Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-05, 17:47
  #13
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Att det skulle stå preskriberad utskrivet är inget jag känner igen. Det gör det inte på TS profil vad jag kan se?
Varning (Preskriberad) står när en avstängning delats ut till följd av varningarna.
Citera
2023-12-06, 22:03
  #14
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Varning (Preskriberad) står när en avstängning delats ut till följd av varningarna.

Hur menar du? Det är ju inte så vid 2.01-avstängingar i alla fall.
Citera
2023-12-07, 12:28
  #15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Varning (Preskriberad) står när en avstängning delats ut till följd av varningarna.

Det stämmer ju inte. Varningen 2015-09-01 i skärmdumpen har ju inte lett till någon avstängning. Den preskriberades på sedvanligt sätt efter ett år.
Citera
2023-12-07, 22:11
  #16
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Hur menar du? Det är ju inte så vid 2.01-avstängingar i alla fall.
Jag har totalt 5 avstängningar, i samtliga fall för 2.01 eller 1.06. Samtliga 19 varningar innan den sista avstängningen (som skedde 2020) beskrivs som "V̶a̶r̶n̶i̶n̶g̶ (Preskriberad)".

Efter avstängningen finns 6 st gråmarkerade varningar, varav den sista 2022-12-05, med endast "Varning". Därutöver 3 st gula under 2023, även dessa med texten "Varning".

Eftersom jag inte fått någon avstängning trots 9 varningar antar jag att de grå är preskriberade, men att texten "V̶a̶r̶n̶i̶n̶g̶ (Preskriberad)" inte dyker upp förrän nästa avstängning.

Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Enligt FAQ Användarkonto (2012-12-30) så skall varningar och avstängningar preskriberas efter ett år. På min profil så står det Preskriberad på varningar fram till och med 2018-05-07. Inga varningar efter det ser ut att ha status preskriberad.

Har reglerna förändrats mot det som står i FAQn, eller är det bara ändrat så att de inte visas som preskriberade längre?
Jag tror detta beror på att du förmodligen inte fått någon avstängning efter 2018-05-07. Först efter du stängts av kommer alla varningar sedan tidigare avstängning ändras till "V̶a̶r̶n̶i̶n̶g̶ (Preskriberad)".
Citera
2023-12-09, 16:37
  #17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Jag har totalt 5 avstängningar, i samtliga fall för 2.01 eller 1.06. Samtliga 19 varningar innan den sista avstängningen (som skedde 2020) beskrivs som "V̶a̶r̶n̶i̶n̶g̶ (Preskriberad)".

Efter avstängningen finns 6 st gråmarkerade varningar, varav den sista 2022-12-05, med endast "Varning". Därutöver 3 st gula under 2023, även dessa med texten "Varning".

Eftersom jag inte fått någon avstängning trots 9 varningar antar jag att de grå är preskriberade, men att texten "V̶a̶r̶n̶i̶n̶g̶ (Preskriberad)" inte dyker upp förrän nästa avstängning.


Jag tror detta beror på att du förmodligen inte fått någon avstängning efter 2018-05-07. Först efter du stängts av kommer alla varningar sedan tidigare avstängning ändras till "V̶a̶r̶n̶i̶n̶g̶ (Preskriberad)".

Det stämmer ju inte med skärmdumpen i tråden. Då skulle även varningen från 2018-05-08 vara överstruken och ha texten Preskriberad men så är inte fallet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback