Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-10-11, 13:16
  #25
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det där var inget svar på min fråga ang. ditt påstående:
Hur går det till om kortet inte laddas på?
Jag laddar inget på mitt kontantkort och har inte gjort på över ett år och betalar inga 15kr/mån.
Om du laddar på 100 kr så drar Telia 15 kr/mån från ditt saldo nästkommande månad. Att du har 6 kr på saldot gör att Telia inte kan dra 15 kr i avgift.

Laddar du på 100 kr så är du nere på 0 kr efter fyra månader.
Citera
2023-10-11, 20:45
  #26
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det där var inget svar på min fråga ang. ditt påstående:
Hur går det till om kortet inte laddas på?
Jag laddar inget på mitt kontantkort och har inte gjort på över ett år och betalar inga 15kr/mån.

Om man inte laddar på ett Telia Refill är det giltigt i tolv månader efter senaste debiterbara aktivitet, t.ex. skickat ett sms.

Om Telia inte kan dra de 15 kr som de vill, händer inget alls. 12-månadersreglen ovan gäller då.
Citera
2023-10-11, 20:47
  #27
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Om du laddar på 100 kr så drar Telia 15 kr/mån från ditt saldo nästkommande månad. Att du har 6 kr på saldot gör att Telia inte kan dra 15 kr i avgift.

Laddar du på 100 kr så är du nere på 0 kr efter fyra månader.

Men han frågade ju om vad som händer när han INTE laddat.
Citera
2023-10-16, 16:21
  #28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Om man inte laddar på ett Telia Refill är det giltigt i tolv månader efter senaste debiterbara aktivitet, t.ex. skickat ett sms.

Om Telia inte kan dra de 15 kr som de vill, händer inget alls. 12-månadersreglen ovan gäller då.
Låter rimligt men något stämmer inte.

Gällande mitt kort:
Kontantkortets giltighetstid 2024-02-22

Det innebär att jag skulle laddat eller använt kortet 2023-02-22, vilket jag garanterat inte gjorde.
Vid tillfället låg det helt oanvänt i sommarstugan.
Citera
2023-10-29, 09:48
  #29
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Om man inte laddar på ett Telia Refill är det giltigt i tolv månader efter senaste debiterbara aktivitet, t.ex. skickat ett sms.

Om Telia inte kan dra de 15 kr som de vill, händer inget alls. 12-månadersreglen ovan gäller då.
Jag testade att skicka ett sms, och då blev det mycket riktigt giltigt ett år framåt.

Använder inte kortet men tänkte hålla det vid liv, och ha som backup i en 4G-router.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback