Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-12, 18:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarre89
Räven styr stängnäs så ha så kul

På vilket sätt skulle man märka av det, när man bor där menar du?
Citera
2023-12-18, 11:23
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken77
Är du från en större stad så undvik Strängnäs. Bodde där några år och kom nyligen tillbaka till Stockholm. Pratar du med folk i Strängnäs kommer du snart börja känna dig smartare än vad du egentligen är. Med tåget är det endast 47 min till Stockholm men civilisationsmässigt är det väldigt långt i från någon större ort i Sverige. Jag vill inte använda epitet som byfånar, efterblivna eller liknande men jag skulle aldrig flytta tillbaka.

Flyttade från Stockholm till Strängnäs som barn och redan då reagerade jag på hur efter alla där var. Som att dom lever i en egen bubbla där varken människorna eller det dom gör utvecklas. Om man inte vill använda sig av ord som efterblivna eller byfånar som dom verkligen är så har man endå känslan av att allas föräldrar är kusiner med varandra.
Citera
2023-12-18, 11:47
  #27
Medlem
SOSMULAs avatar
Polaren flyttade till Strängnäs och började knarka hejvilt efter det.
Spice fanns i överflöd och slutade med att han nu sitter och krossar alvedon för att stilla sitt beroende.
Citera
2023-12-19, 00:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebiggelwiggel
Flyttade från Stockholm till Strängnäs som barn och redan då reagerade jag på hur efter alla där var. Som att dom lever i en egen bubbla där varken människorna eller det dom gör utvecklas. Om man inte vill använda sig av ord som efterblivna eller byfånar som dom verkligen är så har man endå känslan av att allas föräldrar är kusiner med varandra.

Så är det ju på alla mindre orter, inget unikt för Strängnäs.
Citera
2024-02-06, 11:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoBigOrGoHome1975
På vilket sätt skulle man märka av det, när man bor där menar du?

Sprängningen
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback