Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-26, 11:33
  #1
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Actress Sues AstraZeneca, Alleging COVID-19 Jab Left Her With Brain Injuries

Melle Stewart was a hugely successful actress. Now she has a piece of titanium the size of her hand lodged in her skull.

Citat:
An Australian theatre star and vaccination advocate is suing pharmaceutical company AstraZeneca, after a life-threatening stroke left her unable to work within weeks of taking the company’s vaccine.

Melle Stewart, 42, is known for her acting in both the UK and Australia, including playing the lead in the musical Mamma Mia! and Channel 7’s Home and Away.

Ms. Stewart received her first dose of the AstraZeneca COVID-19 vaccine on May 24, 2021.

Citat:
Two weeks later, she began having seizures, lost her ability to speak, and lost all movement on the right-hand side of her body.

Brain surgeons diagnosed her with Vaccine-Induced Thrombocytopenic Thrombosis (VITT), a blood-clotting condition that the manufacturer and the regulators now acknowledge as a “very rare side effect” of this particular vaccine.

She underwent multiple procedures and rigorous therapy, including craniectomy, a three-hour operation to remove a portion of her skull to reduce the pressure in her brain and keep her alive.
https://www.theepochtimes.com/articl...zU3EuxKvQIg5cE


Så en vaccin-förespråkande kändis blir allvarligt skadad av vaccinet till den grad att hon behöver operera för att minska trycket på hjärnan. VITT, diagnostiserats hon med.
Ett tillstånd som nu finns på grund av vaccinet: (FB) mRNA-vaccinens eventuella biverkningar. Bör vi ifrågasätta fortsatt vaccination?

Hon har stämt AZ, så vi får se hur det går. Men alla biverkningar och sjukdomar, och det är många, tonas ner i sin utsträckning, när allt pekar på att det är mycket vanligare än vad man hävdar. Allt för att inte skapa skepticism emot vaccinet och vaccin i allmänhet, när det inte alls är vad som borde vara viktigt, utan vad som de facto sker med många som injicerar sig.


Vad är era tankar, om ännu en kändis som blivit vaccin-skadad?
__________________
Senast redigerad av -GG 2023-11-26 kl. 11:36.
Citera
2023-11-26, 11:55
  #2
Avstängd
Negreritvs avatar
Det är så stora krafter bakom detta så det sopas snart under mattan. Det här året har två barndomsvänner till mig dött av hjärtkomplikationer, vaccinerade och 46 år gamla båda två.
Själv har jag inte vaccinerat mig, men om jag vill dö i förtid så kan jag tänka mig att ta skiten.
__________________
Senast redigerad av Negreritv 2023-11-26 kl. 12:08.
Citera
2023-11-26, 12:00
  #3
Medlem
Oj-oj vilken tabbe du tycks ha gjort!

AstraZeneca's Covid-vaccin är ett så kallat Vector-vaccin, inte ett mRNA-vaccin.

Skillnaden är att Vector-vaccin använder riktiga virus (aktiva eller avaktiverade) för att starta en imun-reaktion, medan mRNA-vaccin (som Pfeizer och andra säljer) använder en bit genetiskt material omgivet av en liten fettbubbla för att generera imunförsvar.

Vector-vaccin (den typ som Astra Zeneca producerar) har använts i över 100 år.
mRNA-vaccin (det som antivaxers oftast protesterar mot) är så nytt att det inte skulle ha kommit i medicinskt bruk än, om inte COVID-epedemin krävt det.

Det vore bra om du inte försökte sprida panik med falska eller felaktiga uppgifter. Gå hem och studera och försök sprida panik med nåto som faktiskt är sant.
Citera
2023-11-26, 12:02
  #4
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Oj-oj vilken tabbe du tycks ha gjort!

AstraZeneca's Covid-vaccin är ett så kallat Vector-vaccin, inte ett mRNA-vaccin.

Skillnaden är att Vector-vaccin använder riktiga virus (aktiva eller avaktiverade) för att starta en imun-reaktion, medan mRNA-vaccin (som Pfeizer och andra säljer) använder en bit genetiskt material omgivet av en liten fettbubbla för att generera imunförsvar.

Vector-vaccin (den typ som Astra Zeneca producerar) har använts i över 100 år.
mRNA-vaccin (det som antivaxers oftast protesterar mot) är så nytt att det inte skulle ha kommit i medicinskt bruk än, om inte COVID-epedemin krävt det.

Det vore bra om du inte försökte sprida panik med falska eller felaktiga uppgifter. Gå hem och studera och försök sprida panik med nåto som faktiskt är sant.

"Det är säkert och effektivt". Så marknadsförs de alla.

Trots allting som sker i massvaccineringens spår.

Pandemin krävde ingenting, för resten.
Citera
2023-11-26, 12:04
  #5
Avstängd
991ESSs avatar
Alla (medborgare, ej staten) bör själva resonera kring risk/reward.

Hon bedömde tydligen den var rimlig som hyffsat ung frisk person och tog risken att injecera sig, för att skydda sig mot den fasliga snuvan. Hon var tydligen inte så smart innan hjärnan blev minskad. End of story.



Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Oj-oj vilken tabbe du tycks ha gjort!

AstraZeneca's Covid-vaccin är ett så kallat Vector-vaccin, inte ett mRNA-vaccin.

Skillnaden är att Vector-vaccin använder riktiga virus (aktiva eller avaktiverade) för att starta en imun-reaktion, medan mRNA-vaccin (som Pfeizer och andra säljer) använder en bit genetiskt material omgivet av en liten fettbubbla för att generera imunförsvar.

Vector-vaccin (den typ som Astra Zeneca producerar) har använts i över 100 år.
mRNA-vaccin (det som antivaxers oftast protesterar mot) är så nytt att det inte skulle ha kommit i medicinskt bruk än, om inte COVID-epedemin krävt det.

Det vore bra om du inte försökte sprida panik med falska eller felaktiga uppgifter. Gå hem och studera och försök sprida panik med nåto som faktiskt är sant.


Vart påstår TS att vaccinet är modRNA? alla vaccin har mer eller mindra sidoeffekter. Skillnaden är att modRNA sidoeffekter är okända på lång sikt.
__________________
Senast redigerad av 991ESS 2023-11-26 kl. 12:18.
Citera
2023-11-26, 12:06
  #6
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Det är så stora krafter bakom detta så det sopas snart under mattan. Det här året har två barndomsvänner av mig dött av hjärtkomplikationer, vaccinerade och 46 år gamla båda två.
Själv har jag inte vaccinerat mig, men om jag vill dö i förtid så kan jag tänka mig att ta skiten.

Inte ens utfallet av "beprövade vaccintekniker" kan de garantera.

Men givetvis vet de att de nya mirakelvaccinen är säkra. LOL.
Citera
2023-11-26, 12:08
  #7
Medlem
Ganonitos avatar
Som man bäddar får man ligga. Med alla vaccinförespråkare som säger att vi som vägrar giftsprutan inte ska få vård om vi blir sjuka i Covid så borde ju inte dessa vaccinförespråkare som fått vaccinskador få vård för dessa.
Citera
2023-11-26, 12:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
"Det är säkert och effektivt". Så marknadsförs de alla.

Trots allting som sker i massvaccineringens spår.

Pandemin krävde ingenting, för resten.

I din TS försöker du få folk att tro att Astra Zeneca's vaccin är ett s.k. mRNA-vaccin genom att
a) hänvisa till en patients stroke (som uttryckligen skall ha förorsakats av Astra Zeneca's covid-vaccin)
b) sammankopplat med en FB-tråd om mRNA-vaccinens biverkningar

AstraZeneca-s vaccin är alltså inte ett mRNA-vaccin, utan ett Vector-vaccin av samma typ som använts för till exempel barnens vaccinationsprogram från ålder 0 år till slutet av grundskolan, som används för influensa-vaccin av åldringar, som används i TBE-vaccin mot fästingbett etc.

Visst: Bojkotta AstraZeneca-vaccinet då, och strunta i TBE-vaccin. Vaccinera inte dina barn mot Mässling, Påssjuka, Röda hund, Polio eller Kikosta. Det är ditt val. Då slipper du Vector-vaccin.

Men det du försöker säga i TS är fel och falskt. Det finns alltså INGEN koppling mellan detta fall av blodpropp i hjärnan och de moderna Covid-vaccinerna (mRNA-vaccinen).
För personen i din länk fick ALDIRG ett mRNA-vaccin.

Du är antingen felinformerad eller ond. Oavsett så har du fel i det du försökter säga i TS.
Citera
2023-11-26, 12:34
  #9
Medlem
FrozenTMs avatar
Detta har inte med säkerhet med vaccinet att göra. Hur många tog vaccinet? 5 miljarder människor? Hur många fick biverkningar? Typ 10 tusen? Jag vet inte vad det är procentuellt men säkert mindre än 1% och det får man ändå räkna med när man äter mediciner. Risken för biverkningar hos alvedon är säkert högre.
Citera
2023-11-26, 13:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.theepochtimes.com/articl...zU3EuxKvQIg5cE


Så en vaccin-förespråkande kändis blir allvarligt skadad av vaccinet till den grad att hon behöver operera för att minska trycket på hjärnan. VITT, diagnostiserats hon med.
Ett tillstånd som nu finns på grund av vaccinet: (FB) mRNA-vaccinens eventuella biverkningar. Bör vi ifrågasätta fortsatt vaccination?

Hon har stämt AZ, så vi får se hur det går. Men alla biverkningar och sjukdomar, och det är många, tonas ner i sin utsträckning, när allt pekar på att det är mycket vanligare än vad man hävdar. Allt för att inte skapa skepticism emot vaccinet och vaccin i allmänhet, när det inte alls är vad som borde vara viktigt, utan vad som de facto sker med många som injicerar sig.


Vad är era tankar, om ännu en kändis som blivit vaccin-skadad?


Hahahhah hoppas detta händer alla som förespråkar testvaccinet, förstå hur många den slynan fick att ta skiten. Karma is a bitch eh?
Citera
2023-11-26, 15:35
  #11
Medlem
Juristen08s avatar
Ja, de får skylla sig själva precis som med allt annat de propagerar för. Kan man inte tänka själv så blir det så här. Det upprepar sig på alla områden. Är huvudet dumt får kroppen lida. Sektliknande beteende slutar alltid illa.

Läkemedelsbolagen har ju friskrivit sig från allt ansvar gällande Covid-vaccinen. Så hon lär inte nå nån framgång med den processen. Det blir bara dyra rättegångskostnader att betala.
__________________
Senast redigerad av Juristen08 2023-11-26 kl. 15:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback