Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-12, 15:31
  #1
Medlem
Tips på detta? Finns bra och tillförlitliga appar? Med fördel sådana man inte behöver betala för.

Appen ifråga kräver verifiering av kontot via sms. Email räcker inte nuförtiden som ni säkerligen redan märkt. Utan nu villl de även att man verifierar med eget nummer.

Vill i nuvarande länge inte ge ut det egna numret. Ingen djupare diskussion rörande varför utan enbart av säkerhetsaspekt.

Sitter du på förslag hur man kan få tag på svenskt virtuellt nummer tackas det vänligen och tas emot.

Notera, inga amerikanska och engelska varianter. Kryllar av sådana siter där ute och de känns inte alls tillförlitliga. Tjänsten märker detta direkt troligtvis. Svenskt efterfrågas därför primärt. Tusen tack för förslag!
__________________
Senast redigerad av Solvesborg 2023-12-12 kl. 15:39.
Citera
2023-12-12, 15:41
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvesborg
Tips på detta? Finns bra och tillförlitliga appar? Med fördel sådana man inte behöver betala för.

Appen ifråga kräver verifiering av kontot via sms. Email räcker inte nuförtiden som ni säkerligen redan märkt. Utan nu villl de även att man verifierar med eget nummer.

Vill i nuvarande länge inte ge ut det egna numret. Ingen djupare diskussion rörande varför utan enbart av säkerhetsaspekt.

Sitter du på förslag hur man kan få tag på svenskt virtuellt nummer tackas det vänligen och tas emot.

Notera, inga amerikanska och engelska varianter. Kryllar av sådana siter där ute och de känns inte alls tillförlitliga. Tjänsten märker detta direkt troligtvis. Svenskt efterfrågas därför primärt. Tusen tack för förslag!

Googla "virtuellt sms-nummer". Du hittar många där du kan välja varfritt land.
Citera
2023-12-12, 15:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Googla "virtuellt sms-nummer". Du hittar många där du kan välja varfritt land.


Hej!

Jag menade precis det. Att utländska motsvarigheter undviks helst.

Detta då appen är jävligt smart och märker av det. Annars hade den knappast bett om mobilverifiering utan tyckt att email var tillräckligt. Är övertygad om att den kan läsa av rätt mycket.

Efterfrågar primärt svenska virtuella nummer. Ni som har egna erfarenheter får även lista länkar, vore tacksamt. Känns som sagt relativt osäkert och sitta och verifiera med eget nummer, inte precis den egna banken det handlar om.
Citera
2023-12-12, 15:45
  #4
Medlem
SOSMULAs avatar
Skype hade väl tidigare ett alternativ att skapa ett tillfälligt nummer? Vet inte hur mycket det hjälper dig men ger det som förslag om du inte tänkt på det.
Citera
2023-12-19, 20:14
  #5
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Det kan vara väldigt praktiskt att spara en gammal mobil och ha ett kontantkort i den för sådana här tillfällen. En mobil med dubbla sim-kort borde väl också funka?
Citera
2023-12-19, 21:26
  #6
Medlem
Du kunde få ett simkort gratis av Comviq, som du kan använda, om detta fortfarande fungerar.
Citera
2023-12-19, 22:27
  #7
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratworst
Du kunde få ett simkort gratis av Comviq, som du kan använda, om detta fortfarande fungerar.

Nej inte nu längre.
Citera
2023-12-20, 09:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Det kan vara väldigt praktiskt att spara en gammal mobil och ha ett kontantkort i den för sådana här tillfällen. En mobil med dubbla sim-kort borde väl också funka?

Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Nej inte nu längre.
jag vet att Telenor fortfarande ger ut gratis sim kort, har själv en hel hög hemma med oanvända sim kort för t.ex verifiering eller likande där mitt nummer är förbrukat eller om jag inte vill ge ut mitt nummer.
Jag tar då sim-kortet och sätter i en äldre telefon som jag stängt av nätverk på, skriver i det nummer jag har och mottar då en verifieringskod som jag skriver in på sidan; du behöver alltså inte ladda simkortet med saldo för att kunna ta emot ett sms, dock behöver du ha registrera numret för att få det att funka, men så är ju eu-bestämmelserna. Funkat kanon, t.ex om du blir bannad från tinder och inte längre kan göra ett nytt konto med ditt nummer så kan du kringå din ban och sedan köra på som vanligt. Man kan alltså inte skicka sms utan att ladda saldo, men att ta emot ett sms gå utmärkt och det är ju allt som krövs
Citera
2023-12-20, 16:17
  #9
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Jag kör med Halebop Go i en gammal mobil för verifieringar och liknande. Har för mig att det räcker med att ladda på några få kronor om året för att det ska förbli aktivt.
Citera
2023-12-20, 16:25
  #10
Medlem
NiceNameTwices avatar
Finns flertalet säljare på t.ex eBay som för en mycket låg summa kan ta emot verifierings-sms för diverse tjänster. Bara att söka på "Sms verification".
Citera
2023-12-21, 06:08
  #11
Medlem
AndroidMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
jag vet att Telenor fortfarande ger ut gratis sim kort, har själv en hel hög hemma med oanvända sim kort för t.ex verifiering eller likande där mitt nummer är förbrukat eller om jag inte vill ge ut mitt nummer.
Jag tar då sim-kortet och sätter i en äldre telefon som jag stängt av nätverk på, skriver i det nummer jag har och mottar då en verifieringskod som jag skriver in på sidan; du behöver alltså inte ladda simkortet med saldo för att kunna ta emot ett sms, dock behöver du ha registrera numret för att få det att funka, men så är ju eu-bestämmelserna. Funkat kanon, t.ex om du blir bannad från tinder och inte längre kan göra ett nytt konto med ditt nummer så kan du kringå din ban och sedan köra på som vanligt. Man kan alltså inte skicka sms utan att ladda saldo, men att ta emot ett sms gå utmärkt och det är ju allt som krövs
Bra tips där. Bra att någon operatör har den möjligheten att ta emot sms på ett tomt kontantkort.

Går säkert lika bra att ha några hemma just för det syftet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback