Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-12, 08:55
  #1
Medlem
Det ska vara något slags traineeprogram för nyutexaminerade programmerare där du erbjuds 3 månaders utbildning och därefter 12 månaders anställning. Den enda jag kan hitta som har gått det beskriver att det är svältlön de första 3 månaderna därefter är förhoppningen att du ska få jobb men det är tydligen ingen garanti. De vill inte heller berätta vad de erbjuder för lön. Så är det någon som vet något mer?
Citera
2023-11-12, 21:12
  #2
Medlem
Jag vet inget om Experis(gamla Manpower) Academy.
Jag menar inte att förlöjliga dig utan bara allmäna tankar.
Men du har ju läst på universitet i fem år till ingenjör och 2(?) år på YH till programmerare. Skulle du bedöma att det går att bli en säljbar programmeringskonsult på 12 veckor? Vad skulle göra en från experis bättre än någon med 2 år YH eller 3-5 år från universitetet?
Academic works satsning på samma sak verkar ju vara ett misslyckande och nedlagd just nu om vi ska tror det som står på internet.
Salt (https://www.salt.study/our-hubs/stockholm) utbildar också folk på 12 veckor. Hur det går för dem vet jag inte.
Citera
2023-11-12, 22:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag vet inget om Experis(gamla Manpower) Academy.
Jag menar inte att förlöjliga dig utan bara allmäna tankar.
Men du har ju läst på universitet i fem år till ingenjör och 2(?) år på YH till programmerare. Skulle du bedöma att det går att bli en säljbar programmeringskonsult på 12 veckor? Vad skulle göra en från experis bättre än någon med 2 år YH eller 3-5 år från universitetet?
Academic works satsning på samma sak verkar ju vara ett misslyckande och nedlagd just nu om vi ska tror det som står på internet.
Salt (https://www.salt.study/our-hubs/stockholm) utbildar också folk på 12 veckor. Hur det går för dem vet jag inte.

Experis Academy är ett traineeprogram för personer som har examen.
Det är alltså inte som Academic Works Academyprogram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback