Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-22, 22:02
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja precis, min uppfattning är också att han är Im*ds soldat. Vet du vem den här "liasson officer" skulle vara, framgår det i dansk media?

Nej, bare at personen er folkbokförd i Sverige.
Citera
2023-12-22, 22:16
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja precis, min uppfattning är också att han är Im*ds soldat. Vet du vem den här "liasson officer" skulle vara, framgår det i dansk media?

(FB) Explosioner i Hells Angels klubblokal i Köpenhamn 2023-09-09

En 20åring från Imads liga (danske medier kalder dom “Holma-gruppen”) er sigtet for medhjälp til bombesprängninen ved Hells Angels klubhus på Svanevej.
Citera
2024-01-12, 13:32
  #231
Medlem
LittleKrishnas avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...las-till-hamas
"Åklagare som utreder misstänkta terrorplaner i Danmark har funnit kopplingar till palestinska Hamas."
"Från Israel och dess premiärminister Benjamin Netanyahu spreds tidigt svårbekräftade underrättelseuppgifter om att det fanns en koppling till den terrorstämplade islamiströrelsen. När detta nu bekräftas är det en av få detaljer som blivit kända."
Citera
2024-01-12, 23:03
  #232
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...las-till-hamas
"Åklagare som utreder misstänkta terrorplaner i Danmark har funnit kopplingar till palestinska Hamas."
"Från Israel och dess premiärminister Benjamin Netanyahu spreds tidigt svårbekräftade underrättelseuppgifter om att det fanns en koppling till den terrorstämplade islamiströrelsen. När detta nu bekräftas är det en av få detaljer som blivit kända."

Så nu har vi alltså Danska åklagare, Tyska åklagare och Israel som alla påstår att det finns en Hamas koppling till de planerade dåden. Jag undrar om DaRude och Richmoney osv fortfarande tror att Hamas inte hade med saken att göra och att detta bara var en "false flag operation"

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag är dock mycket skeptisk till att Hamas skulle ha något med detta att göra, uppifrån dvs, eftersom det inte är modus operandi och Hamas förnekar ju till och med att man ens avsåg attackera civila i Israel. De har bara allt att förlora på detta. Mossad kan ju säga i princip vad de vill, i dessa tider kommer man säkert hävda att varenda terrorist har kopplingar till Hamas. Men att enskilda medlemmar eller andra grupperingar agerat på eget bevåg, det är ju förvisso möjligt.

Men skönt för Israel att fokus riktas till ett avvärjt terrordåd snarare än ett pågående folkmord strax efter att FN:s krav om vapenvila fått genomslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Säkerhetspolisen PET dementerar israeliska lögner om att Hamas medlemmar greps i Danmark. Det skriver Ekstrabladet.

Mossad ljuger som vanligt. False flag!
__________________
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-12 kl. 23:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback