Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-21, 00:21
  #1
Medlem
Hej första inlägget någonsin så hoppas det blir någolunda rätt.
Tecknade ett mobilabonnemang+Mobil för någon dag sedan(Comviq). Det stod på min order att dom inte ens hade packat min vara på 3 dagar vilket jag tyckte var skumt, skrev till kundtjänsten och frågade. Han svarar att dom har skickat mobilen och att den har beräknad leveranstid idag.

Nu till det konstiga när jag går in och kollar försändelsen på postnord(Behövde fråga Comviq för att få tag på den) står det att leveransen har ankommit till ombud klockan 11.10 MEN sedan returnerats 11.47 (har inte fått någon som helst meddelande heller för den delen)

Jag skriver såklart till Comviq och frågar vad som händer. Dom svarar att dom inte har gjort något och att det kan vara postnord eller ombud som gjort något fel och att jag borde testa gå till ombud och kolla om det endå går att hämta ut. Så det är vad jag gör och klart som fan kan jag inte hämta ut paketet för att dom säger att dom inte får ge ut det då det begärts en retur.

Blir såklart att ringa imorgon men tycker bara det är så skumt och det gör mig galen att jag inte kan ringa nu, är det någon vaken som har varit med om liknande eller har några ideer vad som kan ha skett.

Såg även sen att det här meddelandet stod i försändelsen på postnord
PostNord
"19 dec. 13:22
Ändrat förfogande har beställts. Se under rubriken tilläggstjänster för detaljer"
__________________
Senast redigerad av segerkuung 2023-12-21 kl. 00:32.
Citera
2023-12-21, 01:39
  #2
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segerkuung
Hej första inlägget någonsin så hoppas det blir någolunda rätt.
Tecknade ett mobilabonnemang+Mobil för någon dag sedan(Comviq). Det stod på min order att dom inte ens hade packat min vara på 3 dagar vilket jag tyckte var skumt, skrev till kundtjänsten och frågade. Han svarar att dom har skickat mobilen och att den har beräknad leveranstid idag.

Nu till det konstiga när jag går in och kollar försändelsen på postnord(Behövde fråga Comviq för att få tag på den) står det att leveransen har ankommit till ombud klockan 11.10 MEN sedan returnerats 11.47 (har inte fått någon som helst meddelande heller för den delen)

Jag skriver såklart till Comviq och frågar vad som händer. Dom svarar att dom inte har gjort något och att det kan vara postnord eller ombud som gjort något fel och att jag borde testa gå till ombud och kolla om det endå går att hämta ut. Så det är vad jag gör och klart som fan kan jag inte hämta ut paketet för att dom säger att dom inte får ge ut det då det begärts en retur.

Blir såklart att ringa imorgon men tycker bara det är så skumt och det gör mig galen att jag inte kan ringa nu, är det någon vaken som har varit med om liknande eller har några ideer vad som kan ha skett.

Såg även sen att det här meddelandet stod i försändelsen på postnord
PostNord
"19 dec. 13:22
Ändrat förfogande har beställts. Se under rubriken tilläggstjänster för detaljer"

Kan du kontakta Postnord för närmare detaljer, t.ex. exakt vem som beställt ändrat förfogande? Och kan de se fortsatt spårning ifall paketet gått tillbaka till leverantören? Låter ju onekligen litet skumt. Är det ett hyfsat seriöst ombud som paketet kom till? Kanske någon klåfingrig anställd som norpat paketet (det framgick väl på emballaget att det innehöll en mobil) och som velat dölja det genom att lägga in "ändrat förfogande" för att få det att se ut som paketet returneras?
Citera
2023-12-21, 01:56
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segerkuung
Blir såklart att ringa imorgon men tycker bara det är så skumt och det gör mig galen att jag inte kan ringa nu, är det någon vaken som har varit med om liknande eller har några ideer vad som kan ha skett.
Postombud skickar ibland tillbaka om något blivit fel t.ex gått sönder i leveransen. Innehållet stulet eller att det kommit till fel ombud.
Citera
2023-12-21, 02:37
  #4
Medlem
Har du räkningar/spärrad hos fogden eller gjort flera beställningar av mobil/abonnemang/krediter?
Citera
2023-12-21, 05:35
  #5
Medlem
31G350125s avatar
Postnord ombud är oftast schimpansaer med nerlagda videobutiker, är att göra fel är deras mottor.
Citera
2023-12-22, 08:15
  #6
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segerkuung
Hej första inlägget någonsin så hoppas det blir någolunda rätt.
Tecknade ett mobilabonnemang+Mobil för någon dag sedan(Comviq). Det stod på min order att dom inte ens hade packat min vara på 3 dagar vilket jag tyckte var skumt, skrev till kundtjänsten och frågade. Han svarar att dom har skickat mobilen och att den har beräknad leveranstid idag.

Nu till det konstiga när jag går in och kollar försändelsen på postnord(Behövde fråga Comviq för att få tag på den) står det att leveransen har ankommit till ombud klockan 11.10 MEN sedan returnerats 11.47 (har inte fått någon som helst meddelande heller för den delen)

Jag skriver såklart till Comviq och frågar vad som händer. Dom svarar att dom inte har gjort något och att det kan vara postnord eller ombud som gjort något fel och att jag borde testa gå till ombud och kolla om det endå går att hämta ut. Så det är vad jag gör och klart som fan kan jag inte hämta ut paketet för att dom säger att dom inte får ge ut det då det begärts en retur.

Blir såklart att ringa imorgon men tycker bara det är så skumt och det gör mig galen att jag inte kan ringa nu, är det någon vaken som har varit med om liknande eller har några ideer vad som kan ha skett.

Såg även sen att det här meddelandet stod i försändelsen på postnord
PostNord
"19 dec. 13:22
Ändrat förfogande har beställts. Se under rubriken tilläggstjänster för detaljer"
Ändrat förfogande innebär att det är avsändaren som beställt en ändring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback