Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-05, 22:03
  #13
Medlem
Procurors avatar
Hjälpa fattiga tjejer genom att köpa sex av dem är en välgörenhet i stil med att man gärna handlar lokalt hos lilla handlaren på landet eller köper ekologiskt. Man får ju ut något av det men bidrar samtidigt till en bättre värld. Visst kan man skänka pengar men då blir det nog några hundra per år istället för det man är beredd att lägga på en ung sexentreprenör.

Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Fast de flesta av oss vill väl inte dela ut pengar till höger och vänster utan att få något i gengäld.Faktum är ju ändå att för många av tjejerna så är prostitution bättre betalt än alternativen och kan därmed bidra till att lyfte dem och deras familjer ur fattigdom (se mitt inlägg ovan!).
Citera
2024-01-06, 02:06
  #14
Medlem
Så länge ingen tvingas till det eller skadas av det kan jag inte se något fel med det. Vi alla gör saker vi inte riktigt vill för att tjäna pengar, jag skulle också vilja vinna på lotto och vara fri resten av livet. De tjejer som säljer sex i Thailand tjänar säkert mer än om de skulle ta andra jobb. Jag kände, eller pratade, faktiskt med en thai-kvinna ett tag som när hon var yngre arbetade med ett mer vanligt yrke i Thai då och hon erkände att hon hade kompisar som tjänade mer på prostitution.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback