Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-19, 01:18
  #13
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Är det någon risk om jag går och sover?
Känns som mina köäkar börjar spänna lite
Som sagt: du borde vila, och helst gärna spy. Om det knasar kan du ringa in. Hur länge sedan tog du första dosen och den andra dosen?
Citera
2023-11-19, 02:32
  #14
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Första gången jag testat det och läste lite om doseringen att 2x 300 mg skulle vara normalt men väntade i 1 timme och inget hände så jag tog 3 st till så 1500 mg totalt, nu är jag yr som satan, smått ångest och tycker allt låter 100 gånger mer än vanligt. Är 5x 300 mg farligt eller nojjar jag i onödan?


Enligt min läkare så kunde man äta upp till 1900mg per dos har jag för mig.
Men det är doseringstrappa som gäller.
Du börjar absolut INTE på med några jävla höga doser.
Börja med 100mg 3ggr per dag, efter en vecka ökar du till 200mg 3ggr osv osv.
Men du ska stanna på den nivå där du känner att det funkar för de ändamålet du äter dem.
Du får absolut inte sluta med dem dem tvärt, det är utsättning på denna drog.
dvs du måste trappa ner långsamt.
Jag hade lite för snabb utsättning när jag skulle sluta och det var hemska självmordstankar flera gånger per dag i över en månad.
Jag blev skiträdd av mig själv och de tankar som dök upp.

Aldrig mer Gabapentin...fy fan.
Varför äter du dem, jag gissar att det inte är pga epilepsi.
Kronisk smärta kanske?
Citera
2023-11-19, 11:25
  #15
Medlem
preben1969s avatar
Max dosen är på 3000 mg, men det efter att man fasat in medecinen
Citera
2023-11-19, 22:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Som sagt: du borde vila, och helst gärna spy. Om det knasar kan du ringa in. Hur länge sedan tog du första dosen och den andra dosen?

Jag la mig och vilade men vaknade efter typ 2 timmar att kroppen krampade men lyckades lugna ner mig med en kall dusch. Tack för du svarade mig inatt. Ska aldrig mer röra skiten för det var bland det värre jag varit med om haha
Citera
2023-11-19, 22:47
  #17
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Jag la mig och vilade men vaknade efter typ 2 timmar att kroppen krampade men lyckades lugna ner mig med en kall dusch. Tack för du svarade mig inatt. Ska aldrig mer röra skiten för det var bland det värre jag varit med om haha
Helvete, hoppas du är okej. Visst fan är man bäng länge? Lyrica är IMO ett av de skönaste rusen, under förutsättning att man tar en normal dos. Jag gillar 3-600mg samt 2-3 starköl och några joppar, gärna med hasch. Du kanske kan ge det ett nytt försök i framtiden men då endast äta en tablett.

Jag är glad att du lever, det var lite jobbigt igår, tänkte på dig under kvällen. Droger är inga leksaker after all.
Citera
2023-11-25, 22:37
  #18
Medlem
Sent svar men det är lugnt högsta dosen är 3600mg tror jag men har hört folk få 4800mg per dag själv har jag haft 1800mg per dag men kände inte av det ett skit så äter bara ibland 9ch hoppas det ska hjälpa men gör inte det tyvärr.
Men äter hu aldrig högre dos äb 1800mg uppdelat på 3 doser per dag har testat 2400mg en gång av misstag glömde att jag ätit en dos då skiten fan inte funkar och åt en dos för mycket då jag inte känner skillnad med eller utan.
Men jag antar att det säkert är lugnt till säkert 10 000mg på en dag då jag hört folk få 4800mg och dubbla en sådan högsta dos tror jag inte är farligt och jag tror det finns ännu mer marginal och tror inte medicinen är särskilt giftig i sig heller, värre med paracetamol som är direkt giftigt och skadligt i redan dom doser som används.
Så oroa dig inte över den dosen du tagit den är ingen fara
Citera
2024-01-26, 18:12
  #19
Medlem
Första gången jag tog Gabapentin stackade jag till 3600 mg och hade tagit 7 imovanetableter som var en bra dos för mig då.

Jag hade en oerhört härlig o bra dag med torrfylla o allt möjligt gottigottgott i gabap-effekter med imovane.

Jag väger 107 kg för det mesta o är en mkt stark man med för stor mage.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback