Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-12, 10:31
  #121
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Har sett en hel del veganer(påstår de iaf), framförallt kvinnor som är riktiga fläskberg. Snubbarna brukar oftast vara feminina benrangel med 0 testosteron.

Hur är det möjligt, äter de enbart pizza, pasta, sötsaker osv i massor dag in och dag ut? Är det något defekt med deras genetik / ämnesomsättning etc?

Mod får gärna flytta tråd om denna ligger fel

Det går väl att äta hur jävla onyttigt som helst som vegan. Lär inte vara svårare att bli smällfet för dem än för några andra. Chips, läsk, godis, kakor . . .

De där veganlådorna innehåller säkert en massa sötningsmedel och andra artificiella ämnen vars konsekvenser kommer att visa sig i framtiden med cancer och andra sjukdomar som följd.
Citera
2024-01-05, 23:42
  #122
Medlem
Adelaides avatar
Veganska pizzor är ju ganska kaloririka de med. Veganska bakelser också. Sen tror jag det blir mycket bröd och pasta för att hålla sig proppmätt. Samt havredryck med chokladsmak innehåller ju en hel del socker.
Citera
2024-01-12, 18:29
  #123
Medlem
Delicatobollar är veganska. Nästan alla kakor man köper också. Tror de äter mycket sådant.
Citera
2024-01-12, 21:18
  #124
Medlem
Frukt är också godis.
Citera
2024-01-31, 19:37
  #125
Medlem
Kalopskungens avatar
Håller med om trådstarten, dock har jag märkt att veganska män antingen brukar vara väldigt smala eller otroligt överviktiga de med.

Det är ju värt att poängtera att pommes, chips och en stor mängd godis är veganskt. Dom flesta veganer jag stött på har inte direkt varit högt upp på den socioekonomiska trappan så deras livsstil liknar vilken whitetrashpundares som helst, bara det att billys panpizza byts ut mot .. mer pasta?
Väldigt få har ett genuint intresse för kost och matlagning och det blir därför väldigt ensidigt.

Vill förtydliga att jag inte har någonting emot veganism som koncept, men det är synd att det främst är idioterna man märker av.
Citera
2024-02-03, 16:07
  #126
Medlem
Bewnhurs avatar
Nu kan jag inte yttra mig om samtliga veganer men jag brukade ha en kollega för några år sedan som stolt sa att hon åt omkring 1kg pistagenötter i veckan. Pistagenötter är förbannat gott men också väldigt kaloririkt så utöver hennes dagliga kost så fick hon i sig 6490 extra kalorier i veckan.

Hon blev rundare och rundare men jag var mer orolig att hon skulle trilla av pinnen p.g.a allt extra salt som hon konsumerade. Om hon inte överdrev sin konsumtion så grät nog hennes njurar då en standard 100g påse innehåller ~1g salt. Hon åt inte det neutrala alternativet utan lösvikt ifrån en grönsaksbutik.
Citera
2024-04-26, 18:22
  #127
Medlem
Ajogens avatar
Kolhydrater gör dig fet.

https://www.diabetes.co.uk/blog/2015...ts-in-the-bmj/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback