Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-02, 16:46
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PNTR
Som jag sagt tidigare, detta fanns inte minkörkortsutbildning, fanns den i din?
Lägg till i där lösningen finns blir det mörkt tidigare än i södra Sverige, hur ska man då se nåt som inte lyser? när det är en avartslösning?

När man inte ser nåt (oavsett om det lyser eller inte) så betyder ju det stopp...

Har ingen aning om det stod i körkortsboken eller ej, men jag är ju uppväxt runt liknande vägar, både med lampor men även vägar som helt saknar lampor oxå. Det är alltid stopp som gäller, se sig för och sen köra vidare. Det är inte svårt alls.
Citera
2023-11-02, 18:25
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PNTR
Som jag sagt tidigare, detta fanns inte minkörkortsutbildning, fanns den i din?
Lägg till i där lösningen finns blir det mörkt tidigare än i södra Sverige, hur ska man då se nåt som inte lyser? när det är en avartslösning?
Finns en tydlig skylt som förklarar. På aktuell plats på samma stolpe som lampan.
Ser du inte den ska du nog inte köra bil….
Citera
2023-11-04, 15:46
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.a.n.y.m.e.d.e.s
Mycket kompetent chaufför

Skärp dig. Uppenbarligen inte så kompetent eftersom det small.
Citera
2023-11-06, 02:40
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Lugna ner dig pucko. I utredningen kommer det mest troligt fram bevis på att bimbon satt med mobilen istället för att först kliva ur och sen selfa sig på tik tok.

Om hon var så himla duktig på sitt jobb så hade hon räknat ut att det var farligt att stanna i bilen mitt på järnvägen? Bimbon fick vad hon förtjänade och det borde bli en varning till andra som också prompt ska sitta med mobilen istället för att ha uppsikt i trafiken.

Totalt jävla bränd i hjärnan? Hur i helvete kan du utan att ha en aning om hur olyckan gick till säga att denna 20 åriga tjej förtjänade det? Förtjänar att dö.

Måste vara hemskt att vara du.. empatilös, tvärdum i huvudet och uppenbarligen ett iq som inte överträffar en manet.

Du har inte själv barn, helt omöjligt. Och man kan ju hoppas att det förblir så. Men hur hade du känt om någon skrivit så om DITT barn, ditt allt? Att hon förtjänade att dö på sitt jobb.

Du kallar henne dum bimbo, bara sådär? Alla 20 åriga tjejer är bimbos? Vad fan är du då?

Du lär inte fått mycket kärlek här i världen, och jag hoppas du får ha det så resten av ditt tragiska jävla liv. Blir äcklad.

Pappan kanske hittar dig, det vore verkligen kul att se. Skulle vilja se om du sa samma sak när du inte sitter hemma bakom skärmen. [/quote]
Citera
2023-11-07, 13:32
  #137
Medlem
swebarbs avatar
Det var ju väl inga dåliga väderförhållanden den dagen hon körde ? Antar hon bara inte var uppmärksam det måste man alltid vara speciellt över järnvägar obevakade. Synd att hennes liv skulle slockna vid 20 år bara men det är hennes eget fel bara tyvärr och ingen annans....
Citera
2023-11-13, 18:22
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Bra fråga. Har oxå tänkt i de banorna.

Hur brukar man göra, någon som vet?

Vad jag hört blev hon inte "mos". Lastbilen såg knappt skadad ut när jag såg den. Tåget hade tagit längstfram på vänstra sidan av lastbilen, framför dörren.
Citera
2023-11-13, 18:48
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PNTR
Som jag sagt tidigare, detta fanns inte minkörkortsutbildning, fanns den i din?
Lägg till i där lösningen finns blir det mörkt tidigare än i södra Sverige, hur ska man då se nåt som inte lyser? när det är en avartslösning?

Det ingick i min och det var relativt nyligen. Du ska alltid titta både höger och vänster vid järnvägsövergång och sen köra över snabbt ifall det är fritt.

Däremot ser jag dagligen folk som kör full fart över oövervakade övergångar eller kört mot rött när det finns ljud och ljussignaler utan bommar.

Tåg har alltid företräde.
Citera
2023-11-14, 09:20
  #140
Medlem
Jag har hört att hon satt med hörlurar på och snackade i telefon och hade levererat några varor vid rälsen ungefär och sedan skulle typ vända och backar då över rälsen, hur sant det är vet jag ej men det jag har hört
Citera
2023-11-15, 19:15
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskamanheta09
Är du helt j*vla dum i huvudet? Den här tjejen var väldigt duktig på sitt jobb och det är fruktansvärt att en sån OLYCKA leder till att hon miste sitt liv.

Man blir ju fördomsfull när man ser på hennes profilbild på Facebook att hon tagit den när hon kör lastbil i full fart. Hon kollar även in i kameran, inte på vägen…
Analysera den bilen och återkom.
Citera
2023-11-15, 19:25
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Det ingick i min och det var relativt nyligen. Du ska alltid titta både höger och vänster vid järnvägsövergång och sen köra över snabbt ifall det är fritt.

Däremot ser jag dagligen folk som kör full fart över oövervakade övergångar eller kört mot rött när det finns ljud och ljussignaler utan bommar.

Tåg har alltid företräde.
Nej men alla har väjningsplikt mot tåg, ej samma sak
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback