Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-05, 22:48
  #13
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Hej hopp, har injicerat heroin (men injicerar även tjack och ibland MDMA om det verkligen kniper)i typ 12 år nu (är 24) och har börjat stöta på att hela pumpen fylls av stora russin-liknande klumpar när jag drar in blodet och jag fattar inte vad det är (som orsakar detta). Konsistens som ett tuggat geléhallon ungefär. Förr när jag injicerat för mycket på ett och samma ställe så blev det mycket slemmiga blodklumpar, men inget i klass med detta. Klump/slemmet försvann dessutom så fort jag valde att injicera på annan plats. På ett dygn har jag dragit ut ca 18ml av detta sega/hårda klumpade blod.

Det som fascinerar mig är att det ens kommer in genom kanylen, för ut kommer det fan inte igen. Klumparna syns omedelbart, så det är inte att blodet koagulerar över tid medan jag sitter och försöker få svar (önskar att jag hade varit bättre på att rotera injektionsplats i mina tonår, för det är jävligt svårt att hitta något. Funderar på att sätta en port för att spara slitaget. Jag har aldrig hört någon som haft liknande, och det började komma nu för några veckor sedan. Bör jag vara bekymrad haha? Med tanke på att jag skjuter typ 3g heroin om dagen så är det väl inte så att jag bryr mig jättemycket om hälsan eller är så mån om mig, men jag blir ju nyfiken åtminstone.

Här är en bild och en liten video på hur det ser ut.

https://imgur.com/a/MPKCu7C

Jag har p-stav (som är känt för att kunna orsaka blodproppar) men det som får mig att tvivla på att det är boven i dramat är att jag haft p-stav kontinuerligt i sju år nu. Så varför det skulle börjat nu får jag inte ihop riktigt, men det tillsammans med något annat kanske kan vara en bidragande orsak. Annars har jag alltid haft på snudd till farligt tunt blod. Blöder och blöder utan ett stopp på eländet. Så är det fortfarande, därför får jag absolut inte ihop varför det är så mycket klumpar och skit i mitt blod.

Det är samma batch med heroin jag skjutit i två månader, så det bör ju utesluta att det är något det bankats med.

Jag tänkte att jag skulle fråga de snälla sjuksköterskorna på sprutbytet när jag går dit på måndag, men det skadar ju inte att höra med er pöndare också!


Jag hoppas självklart kunna få LARO någon gång, för jag är den enda av mina knarkande vänner som inte dött, och jag har levt på övertid länge.

Jag känner heroinisister som injicerar men de injicerar på olika delar av kroppen. När venerna i armarna lagt av å klumpar igen så kan man ta injektioner i vaderna i venerna där, halsen brukar också funka att injicera i om det är det enda. LARO kan du nog strunta i det är nog försent för din del men om du vill leva något eller några år till så tänk om å försök byta ut injektions platserna på kroppen å vinna lite tid. Lycka till. 👍
Citera
2023-12-07, 17:08
  #14
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Ja, det blir mycket slösad produkt då allt blir ett jävla slask. Blir så frustrerad av det att jag ofta väljer att inte dra in ordentligt - med risk att trycka in där jag inte har svar.


Det konstiga är att jag dricker och äter mycket bättre nu än för en månad sedan. Bor hos en kille och han är väldigt rar och mån om mig så han ser till att jag petar i mig mat, dricker ordentligt och att jag inte sover bort hela dagen. Kanske borde gå tillbaka till att leva super-pundigt igen och hoppas på att det gör susen

Jag har förhoppningar om att sluta, men det är alldeles för svårt att göra på egen hand i min situation. Jag försöker hålla mig i skinnet tills dess att jag erbjuds någon form av hjälp, dels substitutionsbehandling men även en jävla massor terapi. Det är kanske inte helt oförklarligt väldigt mycket som gör otroligt ont inom mig, och jag vet inte hur jag ska hantera det ärligt talat. Men även jag har en förhoppning (oavsett hur jävla skönt det än är) att kunna leva ett liv där jag är så bunden till mitt beroende, särskilt ekonomiskt.

Inte för att jag tror du behöver det här tipset, men ändå: försök att ta tag i orsaken till att du mår dåligt. Därefter kan du försöka sluta punda eller byta ut skiten mot det något lättsammare t ex THC.

Att bara sluta ta droger tror jag inte på, eftersom drogmissbruk faktiskt är ett symtom (på psykisk ohälsa) och inte en sjukdom som många tyvärr tror.

Vill också påminna om att det kan vara en jävligt trippad upplevelse att vara nykter när man har gått på droger länge - vissa sensationer av nykterhet är mer behagliga än de man känner när man är påverkad. Lätt att glömma. Lycka till!
Citera
2024-04-06, 01:04
  #15
Medlem
Timelapss avatar
Jag har injicerat väldigt länge och har samma problem, har förbrukat alla vener och till sist blir det att man sitter å har bara en enda plats man kan sätta den på. För mig uppstår detta problem när jag skjutit på samma plats många gånger, när jag använder för lite vätska och för koncentrerad lösning, har då tagit kanske 0,7-0,8 g tjack löst på 1,5 ml vatten för att jag får ett bättre grepp när jag skjuter om jag har mindre vätska på grund av att jag har skakiga händer. Man ska förståss ha mycket mer vätska i sin lösning och det kan ge skador av att göra så koncentrerade lösningar. detta i kombination med att dricka för lite vatten gör att blodet koaguleras.
Problemet åtgärdas för mig av att dricka minst 1,5 liter vatten under dagen, röra på mig och göra gymnastik, äta, duscha i varmt vatten samt att jag druckit alkohol.
Jag rekommenderar dock inget av detta, särskilt inte att dricka alkohol om man tar opiater.
Men kände att jag vill skriva vad jag vet om ämnet för att undvika skador för dom som finner sig i detta tillstånd, det är inte bra när blodet börjar koagulera.Själv har jag fått permanenta skador av mitt injectionsmissbruk, ingen känsel i fingrar samt en inflammation i handleden som dom är osäkra kommer försvinna i första taget, kan ta år.

Själv har jag nyligen slutat med all form av narkotika samt alkohol och hållit mig nykter i 2 veckor, jag hoppas att ni andra lyckas sluta med detta gift och önskar er en ljusare framtid <3 kram
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback