Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-14, 23:18
  #1
Medlem
Har tidigare haft TiVo boxen men nu har tele2 bytt till Hub som det enl dom ska gå att spela in på men det fungerar inte, är ute efter en annan leverantör
Citera
2023-11-14, 23:35
  #2
Medlem
Spookie1968s avatar
Allente
Citera
2023-11-14, 23:48
  #3
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Har tidigare haft TiVo boxen men nu har tele2 bytt till Hub som det enl dom ska gå att spela in på men det fungerar inte, är ute efter en annan leverantör
Du kan köpa en box för ca 1400:- . Vi gjorde det men jag har inte vant mig med det här nya än. Tycker det är mycket som saknas och TIVO uppfyllde i alla fall dom flesta kraven. Fjärrkontrollen är en katastrof och liknar mer en leksak. Gillade verkligen när man kunde spela in på TIVO och man hade full uppsikt över vad som fanns. Förhoppningsvis rättar dom till det folk är missnöjda med för dom är många.
__________________
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-15 kl. 00:45.
Citera
2023-11-15, 00:15
  #4
Medlem
Poteters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Har tidigare haft TiVo boxen men nu har tele2 bytt till Hub som det enl dom ska gå att spela in på men det fungerar inte, är ute efter en annan leverantör

Jo det gör det men du behöver hårddisken och betala 29kr/mån för Rec
https://www.tele2.se/tv/utrustning/tv-hub
Citera
2023-11-15, 10:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du kan köpa en box för ca 1400:- . Vi gjorde det men jag har inte vant mig med det här nya än. Tycker det är mycket som saknas och TIVO uppfyllde i alla fall dom flesta kraven. Fjärrkontrollen är en katastrof och liknar mer en leksak. Gillade verkligen när man kunde spela in på TIVO och man hade full uppsikt över vad som fanns. Förhoppningsvis rättar dom till det folk är missnöjda med för dom är många.
Man kan ju alltid hoppas, för som det är nu är en katastrof
Citera
2023-11-15, 11:11
  #6
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
På dom flesta smart TV kan man koppla en USB lagringsenhet och spela in direkt på TVn.
Citera
2023-11-15, 12:27
  #7
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
På dom flesta smart TV kan man koppla en USB lagringsenhet och spela in direkt på TVn.

Detta fungerar enbart med traditionell TV och hemma hos mig är det 5 år sedan den avvecklades. Istället så ska man använda en TV-Box.
Citera
2023-11-15, 14:27
  #8
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
På dom flesta smart TV kan man koppla en USB lagringsenhet och spela in direkt på TVn.
Det är inte samma sak och dessutom ska man inte ens behöva hålla på med en massa USB-minnen och sånt som inte hör till utbudet. Det är mycket man är förbannad på när det gäller det här nya då TIVO var suverränt bra. Det finns något bra med HUB och det är när man ska snabbspola reklamen. Man trycker och den hoppar fort fram. I övrigt är det mycket att klaga på.
Citera
2023-11-15, 14:31
  #9
Medlem
Hos Tele2 så får man betala extra för nöjet att kunna spela in TV-program. Men. Den som är lite händig kan koppla in en vanlig USB-hårddisk till sin TV Hub och sen spela in ändå.
Citera
2023-11-15, 14:52
  #10
Medlem
Rec till TV Hub kostar inte 29:-. Det kostar 59:- i månaden, men det funkar nästan lika bra som med Tivoboxen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback