Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-14, 20:27
  #1
Medlem
Hej,

Tänkte fasta i en vecka med start i morgon vid valfritt klockslag fram till lördag morgon den 23:e december.

Med fasta menar jag vattenfasta - endast te, vatten och salt. Kommer se fram emot att bryta fastan med god julmat.

Har inte fastat så här länge innan så vi får se hur det går. Håller er uppdaterade här i tråden, vilket förhoppningsvis håller mig motiverad.

Har ni frågor eller reflektioner så får ni gärna posta i tråden.
Citera
2023-12-14, 21:55
  #2
Medlem
Lycka till! Se till att mjukstarta ätandet när du är klar så du inte storknar efter första tallriken.

Vad är syftet om man får fråga? Hälsa, viktnedgång eller bara att förgylla julens ätande?
Citera
2023-12-15, 00:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Lycka till! Se till att mjukstarta ätandet när du är klar så du inte storknar efter första tallriken.

Vad är syftet om man får fråga? Hälsa, viktnedgång eller bara att förgylla julens ätande?

Tack!

Är normalviktig så i huvudsak personlig utmaning och att njuta extra av julmaten i år. Hunger är bästa kryddan (iofs hade det räckt med ett par dagars fastande för det).
Citera
2023-12-17, 20:27
  #4
Medlem
Statusuppdatering:

Det går bra än så länge. Glömde dricka ordentligt igår och fick huvudvärk. Var trött i morse men nu verkar det tuffa på bra.
Citera
2023-12-19, 17:36
  #5
Medlem
Statusuppdatering:

Dricker mycket te och kryddar med kanel, kako och kardemumma för att det inte ska bli så tråkigt.

Är seg och öm i kroppen, ungefär som om jag har kört ett hårt gympass, trots att jag kör WFH och mest sitter framför datorn. Fantiserar mycket om mat. Åkte tunnelbana i söndags och fann Ben och Jerry's glassreklam mycket provocerande.

Står nog ut några dagar till... vi får se. Känns inte som om så mycket kommer förändras under resten av veckan.
Citera
2023-12-20, 20:33
  #6
Medlem
Statusuppdatering:

Går lite bättre idag men fryser om fötterna trots att jag har skor på mig. Har mest varit hemma, med tomt kylskåp på betryggande avstånd från mat. Ska julhandla nötter och lite annat smått och gott i morgon, önska mig lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback