Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-30, 12:54
  #1
Medlem
sommarlovs avatar
Jag kan inte vara ensam om att råka klicka på ett propaganda-inlägg om den nuvarande situationen i Ukraina, där samma budskap skickas ut varje gång.
Vad dom skriver är inte viktigt i denna fråga.

MEN, vad duktiga den eller dom personerna är på att hitta på bra rubriker!
Nu tas trådarna bort så vi kan knappas läsa dom efteråt.
Synd, för en rubrik som "Lik utspridda över hela Stockholm: förbipasserande hittade 13 död i norra Stockholm" lockar såklart läsare.

Minns du fler? Reagerar du också på påhittigheten?
Är en rubrik allt?
Citera
2023-12-30, 13:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag kan inte vara ensam om att råka klicka på ett propaganda-inlägg om den nuvarande situationen i Ukraina, där samma budskap skickas ut varje gång.
Vad dom skriver är inte viktigt i denna fråga.

MEN, vad duktiga den eller dom personerna är på att hitta på bra rubriker!
Nu tas trådarna bort så vi kan knappas läsa dom efteråt.
Synd, för en rubrik som "Lik utspridda över hela Stockholm: förbipasserande hittade 13 död i norra Stockholm" lockar såklart läsare.

Minns du fler? Reagerar du också på påhittigheten?
Är en rubrik allt?
Vår påhittige rubriksättare JagPipparMedHoror är kreativ i sitt rubriksättande. Det är väl tänkt att locka oss att öppna hans inlägg. Men det har blivit lite för tydligt vilka meningslösa inlägg som är hans. Han fpr förnya sig för att behålla vår uppmärksamhet.
Jag samlar på hans rubriker 😁
Citera
2023-12-30, 13:25
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Vår påhittige rubriksättare JagPipparMedHoror är kreativ i sitt rubriksättande. Det är väl tänkt att locka oss att öppna hans inlägg. Men det har blivit lite för tydligt vilka meningslösa inlägg som är hans. Han fpr förnya sig för att behålla vår uppmärksamhet.
Jag samlar på hans rubriker 😁
Kan du bjuda på några rubriker!?
Citera
2023-12-30, 15:14
  #4
Medlem
Ja, jag har också klickat på dessa catchy rubriker skrivna av olika användarnamn med endast en handfull kommentarer/ts. Den senaste rubriken var "Kungahuset är evakuerad". Nyfiken som man är klickar man och hittar samma tjatiga text om och om igen. Tråkigt men användaren/användarna verkar stängas av rätt omgående.
Citera
2024-02-23, 15:03
  #5
Medlem
800kgs avatar
Foxtrotmanmen Carl Bildt greps på Arlanda – häktas

Ryskt raketanfall mot Säpos högkvarter i Solna: Stor explosion efter gasläckage


De här rubrikerna är fan guld. Man vet egentligen redan innan vad man klickar på, att det är den där rysskillen, men man gör det ändå för att kort kolla. Vore coolt om man hade kunnat samla alla rubrikerna.
Citera
2024-02-24, 01:26
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Foxtrotmanmen Carl Bildt greps på Arlanda – häktas

Ryskt raketanfall mot Säpos högkvarter i Solna: Stor explosion efter gasläckage


De här rubrikerna är fan guld. Man vet egentligen redan innan vad man klickar på, att det är den där rysskillen, men man gör det ändå för att kort kolla. Vore coolt om man hade kunnat samla alla rubrikerna.
Men smaka på denna härliga Aftonbladet-löpsedel från 80-talet (orden i versaler var förstås fetade så att just de skulle synas på litet håll)

Medlem av familjen
BERNADOTTE I KONKURS
Huset där
KUNGEN
var bröllopsgäst
SATT I PANT

Nej, jag bluffar inte - jag såg den med egna ögon.
Citera
2024-02-24, 08:41
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Foxtrotmanmen Carl Bildt greps på Arlanda – häktas

Ryskt raketanfall mot Säpos högkvarter i Solna: Stor explosion efter gasläckage


De här rubrikerna är fan guld. Man vet egentligen redan innan vad man klickar på, att det är den där rysskillen, men man gör det ändå för att kort kolla. Vore coolt om man hade kunnat samla alla rubrikerna.

Det där fungerade i början. Då gick man på rubriken och klickade på den.

Numera är det helt osannolika rubriker i helt fel forumdel och då vet man att det är samma skit som vanligt och scrollar förbi.

Dessa trådar har därför tappat sin verkan, vilket skaparen av respektive tråd inte inser. Budskapet når bara ett fåtal som matar trollen.
Citera
2024-02-24, 21:40
  #8
Medlem
800kgs avatar
Kronprinsessan Victoria vill stena homosexuella

Jimmie Åkesson frias från våldtäkt mot Magdalena Andersson

Zelenskyj: Jag knullade hela Sverige


Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där fungerade i början. Då gick man på rubriken och klickade på den.

Numera är det helt osannolika rubriker i helt fel forumdel och då vet man att det är samma skit som vanligt och scrollar förbi.

Dessa trådar har därför tappat sin verkan, vilket skaparen av respektive tråd inte inser. Budskapet når bara ett fåtal som matar trollen.

Hehe, jag är en man av simple tastes, jag tycker fan de är rätt sköna. Du får relaxa lite.

Ok, kanske något platta i detta fall...
Citera
2024-02-26, 14:41
  #9
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Hehe, jag är en man av simple tastes, jag tycker fan de är rätt sköna. Du får relaxa lite.


Samma här.

Min favorit är nog ändå denna:
Har du tax, din jävel?
(FB) Har du Tax, din jävel?

Jävligt "catchig" rubrik på något sätt. Användaren gick i planer på att skaffa jycke och hade fastnat för tax. Tillägget "din jävel" i rubriken fann jag vara väldigt lustigt. Dels för att det är helt överflödigt, dels för att det krävdes en kommatering för att lägga till. Samt för att användaren är väldigt hövlig i övrigt, i brödtexten och så. Kul.

Sedan är denna rubrik rolig i sin okonstlade och rättframma form, också "catchig":
Mycket dvärgar i Falun?
(FB) Mycket dvärgar i Falun?

Tredje inlägget i tråden(som jag håller med om) lyder:
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarket
Den här trådens rubrik borde ha medalj. Flashback i ett nötskal på nåt sätt. En tanke: har det funnits något "riksinternat", folkhögskola eller liknande för kortvuxna i Falun?

Edit: Läste trådstarten lite dåligt, rubrikerna ovan är såklart inga propagandainlägg. Men i avdelningen för catchiga rubriker är de svårslagna.
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-02-26 kl. 14:51.
Citera
2024-02-26, 14:56
  #10
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Samma här.

Min favorit är nog ändå denna:
Har du tax, din jävel?
(FB) Har du Tax, din jävel?

Jävligt "catchig" rubrik på något sätt. Användaren gick i planer på att skaffa jycke och hade fastnat för tax. Tillägget "din jävel" i rubriken fann jag vara väldigt lustigt. Dels för att det är helt överflödigt, dels för att det krävdes en kommatering för att lägga till. Samt för att användaren är väldigt hövlig i övrigt, i brödtexten och så. Kul.

Sedan är denna rubrik rolig i sin okonstlade och rättframma form, också "catchig":
Mycket dvärgar i Falun?
(FB) Mycket dvärgar i Falun?

Just den sista är jag lite skeptisk mot eftersom den känns lite för mycket som att nån vill trolla/skoja. Fin balansgång där. Men generellt är det ju lite synd att rubrikerna känns som de blir alltmer neutrala, och ofta anmäls om de spexar till de lite.

Den här rubrikändringen är ju annars legendarisk:

Citat:
Ändring av rubrik: "Ska jag slakta horan?" -► "Inte inbjuden till syster på Julafton - vad göra?".

/Mod

Kanske lite neutralare och mer informativ, men den ursprungliga var definitivt mer målande...

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Edit: Läste trådstarten lite dåligt, rubrikerna ovan är såklart inga propagandainlägg. Men i avdelningen för catchiga rubriker är de svårslagna.

Ja just det, den här tråden kanske har ett lite snävare fokus.
Citera
2024-02-28, 01:11
  #11
Medlem
KaninHitlers avatar
"Ebba Busch om sex mellan Jomshof och Riazat: vanlig orgie"

Ja, den fick mig att klicka. Ligger just nu i forat "psykedeliska substanser"

Lite drog man på smilbanden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback