Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-10-31, 20:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amlord
Jag mår bra, efter jag väl pratat med 1177 igårkväll så försvann sakta symptomen. Sen så sov jag väl kanske 2 timmar längre än jag brukar. Men helt normalt nu!

Vad skönt att höra att du mår bättre! Och vad bra att du ringde 1177 igår, ändå bättre att vara på säkra sidan när det gäller hjärtat. Glad om jag kunde vara till hjälp 😊
Citera
2023-10-31, 21:06
  #26
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amlord
Vad betyder Dopamine blues? gjorde en googling men jag hittade inte något? Tack

Det kanske inte är ett så välkänt begrepp men det betyder i alla fall att dopamin-receptorerna aktiveras i så hög grad att hela systemet släcks ner.

Vissa människor får en helvetes panikattack, börjar må dåligt och få yrsel, medan andra bara blir slöa, bortkopplade och all energi försvinner (och alla positiva effekter av drogen).

Du tog för mycket för fort och sprang ifrån draken helt enkelt. Fortsätt att leka med överdoser så kommer du till slut aldrig kunna använda stimulanter igen utan kommer bara få negativa pisseffekter av dom, och i värsta fall permanenta skador. Typ tänk dig methheads med
deras ticks mysko glitches. Allt sådant kommer från överdoser.

Ritalin är en jävla piss-stimulant och mängden du tog är inte jättestor så du klarar dig utan problem. Men kör lugnt nästa gång.
__________________
Senast redigerad av StoreSvarte 2023-10-31 kl. 21:12.
Citera
2023-10-31, 21:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det kanske inte är ett så välkänt begrepp men det betyder i alla fall att dopamin-receptorerna aktiveras i så hög grad att hela systemet släcks ner.

Vissa människor får en helvetes panikattack, börjar må dåligt och få yrsel, medan andra bara blir slöa, bortkopplade och all energi försvinner (och alla positiva effekter av drogen).

Du tog för mycket för fort och sprang ifrån draken helt enkelt. Fortsätt att leka med överdoser så kommer du till slut aldrig kunna använda stimulanter igen utan kommer bara få negativa pisseffekter av dom, och i värsta fall permanenta skador. Typ tänk dig methheads med
deras ticks mysko glitches. Allt sådant kommer från överdoser.

Ritalin är en jävla piss-stimulant och mängden du tog är inte jättestor så du klarar dig utan problem. Men kör lugnt nästa gång.

Oj Ja du verkar vettig! Tack som fan, aldrig hört om det innan men det där låter rimligt. Men om jag aldrig gör det igen så ska jag inte ha fått några skador från igår va?
Citera
2023-10-31, 22:04
  #28
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amlord
Oj Ja du verkar vettig! Tack som fan, aldrig hört om det innan men det där låter rimligt. Men om jag aldrig gör det igen så ska jag inte ha fått några skador från igår va?

Nej det är lugnt. En gång är ingen gång. Tur nog tål systemet mycket stryk.

Men för att bli en proffsig tjackis så måste man lära sig måtta, och att kontrollera det där inre suget att ta mer och ta mer. Annars blir man till slut Thorsten Flinck.
Citera
2023-10-31, 22:06
  #29
Medlem
psykoshippiens avatar
Inte överdos. Dock missbruksdos.
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det kanske inte är ett så välkänt begrepp men det betyder i alla fall att dopamin-receptorerna aktiveras i så hög grad att hela systemet släcks ner.

Vissa människor får en helvetes panikattack, börjar må dåligt och få yrsel, medan andra bara blir slöa, bortkopplade och all energi försvinner (och alla positiva effekter av drogen).

Du tog för mycket för fort och sprang ifrån draken helt enkelt. Fortsätt att leka med överdoser så kommer du till slut aldrig kunna använda stimulanter igen utan kommer bara få negativa pisseffekter av dom, och i värsta fall permanenta skador. Typ tänk dig methheads med
deras ticks mysko glitches. Allt sådant kommer från överdoser.

Ritalin är en jävla piss-stimulant och mängden du tog är inte jättestor så du klarar dig utan problem. Men kör lugnt nästa gång.
Varje korttidsadministration av dopaminerga preparat är en dopamine blues enligt din definition.
Men jag vet vad du pratar om, klurigt ord. Metamfetamins CNS påverkan handlar inte om dopamin/serotonin dock.
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2023-10-31 kl. 22:11.
Citera
2023-10-31, 22:13
  #30
Medlem
RiggoMortisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amlord
Jag mår bra, efter jag väl pratat med 1177 igårkväll så försvann sakta symptomen. Sen så sov jag väl kanske 2 timmar längre än jag brukar. Men helt normalt nu!
Okej, skönt att höra. Framöver skulle jag rekommendera att ta lite mindre i taget och låta det gå lite mer tid emellan. Om du tar det i nosen lär du ju få ett rätt najs rus bara på din vanliga normaldos, om inte kan man fylla på lite i taget över tid. Ta hand om dig!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback