första form har testats mot placebo och att nya iterationer av vaccinerna har testats mot tidigare vacciner.
Citera
2024-05-05, 16:23
  #1491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Dags att tala klarspråk och avslöja läkemedelsbranschens enorma korruption som år efter år tillåts skada människor och barn till det grövsta.

Kalla inte det här en konspirations-teori, för studierna nedan talar sitt klara språk. Det är ingen teori, det är bevisad fakta. En avslöjad konspiration att skada oss. En såkallad medicinsk skandal. Skjut heller inte budbäraren och bemöt "the message" sakligt.


Vetenskapliga bevis att vaccin är skadligt

Fokus brukar ligga på det övriga innehållet utöver det virala innehållet när man kritiserar vaccin. Alltså istället för att kritisera själva viruset vaccinen innehåller brukar man kritisera resten av innehållet i "vanliga vaccin".

Låt oss kika vad det övriga innehållet är...



Vaccin innehåller bland annat:

Mercury, MSG, Formaldehyde and Aluminum. Dessa räknas som gifter för kroppen av läkemedelsverket. Man påstår såklart från läkemedelsbolagens sida att det är så små mängder att det inte är farligt.. Men kan ett läkemedelsbolag vara korrupt? Kan man manipulera statistik?

Källa: Det amerikanska läkemedelsmyndigheten i princip (CDC - Centers for Disease Control and Prevention)

https://www.publichealth.org/public-.../goes-vaccine/
https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/additives.htm

Låt oss ser vad studierna säger om människors hälsa om de är vaccinerade eller ej (med klassiska "riktiga vaccin").

När det kommer till sjukdom verkar vaccinen funka ibland, som väntat då utsatthet för virus som sagt bygger immunförsvaret. Dock verkar inte alla vaccinen funka..





Men problemet är ju de övriga innehållet... Det skapar andra symptom i kroppen.

Låt oss kika statistiken på andra symptom och funktionsnedsättningar etc. (som ju ofta sägs kunna orsakas av det övriga innehållet i vaccinen.)



https://www.oatext.com/Pilot-compara...S-children.php

VI kan alltså se att vaccinerade barn i högre utstreckning får allergier, ADHD, eksem, inlärningssvårigheter, utvecklingsstörningar av olika slag.

Forskare har börjat studera vad dessa sammanband kan bero på och vad man kommit fram till är att det har att göra med förgiftningar av just dessa gifter, främst mercury, som alltså betyder kvicksilver på svenska.

Det har gjorts olika studier men en framträdande är gjord i Egyptien. Man såg att barn med ASD (Autism spektrum diagnos) hade ett starkt sammanband med höga nivåer av kvicksilver i deras kroppar. Jämfört med barn med lägre nivåer. Läs gärna hela studierna om du betvivlar dessa fynd.

Kom ihåg Hg är en förkortning för kvicksilver som alltså är bekräftat giftigt för människor.







Ytterligare studier som bekräftar att kvicksilverförgiftning skapar autism hos barn.









Studier har även sätt kopplingar till mödrar med amalgamlagningar (som ju gjordes olagligt för man insåg hur farligt kvicksilvret var)

Tänk då.. Kaka på kaka på kaka osv osv. När ett barn föds, hur många vaccin får egentligen det? Plus kvicksilver från moderns blodomlopp etc... Dom attackerar våra barn medvetet och skapar autism och diverse störningar. Varför? För läkemedelsindustrin är ägd av onda hemska varelser... Det är korruption på en annan nivå, som är svår att inse och acceptera. Du och samhället har blivit grundlurade helt enkelt. Även om vi kom på dom med amalgamfyllningarna. Så tillåter vi fortfarande dessa skadliga vaccin. Kan man inte utsätta kroppen för det virala utan dessa metalliska gifter? Givetvis kan man det. Bättre om någon spottar dig i ansiktet vid det här laget.

Hur kommer det sig att läkemedelsverket tillåts att fortsätta denna skandalen? Hur kommer det sig att trots alla dessa studier som pekar åt ett enda håll blundar myndigheter för farorna? Det verkar onekligen som det är enorm korruption, även i sverige när det kommer till medicin och läkning.

I Chile bannade man använding av kvicksilver redan 2012. (https://www.fiercepharma.com/vaccine...rcury-vaccines) Men poängen är ju inte att haka upp sig på kvicksilver. Man måste ändra erkänna vid det här laget att vaccin verkar användas som ett "dolt vapen" för att göra befolknigen sjuka. För sanningen att det är skadligt är bevisad. Vi vet redan att dessa injektioner gör våra barn utvecklingsstörda! Räcker inte det för att läkemedelsverket ska sätta stopp för dessa redan igår?

Det räcker nu.

CDC har haft visselblåsare t.ex. Att de förvränger och mörkar data, allt för att kunna sälja på oss dessa biovapen som de ändå måste få kallas, då de uppenbarligen destabliserar hela samhället och kostar miljarder åter miljarder i vårdpengar..



Hur ska vi gå vidare?

Om man inte tar vaccin riskerar man polio smittkoppor gula febern och kvinnor riskerar cancer i fittan.

Hur tänker du kring det?
Citera
2024-05-05, 16:28
  #1492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är det du tycker behöver diskuteras? Du vet redan att vaccinerna i sin första form har testats mot placebo och att nya iterationer av vaccinerna har testats mot tidigare vacciner.

Igen:

Så här säger 'vaccinologins' gudfader Dr. Stanley Plotkin själv:
- Unless you have a true control group you are in LA LA LAND.
The Stanley Plotkin Award är 'vaccinologins' eget Nobelpris.
Citera
2024-05-05, 16:52
  #1493
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen:

Så här säger 'vaccinologins' gudfader Dr. Stanley Plotkin själv:
- Unless you have a true control group you are in LA LA LAND.
The Stanley Plotkin Award är 'vaccinologins' eget Nobelpris.

Menar du att Plotkin anser att dagens rödahund-vacciner är farliga och/eller osäkra?

Här pratar han om dubbelblindade vaccintester och hur kontrollgrupper får en ”control substance”: https://www.chop.edu/centers-program...double-blinded
Citera
2024-05-11, 12:23
  #1494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att Plotkin anser att dagens rödahund-vacciner är farliga och/eller osäkra?

Här pratar han om dubbelblindade vaccintester och hur kontrollgrupper får en ”control substance”: https://www.chop.edu/centers-program...double-blinded
Det Plotkin i ett sällsynt ögonblick av ärlighet ger uttryck för är det helt självklara faktum att det är omöjligt att klarlägga ett vaccins säkerhet (eller effektivitet) om kontrollgruppen får en substans vars säkerhet (eller effektivitet) inte är känd.

När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin.

När jag då frågade vem det är som har ansvaret för att följa upp respektive vaccins skadeverkningar så fick jag svaret att det är läkemedelsbolagen själva som har anförtrotts det ansvaret!

När jag då frågade vem det är som kontrollerar om och hur dessa företag förvaltar sitt förtroende, så väntar jag fortfarande på ett svar, ett år senare....still counting.


Så jo, om Plotkin i ett sällsynt ögonblick av klarsynthet med "la la land", menar den epidemi av kroniska sjukdomar som idag i t.ex. USA har drabbat över hälften av det landets befolkning, så har han rätt även härvidlag.

Även om det i bästa fall är en aningen förskönande omskrivning av en humanitär katastrof med bibliska dimensioner.
Citera
2024-05-11, 14:34
  #1495
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det Plotkin i ett sällsynt ögonblick av ärlighet ger uttryck för är det helt självklara faktum att det är omöjligt att klarlägga ett vaccins säkerhet (eller effektivitet) om kontrollgruppen får en substans vars säkerhet (eller effektivitet) inte är känd.
Menar du att Plotkin brukar ljuga? Då kan du väl radda upp några av de mer kända lögnerna antar jag?

Citat:
När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin.
Ja de testas ju förstås mot tidigare vacciner när sådana finnes, just för att undvika att barn utsätts för onödiga risker. Därefter bevakas vacciner - precis som alla andra mediciner - i de fleråriga fas 4-studierna. Hur skulle man annars någonsin kunna upptäcka sällsynta biverkningar som kanske drabbar 1 på hundratusen eller 1 på miljonen? För du menar väl inte att man ska köra fas 3-studier på miljontals barn i många år innan man släpper mediciner?
Citera
2024-05-11, 18:11
  #1496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det Plotkin i ett sällsynt ögonblick av ärlighet ger uttryck för är det helt självklara faktum att det är omöjligt att klarlägga ett vaccins säkerhet (eller effektivitet) om kontrollgruppen får en substans vars säkerhet (eller effektivitet) inte är känd.

När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin.

När jag då frågade vem det är som har ansvaret för att följa upp respektive vaccins skadeverkningar så fick jag svaret att det är läkemedelsbolagen själva som har anförtrotts det ansvaret!

När jag då frågade vem det är som kontrollerar om och hur dessa företag förvaltar sitt förtroende, så väntar jag fortfarande på ett svar, ett år senare....still counting.


Så jo, om Plotkin i ett sällsynt ögonblick av klarsynthet med "la la land", menar den epidemi av kroniska sjukdomar som idag i t.ex. USA har drabbat över hälften av det landets befolkning, så har han rätt även härvidlag.

Även om det i bästa fall är en aningen förskönande omskrivning av en humanitär katastrof med bibliska dimensioner.

Visar du det mail där de säger detta?
Eller ljuger du lite nu igen?
Vem sa detta, när sas detta?
Citera
2024-05-11, 19:30
  #1497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Visar du det mail där de säger detta?
Eller ljuger du lite nu igen?
Vem sa detta, när sas detta?
Här har du andra uppgifter?
Citera
2024-05-11, 19:54
  #1498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här har du andra uppgifter?

Visa nu din kommunikation angående

Citat:
När jag frågade Läkemedelsverket om varför de godkänner barnvacciner som inte har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo, så fick jag svaret att skadeverkningar i så fall visar sig vartefter barn injiceras med respektive vaccin.

Vem sa detta, när sas detta?
Citera
2024-05-11, 20:36
  #1499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Visa nu din kommunikation angående



Vem sa detta, när sas detta?
Som sagt, den kommunikationen finns arkiverad och tillgänglig för allmänheten hos Läkemedelsverket vilket gör att jag inte kan citera den eftersom jag då äventyrar min anonymitet.

Igen, finns det någonting av det jag återger som du tvivlar på och i så fall, varför?

Var specifik.
Citera
2024-05-11, 22:21
  #1500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Som sagt, den kommunikationen finns arkiverad och tillgänglig för allmänheten hos Läkemedelsverket vilket gör att jag inte kan citera den eftersom jag då äventyrar min anonymitet.

Igen, finns det någonting av det jag återger som du tvivlar på och i så fall, varför?

Var specifik.

Du sitter och ljuger igen alltså, alla utom du verkar känna till offentlighetsprincipen utom just du.
Du har definitivt inte fått det svaret av läkemedelsverket utan sitter som vanligt och fantiserar med ena handen på könet och ena på tangenterna.

Du är nog det dummaste trollet på hela Flashback.

Vill du motbevisa det så ger du kommunikationen med Läkemedelsverket, svårare än så är det inte. Vi vet att du är van att kunna slänga dig med att du minsann kontaktat de ena efter de andra och sen hänvisar till att du inte kan bevisa det. Men kommunikation med en myndighet är en offentlig handling så det är bara att lägga fram den eller inse att du blev påkommen för miljonte gången med att ljuga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback