Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-21, 18:08
  #1
Medlem
Dopaminas avatar
Hej Flashback!

Tagit heroin för 6 timmar sedan. Injicerat en mindre dos i ena och en mer tilltagen dos i den andra armen och blivit oroad då ruset känns annorlunda. Är väldigt tung i kroppen och kan inte sitta rakt samt är yr med ovanligt trög tankeförmåga. Ätit åksjukepiller mot yrsel innan jag drog igång men är yr och sömnig fortfarande. Utom den opioida effekten känns det som en blodtrycksmedicinpåverkan. Jag är medicinerad med Catapresan i mitt drogfria tillstånd så jag känner till effekten då jag tagit det till och från i 3 år men tar inget för närvarande.

Xylazine är alltså en blodtryckssänkande medicin i samma grupp som Catapresan men är avsedd främst för veterinärbruk. Preparatet ger skador likt sådana som den ryska drogen krokodil ger om det injiceras så därav min oro för att langare i något led sprider skiten även i Sverige. Xylazine har nämligen upptäckts i drogsammanhang i andra nordliga länder inom Europa. I USA används preparatet i typ majoriteten av gatans fentanyl och heroin. När man läser om det verkar det som att nekros kan uppstå efter enstaka injektion i armen i typ underbenet helt random så jag nojar.

Frågan är om jag kan ta skada efter dessa två suspekta doseringar? Finns det andra kännetecknen att vara vaksam på? Borde jag redan fått nekros efter 6 timmar? Det jag märkt är i alla fall kraftigt påverkad för lång tid efter fix, sent uppkommen tilltagande sedering efter injektion (tilltagande biverkningar +1 timme efter injektion) och alla de fysiska tidigare nämnda biverkningar som långvarig yrsel trots antiemietika och fallit in och ur sömn längre än väntat på heroin. Blir i vanliga fall inte trött på opioider utan fungerande med energi (utom nu då).

Tillägger att min erfarenhet av heroin senaste åren inte är särskilt omfattande och det var ett par år sedan jag hade ett regelbundet användande under några månader. Använt i yngre ålder och i början när pandemin bröt ut men senste är har det varit mestadels starka opioida läkemedel (oxy, fentanylplåster, morfin, ketogan etc.) eller opioidsubstitutläkemedel i mix med benz. Så heroinet skiljer sig effektmässigt (ej på ett bra sätt).

Så har det hänt något med heroinet? Vad säger Sveriges heroinister? Jag är svårt bekymrad över det här. Bör jag vara uppmärksam på nekros? Hur länge tar det att utveckla det? Är processen redan igång?

Vad säger Flashback? Är rätt så orolig.

Mvh Dopamina
__________________
Senast redigerad av Dopamina 2023-11-21 kl. 18:13.
Citera
2023-11-21, 18:12
  #2
Medlem
Sex timmas rus av herion, nä det tror jag inte. Och kompetent att skriva en sammanhållen detaljerad. Det var nog majsmjöl du injicerade
Citera
2023-11-21, 18:18
  #3
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Sex timmas rus av herion, nä det tror jag inte. Och kompetent att skriva en sammanhållen detaljerad. Det var nog majsmjöl du injicerade
Nope det är inte majsmjöl. Små pupiller. Opioidpåverkan med klåda och antihistaminreaktion vid injektionsstället, noddade (men något i det fick mig sederad värre än endast opioider). Det är en kombination med.. ??? Alltså det har bankats med vad jag befarar är Xylazine. Lite som att tjack kombineras med koffein av vissa.

Majsmjöl är inte brunt. Är glutenallergisk så majsmjöl är min huvuddrog.
Citera
2023-11-21, 18:23
  #4
Avstängd
Ta inte mer om du orolig och drick vatten och vila.
Citera
2023-11-21, 20:38
  #5
Avstängd
BurgareCheeses avatar
Ska inte sådant där vägas upp av kokain om det slår över?

Har du ladd?
Citera
2023-11-22, 01:18
  #6
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Ta inte mer om du orolig och drick vatten och vila.
Tog inget mer. Fick krama porslin efter 7 timmar efter intaget (nog för att antiemietika går ur då men oförtjänt kraftig kräkning efter så länge). En vän hade samma delay i kräkningen och den personen opioidkräks aldrig.

Gått över 12 timmar nu och mår fortfarande otroligt illa så får inte ner vatten. Jag fick Raynauds (brukar bara få det på metoprolol eller propranolol/inderal) ej heroin förr eller opioida piller/plåster/glasvialer. Ah helt klart skumt.

Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Ska inte sådant där vägas upp av kokain om det slår över?

Har du ladd?
Nä. Däremot att häva med naloxonspray och är inte under fysiskt beroende så skulle säkert kunna prova det utan att lida för mycket men vill nog inte frivillig ta mer av det här fulbankade.

Det är nog förmodligen heroin i det också men aldrig ensamt. Däckade av drogen när drogen bör vara ute och kräktes mycket lång tid efter intag. Samma tidpunkt som vännen. Skulle ha mätt blodtrycket men svårt att stå som folk. Var som en förgiftning och känner mig fortfarande förgiftad.

Min vän gick samma öde till mötes vid samma tidpunkt. Nu kurerar vi covid uppepå men vill inte anklaga covid för det här. Covid är mycket snällare.
__________________
Senast redigerad av Dopamina 2023-11-22 kl. 01:21.
Citera
2023-11-22, 03:38
  #7
Medlem
Dopaminas avatar
Tack Wikipedia!

Citat:
Following a human overdose, symptoms can last for 8–72 hours, varying based on xylazine's combined usage with other drugs.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xylazine

Står att överdoseringssymtom förväxlas med opioidöverdos och är långdraget. Är säkert spår av heroin i för att faila ett drogtest men går säkert hitta annat skit med som ingen letar efter. Väldigt svårt att förstå blodtryckssänkande effekt med små pupiller så här lång tid efter exponering. Xylazin är en bra hypotes.

Tydligen leder kronisk användande av Xylazine till nekros och inte enstaka exponering så jag besvarar min egen fråga nu. Var dock för trög i huvudet för att läsa runt när det inträffade. Endast stött på tranq nasalt istället för ketamin en gång så det här var en ny upplevelse.

Fortfarande små pupiller men gått 13 h. Kräkts mer och tagit en primperan till så får hoppas att det hjälper. Vännen har huvudvärk och kraftigt illamående och använder endast triptaner utan effekt. Jag kör bara antiemietika trots samma symtom. Fortfarande kalla händer och fötter men de har återfått färg och känsel. Var lite bortdomnad i vissa fingrar.

Upplever att knarkare är illa ute i och med smutset i knarket. Enligt wiki går det till viss del att köra naloxon då tranq/xylazin delar opioida receptorer. Borde i övrigt finnas teststickor för ämnet i Sverige innan det blir ett problem. En del knarkare i Sverige sitter och brukar det här just nu.

Överväger att köpa xylazintest från USA och prova denna skit på en Xylazinteststicka. Fortsättning följer..
Citera
2023-12-26, 13:26
  #8
Medlem
skillemandinkis avatar
Har Sverige Narkan? Isåfall borde du införskaffa detta så dina polare vet vart de finns! Sen av erfarenhet så brukar man ”komma tillbaka” snabbare om man sparkar under foten på personer som upplevs medvetslösa av just xylazine.
Citera
2024-01-02, 10:59
  #9
Medlem
WhenIAmQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Har Sverige Narkan? Isåfall borde du införskaffa detta så dina polare vet vart de finns! Sen av erfarenhet så brukar man ”komma tillbaka” snabbare om man sparkar under foten på personer som upplevs medvetslösa av just xylazine.

Vi har naloxon nässpray man kan få via laro, sprututbyte och liknande. Eller få av någon som går på laro

Alltid bra att ha hemma och i väskan, även om det är nästintill omöjligt att dosera sig själv vid en rejäl överdos (man blir medvetslös relativt snabbt) men att ha en kompis som hjälper en med det medan dom ringer ambulans är guld värt, och som sagt, främst nässpray så väldigt enkelt att administrera.

Av vad jag kan läsa mig till så fungerar det dock inte på xylazine, då det inte är en opioid/opiat, men det brukar ju blandas med vanliga opis så att ta det kan väl åtminstone hjälpa till viss del då man överdoserar på en substans istället för två då.

Jag är absolut ingen läkare, bara random internet ex-junkie så ta allt jag säger med en näve salt och om möjligt rådfråga alltid någon som verkligen vet vad dom pratar om.

Är väldigt nyfiken (och rädd) angående ifall det nu är en reell risk för xyl i h här i Sverige nu, hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det inte kommer hit.

Det känns risky nog med fent och zenes som möjligheter, så till den som behöver höra det:

Börja alltid långsamt, du kan alltid ta mer men aldrig mindre.
Ha naloxon hemma! Finns att få tag på även om det borde vara enklare än vad det är. Kan ge tips ifall någon har svårt att hitta.
Det är någonstans mellan svårt och omöjligt att ge sig själv naloxon vid en "större" överdos, att ha en kompis i närheten eller åtminstone på telefon så dom kan ringa dit en ambulans är aldrig fel.

Snälla var försiktiga där ute, jag var med under fentanalog nässprays tiden och helvete vad illa det kan gå.

(inte fått någon sömn så ber om ursäkt ifall inlägget är rörigt)

Edit:
TS, fick du något svar på ifall det var xyl eller något annat i?
__________________
Senast redigerad av WhenIAmQueen 2024-01-02 kl. 11:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback