Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-17, 16:32
  #1
Medlem
tomte_nissens avatar
Inväntar ett rekbrev från utlandet som fraktas av PostNord i Sverige.

10/11 = Försändelsen har tullbehandlats och släppts av tullen.
15/11 = Mottagaren har aviserats per brev.

Fick brevaviseringen hem igår. Var förbi ombudet idag, men brevet fanns inte där. Är detta vanligt? Har PostNord varit "tidiga" med aviseringen, eller kan ombudet ha förställt brevet? Erfarenheter av detta?
Citera
2023-11-17, 16:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomte_nissen
Inväntar ett rekbrev från utlandet som fraktas av PostNord i Sverige.

10/11 = Försändelsen har tullbehandlats och släppts av tullen.
15/11 = Mottagaren har aviserats per brev.

Fick brevaviseringen hem igår. Var förbi ombudet idag, men brevet fanns inte där. Är detta vanligt? Har PostNord varit "tidiga" med aviseringen, eller kan ombudet ha förställt brevet? Erfarenheter av detta?

Står de ingenting på aviseringen? Ibland har jag fått en avisering där de stått att de kan hämtas från ett specifikt datum med.
Citera
2023-11-17, 16:47
  #3
Medlem
tomte_nissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Står de ingenting på aviseringen? Ibland har jag fått en avisering där de stått att de kan hämtas från ett specifikt datum med.

Nej, tyvärr så står det inte!
Citera
2023-11-17, 16:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomte_nissen
Nej, tyvärr så står det inte!

Väldigt skumt skulle jag säga, gå dit på måndag igen och se om de finns då. Finns de inte/de kan inte ge dig en uppdatering så ring postnord och hör med dem
Citera
2023-11-17, 17:12
  #5
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomte_nissen
Inväntar ett rekbrev från utlandet som fraktas av PostNord i Sverige.

10/11 = Försändelsen har tullbehandlats och släppts av tullen.
15/11 = Mottagaren har aviserats per brev.

Fick brevaviseringen hem igår. Var förbi ombudet idag, men brevet fanns inte där. Är detta vanligt? Har PostNord varit "tidiga" med aviseringen, eller kan ombudet ha förställt brevet? Erfarenheter av detta?

Var det inget försändelse-ID i brevet så att du kan spåra det på Postnords hemsida?
Citera
2023-11-17, 17:16
  #6
Medlem
tomte_nissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Var det inget försändelse-ID i brevet så att du kan spåra det på Postnords hemsida?

Ja det har jag, och de sista två händelserna är:

10/11 = Försändelsen har tullbehandlats och släppts av tullen.
15/11 = Mottagaren har aviserats per brev.
Citera
2023-11-17, 17:28
  #7
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomte_nissen
Ja det har jag, och de sista två händelserna är:

10/11 = Försändelsen har tullbehandlats och släppts av tullen.
15/11 = Mottagaren har aviserats per brev.

Det där är Postnord i ett nötskal så misströsta inte än så länge.

Jag hade en gång en försändelse som åkte genom 5 olika terminaler varav en var bounceback till usprungsterminalen innan den till slut kom fram till mig.

För övrigt så så för två månader hade jag ett paket som det hela tiden stod att Postnord väntade på inlämning av, de hade bara aviserats att det skulle skickas genom dom... Även efter att jag hade hämtat ut det.... *suck*

Sånt är livet med Postnord.
Tack för kaffet Maud Olofsson!
Citera
2023-11-17, 19:10
  #8
Medlem
Var det samma ombud som du brukar hämta paket/brev på? Vet att det inte alltid uppdateras direkt om det till exempel felsorteras och skickas till ett annat ombud, då kan brev-avierna man får vara felaktiga.
Citera
2023-11-17, 21:00
  #9
Medlem
tomte_nissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Var det samma ombud som du brukar hämta paket/brev på? Vet att det inte alltid uppdateras direkt om det till exempel felsorteras och skickas till ett annat ombud, då kan brev-avierna man får vara felaktiga.

Det var samma vanliga, det är det närmaste!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback