Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-21, 21:00
  #1
Medlem
Har en MacBook Pro 13" M1 2020.
Jag har installerat CleanMyMac X på datorn.
Allt fungerar perfekt,men när jag tar bort programmet från dock så dyker den upp i dock efter en stund igen.Har kikat i inställningarna men hittar inget jag som jag kan referera till det.
Om man tagit bort programmet från dock,då borde det väl inte dyka upp i docklisten efter en stund igen?

Mvh.
Citera
2023-10-22, 01:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Skulle aldrig förolämpa min mac med det där skräpprogrammet.

Det har jag full respekt för.Men min frågeställning var ju inte vad folk anser om programmet utan jag har ett problem som jag hoppades någon kunde hjälpa mej med.
Citera
2023-10-22, 16:30
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Det har jag full respekt för.Men min frågeställning var ju inte vad folk anser om programmet utan jag har ett problem som jag hoppades någon kunde hjälpa mej med.

Avsluta CleanMyMac. Starta Aktivitetskontroll (finns i Verktygsprogram) och klicka på menyn ”Innehåll” och välj ”Visa alla processer.” Sök på CleanMyMac och markera dom. Klicka på krysset ovanför och välj avsluta.

Gå till Programmappen (eller Appar om du har nyare macOS). Dra CleanMyMac till papperskorgen och töm den.

Klicka på menyn Gå i Finder med Alt/Opt-tangenten nedtryckt och välj Bibliotek. Släng allt som heter någonting med CleanMyMac i följande mappar:

Preferences
Application Support
Caches
Logs
LaunchAgents
Cookies
Group Containers

Jag hittade även en guide om att avinstallera CleanMyMac här:

https://iboysoft.com/howto/how-to-un...leanmymac.html

Lite osäker på hur bra det funkar eftersom man ska avinstallera CleanMyMac från programmet självt.
Citera
2023-10-22, 17:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Avsluta CleanMyMac. Starta Aktivitetskontroll (finns i Verktygsprogram) och klicka på menyn ”Innehåll” och välj ”Visa alla processer.” Sök på CleanMyMac och markera dom. Klicka på krysset ovanför och välj avsluta.

Gå till Programmappen (eller Appar om du har nyare macOS). Dra CleanMyMac till papperskorgen och töm den.

Klicka på menyn Gå i Finder med Alt/Opt-tangenten nedtryckt och välj Bibliotek. Släng allt som heter någonting med CleanMyMac i följande mappar:

Preferences
Application Support
Caches
Logs
LaunchAgents
Cookies
Group Containers

Jag hittade även en guide om att avinstallera CleanMyMac här:

https://iboysoft.com/howto/how-to-un...leanmymac.html

Lite osäker på hur bra det funkar eftersom man ska avinstallera CleanMyMac från programmet självt.

Stort tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback