Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-15, 21:25
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Jag tror du blandar ihop europadomstolen med EU-domstolen.

Inte alls. ECHR:s paragrafer är inskrivna i EU-stadgan, och måste således tillämpas även av EU-domstolen. Ärenden rörande exempelvis yttrandefrihet, rättvisa rättegångar, och privatliv.
Citera
2023-11-15, 22:11
  #26
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det lär bli svårt... CSU/CDU har för närvarande 30,5 % i opinionen. De röda och de gröna är emot alla dylika förbud. Skulle AfD hänga på? Mycket tveksamt då deras väljarbas är män. Det är egentligen Tysklands HD som beslutat om legaliseringen, då avtal inom sexbranschen ej längre betraktades som "osedliga". När det gäller sex och nakenhet så är man mycket liberala i delar av Tyskland. Jag tycker det här andas desperation inför Europeiska domstolen för mänskliga rättigheters utlåtande kring sexköpslagen. Sexkriget i EU lär fortsätta, men det har blåst en hel del trevliga vindar på sistone. Europadomstolens prövningstillstånd, nederlaget med EU-resolutionen för sexköpslag i EU-parlamentet nyligen, och Belgiens avkriminalisering bland annat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opinio...deral_election

Sedan är det mycket intressant varför just den nordiska modellen förespråkas. Det finns ingen evidens som talar för den, och den är vetenskapligt, och från NGO:s mycket kritiserad. Gammelpartierna driver en feministisk agenda som hatar män och manlig sexualitet, det är den enda förklaringen jag kan finna. Prostitution är precis som narkotika. Någon kommer alltid att casha in, och pengarna styr. Vid förbud blir allt mycket värre.

Ge etablissemanget fingret, de är kriminella.
Bundeskanzler Scholz har nyss uttalat sig och är med på tåget. https://www.zdf.de/nachrichten/polit...ution-100.html
Det blir garanterat ett sexköpsförbud 2025.
Allt tyder på en CDU/CSU/SPD regering 2025, och de har en rejäl majoritet tillsammans.
Citera
2023-11-15, 22:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Bundeskanzler Scholz har nyss uttalat sig och är med på tåget. https://www.zdf.de/nachrichten/polit...ution-100.html
Det blir garanterat ett sexköpsförbud 2025.
Allt tyder på en CDU/CSU/SPD regering 2025, och de har en rejäl majoritet tillsammans.

Dessa har inte majoritet i opinionen. Scholtz är heller inte ensam om att bestämma i sitt parti. Det blir inte enkelt kan jag säga. Garanterat är det inte på långa vägar. De korrumperade gammelpartierna är på väg ut, och detta lär skynda på processen.
Citera
2023-11-15, 22:31
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Jo tjena. Det skulle man leva för att se. Europas största köparunderlag, och långa landgränser mot Öst. Vad tror de egentligen ska hända?



Vad är det de menar att den har misslyckats med?

Det skulle leda till tiotals miljarder i minskade skatteintäkter i ett land som redan befinner sig i en extremt snabb avindustrialisering. Jag tror liksom du inte det kommer att hända, av ekonomiska skäl. Missnöjet pyr redan, framförallt bland tyska industriarbetande män.
Citera
2023-11-16, 09:06
  #29
Medlem
BlueSwedes avatar
Ändrade rubriken till att mer beskriva situationen.
Mod.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback