Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-11-04, 17:41
  #97
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Om man kan dö av vaccinet är det per definition inte SÄKERT. Utöver detta så visar du bara i inlägg efter inlägg vilken liten människa du är. Att du ens kan klämma ur dig det sista efter att varenda svensk LEVDE igenom 2020-2022. Om vi vet vem som dog av vad.. var är alla åtal?
En rekommendation är att när du vill påstå att någon sagt eller skrivit något, infoga gärna ett citat eller en referens - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Citera
2023-11-04, 18:36
  #98
Moderator
ofays avatar
Medicin och hälsa --> Alternativa teorier om covid-19
/Moderator
Citera
2023-11-04, 19:02
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Själv så tycker jag det är skönt att inte behöva bry sig om kommande bieffekter från gratis-sprutan.
Men du sitter i skiten på ren svenska.

Men vi håller tummarna att det går bra för er.

Oavsett vad man har för åsikt om coronavaccin så måste man ändå säga att gratis-sprutan låter för jävla roligt 😂 Jag ser framför mig en tant i hatt på någon vårdcentral som står i luckan och skriker hej jag har bokat tid för gratis-sprutan!
Citera
2023-11-04, 23:06
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
En rekommendation är att när du vill påstå att någon sagt eller skrivit något, infoga gärna ett citat eller en referens - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Eftersom du har så extremt bra koll på dessa vacciner så finns det inte mycket som dina motståndare kan köra mot dig tänker jag. Om man skulle prata med en random läkare på en vårdcentral så är min känsla som lekman att dom inte kan lika mycket som dig om det här.

Så är man vaccinkritisk så är ju då alternativen 1 att du är en skurk som försöker lura i folk dessa skadliga vacciner och det har jag väldigt svårt att tänka mig faktiskt 2 att du är väldigt kunnig men naiv och därför missar en omfattande korruption och det har jag också väldigt svårt att tänka mig. Så då återstår bara alternativet att du har helt rätt i det du skriver pga just din stora kunskap om det här. Svårare än så är det nog inte.
Citera
2023-11-05, 06:57
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Problemet är som sagt att antivaxxare inte kan räkna eller läsa, och då slutar det så illa som att någon får för sig att påstå något så tramsigt som att 24% av amerikaner känner någon avlidit av vaccinet.

Låt oss titta på TheOldOneKnows ursprungliga inlägg:


Han ifrågasätter alltså varför man "fortsätter att vaccinera på sina håll än idag med sådan här statistik"?

Utan att vara alltför rättfram i sina bedömningar kan man direkt konstatera att TheOldOneKnows is själva verket inte vet et endaste dugg. Han vet framför allt inte att han snackar skit och hänvisar till trams och lögner.

Nej, 24% av USAs befolkning känner inte någon som "dog av vaccinet".

Rent statistiskt har det i t.ex. England avlidit 59 personer i orsaker som kopplas till eller direkt orsakats av vaccinet. Detta efter att de fram till 31 Dec 2021 administrerat 111,916,669 doser vaccin fördelat på en population om 36,012,880 personer över 18 år där 32,045,890 personer fått minst en dos. Siffrorna i USA kommer med stor sannolikhet visa exakt samma typ av prevalens dödsfall (om någon har länk till officiell statistik tar jag emot den med tacksamhet).

https://www.ons.gov.uk/aboutus/trans...cinationstatus



Källa: https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...dregionengland

Om man använder Englands statistik betyder det att 8,643,091 personer i England skulle "känna" någon av de 59 personer som avlidit. Det gör att varje person i England som avlidit i sviterna av COVID-vaccin skulle haft ett kontaktnät på 146,493 personer.

Nej, antivaxxar-patrask, nu får ni faktiskt ta och ge er. Sluta med era lögner, erat förbaskade skitprat och era tramsiga lögner. Det är ingen som tror på er längre. Det får helt enkelt vara slut på erat antivaxxar-patraskeri någon gång.

Class dismissed.

Ja eller så bevisar det exakt det som "anti-vaxxers" sagt hela tiden att dödsfall från vaccinet sopas under mattan. Jag gissar att du inte har en jvla aning. Varför? Därför att du aldrig fått en läkemedelsskada och fått uppleva hur absurt svårt det är att få rätt till ersättning.

Så du har inte en aning
Citera
2023-11-05, 13:16
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Om man kan dö av vaccinet är det per definition inte SÄKERT. Utöver detta så visar du bara i inlägg efter inlägg vilken liten människa du är. Att du ens kan klämma ur dig det sista efter att varenda svensk LEVDE igenom 2020-2022. Om vi vet vem som dog av vad.. var är alla åtal?
du kan dö av luft - så per definition är inte luft säkert.
varför slutar du inte andas?
Citera
2023-11-05, 15:14
  #103
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Ja eller så bevisar det exakt det som "anti-vaxxers" sagt hela tiden att dödsfall från vaccinet sopas under mattan. Jag gissar att du inte har en jvla aning. Varför? Därför att du aldrig fått en läkemedelsskada och fått uppleva hur absurt svårt det är att få rätt till ersättning.

Så du har inte en aning
Nej, en web-enkät där folk får frågan om de vill tjäna ett par miljoner dollar i en stämning av ett läkemedelsbolag om de påstår att de "känner" någon som dött av COVID-vaccin, det bevisar ingenting, nej.

Och hur ofattbart ointelligent ett präktigt antivaxxar-patrask än är för att få det för sig så är det inte min sak att bevisa att något INTE är korrekt, det är den som påstår något som skall bevisa att så är fallet.

Dödsfall från vaccinet sopas under mattan. menar du?
OK, har du någon form av bevis eller....nej.

Herregud, att diskutera vaccin med ett antivaxxar-patrask är som att diskutera filosofi med en lobotomerad snigel och förvänta sig en givande diskussion...
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback