Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-11-05, 13:49
  #73
Medlem
brianmolkos avatar
Ska de vara snyggt, så får du köpa en damväska, ska de vara manligt kan du ju köpa en stor resväska och fästa med sådana där band man har runt takräcken, takboxar och ha runt dina axlar....
Man är ju alltid diskriminerade av fashion
Citera
2023-11-05, 14:05
  #74
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Jag springer alltid runt med 2 matlådor, en vattenflaska, en shaker och en dator... Ofta när hygien också
Inget av dom vill jag ha i Jackan.

& det är icke tränings dag.
Är det tränings dag, lägg till ombyte och dusch på det.

Alla som har en iPhone springer runt med laddare... Det är en iphone lag att ha slut på batteri hela tiden.

Låter jobbigt att släpa runt på massa skit.

Jag har en laddare hemma, en i bilen och en på kneget. Skulle aldrig ha en i fickan.
Citera
2023-11-05, 14:12
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Låter jobbigt att släpa runt på massa skit.

Jag har en laddare hemma, en i bilen och en på kneget. Skulle aldrig ha en i fickan.
Jag har inte iphone... Så för mig räcker det med en 5k powerbank. Tillräckligt smidig att ha i jackan och fungerar till allt annat man använder under en dag.
Citera
2023-11-05, 14:14
  #76
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Börjar bli mycket att hålla redan på. Telefoner, laddare, nycklar och annat skräp. Fickorna är fulla så det ser ut som man går runt med resning. Hur gör ni män? Behöver en väska att ha allt skit i. Funderat på midjeväska men det är rejält bögigt, eller? Becknarväska får mig att tänka på finniga invandrarungar och bögslungan är väl i det närmaste utdöd?

Brukar gå runt med en plastpåse med prylarna i. Ser trash ut men hellre det.

Några förslag? Gärna varianter på både sportiga och mer strikta.

Taktiska brallor med 8 fickor, så behövs ingen bögig handväska.

Sen har väl jackan minst 4 fickor med.

Ska du nödvändigtvis släpa runt på laptop så har man väl laptop bag eller en smidig liten ryggsäck.
Min 18" gaminglaptop bör jag jorden runt i en skitliten smidig rygga där även laddare och mycket annat får plats.
__________________
Senast redigerad av Jahbrah 2023-11-05 kl. 14:16.
Citera
2023-11-05, 14:52
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Letar något praktiskt som samtidigt som det är diskret också cool som fan. Rock 'n roll. Lemmy hade i och för sig säkert valt magväska men det är få som bär upp sådana det sättet han hade gjort.
Du letar nog på fel ställen. Uppsök en affär som säljer vapen och tillbehör.

https://hltactical.com/cdn/shop/arti...484&width=1600
Citera
2023-11-05, 16:24
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Du är ängslig - det blir inte fittmagnetiskt. Tro mig, jag har en.




Visst kan du köra på en snygg messenger bag men den blir nog lite väl otymplig på en hotellbar osv. Du verkar inte vilja ha skinn eller exklusiva märken p.g.a. vad de kan "signalera".

Jag som tjej tycker att dessa är nice isf...för varmare länder, utekvällar, exklusivare situationer som ändå är chill:

https://www.harrolds.com.au/man/bags...-bag-178401bla

Finns billigare här dock: https://www.flannels.ie/stone-island...lcode=72499603

Du kan även köra på: https://www.flannels.ie/barbour-inte...lcode=72386503

Eller: https://www.ll-porter.com/gl/product.../11727-00901P/
Nu kanske jag inte är tillräcklig modern i mitt språk men är inte alla väskorna du länkade till just Becknaväskor?
Citera
2023-11-05, 21:24
  #79
Medlem
Det är i princip uteslutet för en man att bära väska. Det finns ingen modell som är acceptabel. Undantagen är portfölj eller datorväska, men det har man bara till och från jobbet och inget man går omkring med till vardags hela tiden.

Men jag förstår TS. Man behöver en del prylar med sig utanför hemmet för en bekväm tillvaro.
Det absoluta minimum är hemnyckel, mobil och betalningsmedel. Sedan har en del en extra jobbmobil som man behöver ha med sig, och ibland en bilnyckel. Utöver det kan det vara bra med något av följande:
Powerbank/laddare
Hörlurar
Kontanter
Multiverktyg/fällkniv
Ficklampa
Anteckningsblock + penna

En möjlig lösning, om man inte har en jacka att ha grejer i, är:
Privat mobil i ena framfickan. I samma ficka har man in ear-lurar med sladd (airpods med fodral tar för stor plats)
Hemnyckel + bilnyckel + victorinox rambler i en nyckelring som hänger på insidan av andra framfickan i en pocket clip
Fenix E03R ficklampa i myntfickan
I samma ficka som nycklarna kan man ha en magsafe powerbank
Körkort/Leg och ett eller två bankkort/kreditkort samt kontanter i ena bakfickan
Jobbmobil i andra bakfickan, skit samma om den pajar.

Vill man ha mer prylar med sig kan man fästa något med karbinhake i en bälteshälla. Räcker inte det kan man i värsta fall ha något fodral i bältet att ha prylar i, men då är man på gränsen till en tönt.

Vill man vara absolut minimalistisk kan man ha nästan allt i mobilen:
Apple pay för betalningar
Digitalt ID på bank-ID
Dörrlås med doorman eller liknande

Det blir lite mer problematiskt om man är rökare, snusare eller i behov av mediciner eller inhalator osv. I sådana fall kan det vara godkänt med en mindre väska.
Citera
2023-11-05, 22:11
  #80
Medlem
bootboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Kan du köra på nått sånt här från Ralph:

https://nlyman.com/se/produkt/polo-r...m_342091-0426/

Det är fan tant varning på den!
Citera
2023-11-05, 22:13
  #81
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Nu kanske jag inte är tillräcklig modern i mitt språk men är inte alla väskorna du länkade till just Becknaväskor?

Eftersom TS varken vill ha "bögiga"/ exklusiva väskor, messenger bags, ryggsäckar, midjeväskor, handhållna väskor, shorts med fickor, bära runt på jacka eller ha tröja med fula fickor, tänker jag att en neutral crossbody från ett brand som anses manligt/hetero är det som funkar. Jag struntar helt enkelt i vad TS säger sig inte vilja ha eftersom:


TS är rigid, räddharig och säger nej på allt. Karln kommer nog inte våga bära en väska överhuvudtaget (!) för att han tror att vi snygga tjejer skulle rata honom på grund av den. I mean.
__________________
Senast redigerad av ArtificialElegance 2023-11-05 kl. 22:27.
Citera
2023-11-09, 20:54
  #82
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Eftersom TS varken vill ha "bögiga"/ exklusiva väskor, messenger bags, ryggsäckar, midjeväskor, handhållna väskor, shorts med fickor, bära runt på jacka eller ha tröja med fula fickor, tänker jag att en neutral crossbody från ett brand som anses manligt/hetero är det som funkar. Jag struntar helt enkelt i vad TS säger sig inte vilja ha eftersom:


TS är rigid, räddharig och säger nej på allt. Karln kommer nog inte våga bära en väska överhuvudtaget (!) för att han tror att vi snygga tjejer skulle rata honom på grund av den. I mean.

Fläskpaddor attraherar mig inte.
Citera
2023-11-09, 22:08
  #83
Medlem
Charliework86s avatar
Kolla upp fjällräven. Finns sjysta väskar på naturkompaniet
Citera
2023-11-10, 02:16
  #84
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Fläskpaddor attraherar mig inte.

Det kan jag verkligen förstå. Feta dudes har aldrig tilltalat mig heller.

Är såklart inte fet, det är under min värdighet att hamna där. Är 170 och har aldrig vägt mer än 57 i hela mitt liv. 49-52 de senaste 3 åren.
__________________
Senast redigerad av ArtificialElegance 2023-11-10 kl. 03:11.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback