Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-13, 06:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Oftast har inglasade balkonger en maxvikt som du får ha där ute. Kolla vad som gäller hos just dig. Skulle den rasa och du har haft över maxvikten blir det inte billigt. Verkstadsbord och det andra du pratar om väger ganska mycket.


Vi snackar inte om tunga maskiner mitt mål är att kunna ha en hobbyhörna där kan sitta och lödda och mecka med kretskort. De små saker.
Citera
2023-10-13, 06:46
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudpappsen
Asså kommer ju va dyrt som fan men har du som du skriver ett värmeelement och möjligtsvis en avfuktare lär det väl inte vara något bekymmer?

Hurdan är isoleringen på balkongen? är det bara aluväggar och glas? då kommer du ju värma atmosfären med ditt element - pissdyrt!!


De väldigt tunna väggar som kommer upp till midjan på mig. Överdelen består av flyttbara glasfönster. Hmm har suttit och funderat på om jag skulle isolera på ett smidigt sätt utan att täcka fönstren på balkongen så att man drar till sig uppmärksamhet.
Citera
2023-10-13, 06:49
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Du kanske ska fixa dig en ståtlig svarv där på balkongen också? Här finns idéer: (FB) Kan jag svarva i en lägenhet?

Du kan ställa ett bord där och använda det till sådana sysslor när klimatet på balkongen tillåter. Men att ha såna grejer stående permanent låter som en riktigt dålig idé.

Du får väl köra ut folk från köket istället, hänvisa dem till balkongen och belamra köket med din hobby.

Ska lödda kretskort och vill de ha ventilerar. De därför köket inte känns som ett bra ställe att ha min hobbyhörna på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback