Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-03, 17:12
  #1
Medlem
Hej, jag har tänkt att köpa ny pc då min gamla är 9 år gammal och inte klarar nya spel längre.

Det viktigaste för mig är att den är tyst, ett chassi som är utan fönster föredrar jag så länge inte ett med ett fönster har bättre ljudisolering. Rgb är inget jag vill ha heller. Vill att den ska ha antingen 4070 eller 4070 ti. Gärna allt ifrån inet då jag inte kan bygga själv. Förmodligen tänkt att köra på 1080p. Som sagt budget är max 25k

Har främst tänkt att spela JRPGs t.ex. persona 5 och final fantasy 16 när det släpps.

Tack på förhand!
Citera
2023-12-03, 18:44
  #2
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idleunicorn
Hej, jag har tänkt att köpa ny pc då min gamla är 9 år gammal och inte klarar nya spel längre.

Det viktigaste för mig är att den är tyst, ett chassi som är utan fönster föredrar jag så länge inte ett med ett fönster har bättre ljudisolering. Rgb är inget jag vill ha heller. Vill att den ska ha antingen 4070 eller 4070 ti. Gärna allt ifrån inet då jag inte kan bygga själv. Förmodligen tänkt att köra på 1080p. Som sagt budget är max 25k

Har främst tänkt att spela JRPGs t.ex. persona 5 och final fantasy 16 när det släpps.

Tack på förhand!
Lika bra att vänta till jul när de brukar köra gratis montering och rabatt komponenter, men att det blir en ryzen 7800x3d kan man väl räkna ut redan nu.
Citera
2023-12-03, 19:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Lika bra att vänta till jul när de brukar köra gratis montering och rabatt komponenter, men att det blir en ryzen 7800x3d kan man väl räkna ut redan nu.
Oj det visste jag inte, får lätt bli att vänta då. Tack för du sa det
Citera
2023-12-03, 20:06
  #4
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idleunicorn
Oj det visste jag inte, får lätt bli att vänta då. Tack för du sa det
Aaa lovar inget men har varit så tidigare.
Citera
2023-12-03, 20:14
  #5
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idleunicorn
Hej, jag har tänkt att köpa ny pc då min gamla är 9 år gammal och inte klarar nya spel längre.

Det viktigaste för mig är att den är tyst, ett chassi som är utan fönster föredrar jag så länge inte ett med ett fönster har bättre ljudisolering. Rgb är inget jag vill ha heller. Vill att den ska ha antingen 4070 eller 4070 ti. Gärna allt ifrån inet då jag inte kan bygga själv. Förmodligen tänkt att köra på 1080p. Som sagt budget är max 25k

Har främst tänkt att spela JRPGs t.ex. persona 5 och final fantasy 16 när det släpps.

Tack på förhand!

Om du kan vara lite flexibel med grafiken så kan du få ett 7900 XTX med 24 GB minne för någon tusenlapp extra. Kolla prestandaindex hos sweclockers så skulle jag säga att det är värt det.

https://www.sweclockers.com/artikel/...for-grafikkort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback