Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-09, 16:37
  #1
Medlem
Sökt mitt svar online men inte hittat nåt specifikt så frågar Flashback!

Kortfattat, använder FL studio 21. Använder ett Yamaha-ljudkort och en standard SE kondensatormick.

Felet; allt i programmet funkar, sitter med hörlurar och hör micken tydligt. Spelar in och helt plötsligt är ljudet förstört på inspelningen.

Testat: Rengjorde micken, köpte ny mikrofonsladd, rengjort ljudkortets kabel och portar, köpte ny mikrofon. Detta problem uppkom från ingenstans och kvarstår.

Kan det va så att jag helt enkelt måste köpa nytt ljudkort också?

Tack på förväg
__________________
Senast redigerad av Jnsjnsjns 2023-11-09 kl. 16:39.
Citera
2023-11-09, 18:20
  #2
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnsjnsjns
Sökt mitt svar online men inte hittat nåt specifikt så frågar Flashback!

Kortfattat, använder FL studio 21. Använder ett Yamaha-ljudkort och en standard SE kondensatormick.

Felet; allt i programmet funkar, sitter med hörlurar och hör micken tydligt. Spelar in och helt plötsligt är ljudet förstört på inspelningen.

Testat: Rengjorde micken, köpte ny mikrofonsladd, rengjort ljudkortets kabel och portar, köpte ny mikrofon. Detta problem uppkom från ingenstans och kvarstår.

Kan det va så att jag helt enkelt måste köpa nytt ljudkort också?

Tack på förväg
Har du ställt in micken rätt i FL Studio?
https://youtu.be/Hg1LWHvSt-k?t=30
Citera
2023-11-09, 19:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Har du ställt in micken rätt i FL Studio?
https://youtu.be/Hg1LWHvSt-k?t=30

Yes de har jag
Citera
2023-11-09, 21:28
  #4
Medlem
Bartman777s avatar
Kan mikrofonen vara för kraftfull för ditt ljudkort eller dator att hantera?
Har för mig jag haft liknande problem förut när någon av mina komponenter var för klena.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback