Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-04-09, 02:18
  #97
Medlem
Ähh skit någon som vet hur vinge och aert har det?
Citera
2024-04-14, 11:27
  #98
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Ähh skit någon som vet hur vinge och aert har det?

Van Aert tvingas avstå Giro d'Italia. Vingegaard rehabiliteras, men det kommer nog ta tid, tvivlar på att han kommer att kunna försöka försvara sina två raka Tour de France-segrar. Borde bli knepigt för Evenepoel att ställa upp där också.

Amstel är ett riktigt fint lopp, får hoppas på spännande kamp och inga allvarliga krascher.
Citera
2024-04-14, 14:13
  #99
Medlem
Lol Wiebes gör en Alaphilippe
Citera
2024-04-14, 14:14
  #100
Medlem
FNLSs avatar
Det var en av de grövre bommarna
Citera
2024-04-14, 14:15
  #101
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Lol Wiebes gör en Alaphilippe

Ja, den var grov. Ren hybris. Men i och för sig fick hon all anledning att med båda händerna ta sig för huvudet, efter mållinjen.
Citera
2024-04-14, 18:41
  #102
Medlem
Den förbannat usla TV-produktionen ger mig déjà vu till ett världscuplopp med Jenny för några år sedan, samma säsong som OS i Rio, månaderna före, eller om den var hösten innan, där Jenny hade jagat ikapp ett stort gap, och man såg henne närma sig ledaren, då byter bildproducenten bild till en annan kamera, när den 30sek senare kommer tillbaka är Jenny helt plötsligt i ledning med 10sek, omkörningen och rycket fick man aldrig se.

Idag såg man inledningen på rycket så bildproducenten kan omöjligen inte vetat om vad som skedde, men byter ändå kamera, när den kommer tillbaka 15-20sek senare är det en förvirrad bild(eller om det nu var kommentatorn) och Jenny har helt plötsligt en ledning på sinnessjuka 18sek, men hennes således extremt vilda ryck direkt efter omkörningen fick man aldrig se.

Tyckte synd om Wiebes förut idag. Så dumt, jag vet i tusan om jag hade velat ta en seger på det sättet, Lorena måtte mått sjukt uselt efteråt.

Jenny i segerintervjun:

..fucking killing it!

Hoppas verkligen hon kan hitta tillbaka hela vägen efter all jävla skit som gett åtminstone mig tårar och ta en till i Paris.

Krockade ju med damligafotbollen, damhandbollen och Moto3-racet, men XCO'n var bannemej värd att ha som prioritet senaste timmen.

Edit: Även dom förbannade drönarna, det krävs verkligen att en sådan fäller en åkare så den åker in i ett träd och dör innan dom lägger ner det närmast vårdslösa anammandet av allt som är tekniskt möjligt bara för att.

Edit2: Synd att det var ett sånt torrt race, finns det något bättre i cross country/XCO än att se Jolanda Neff komma i mål med lera i hela ansiktet och värdens största leende närmast oavsett position!?

Edit3: Detta lär bli svårslaget som dagens höjdpunkt, men bra tröst efter det olyckliga slutet för Iron Dames-Porsche'n i ELSM-racet, som bröt när dom låg i ledning och var på väg mot seger i säsongspremiären.

Näe, kan inte se något som kan slå detta i återstående tablån, WSL, Moto2/GP, medaljmatcher i damhockeyn, Liga F, WNFC eller NWSL rår inte på Jenny's seger.

Edit4: Nej, efter lite eftertanke får jag nog säga att Jenny's seger är minst veckans höjdpunkt.
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-04-14 kl. 19:19.
Citera
2024-04-14, 19:37
  #103
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Idag såg man inledningen på rycket så bildproducenten kan omöjligen inte vetat om vad som skedde, men byter ändå kamera, när den kommer tillbaka 15-20sek senare är det en förvirrad bild(eller om det nu var kommentatorn) och Jenny har helt plötsligt en ledning på sinnessjuka 18sek, men hennes således extremt vilda ryck direkt efter omkörningen fick man aldrig se.
Där Jenny ryckte fanns det helt enkelt inga kameror uppställda.
Men du har ändå rätt i att produktionen lämnade en del att önska. Det var rörigt. De schweiziska kommentatorerna, som ju är vana med ordning och reda, klagade konstant.
Citera
2024-04-14, 19:42
  #104
Medlem
Vilken härlig vinst för Rissveds!
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jenny i segerintervjun:

..fucking killing it!
Fast intervjuaren som tyckte det var nödvändigt att anmärka på det två gånger skulle man vilja slå på käften.
Inte ord om loppet i Sportspegeln heller.
Citera
2024-04-21, 19:41
  #105
Medlem
Tyvärr blev det ingen upprepning av glädjetårarna* från förra helgen, men det är ändå rätt år att formtoppa efter en lång svacka.

*jag säger inte vems.

Blir till att trösta sig nu med låten Spinning Jenny utav svenska rockbandet Arbogast efter andraplatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=_S74EpDCR0M
https://music.apple.com/se/album/spi...65?i=796389250
https://open.spotify.com/track/3DrBIir5LhOn0qb24RuYst

Edit: Eller fira, beror lite på hur man ser det, två topp-placeringar på raken är mycket bra och hon behåller väl ledningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Där Jenny ryckte fanns det helt enkelt inga kameror uppställda.
Men du har ändå rätt i att produktionen lämnade en del att önska. Det var rörigt. De schweiziska kommentatorerna, som ju är vana med ordning och reda, klagade konstant.
Möjligtvis inte, men den kamera som faktist filmade Jenny's omkörning precis över guppet var placerad precis vid banan, producenten kunde hängt kvar på den och filmat ryggen på dom i 15-20sek till, då hade man fått sett rycket. Men det är många sporter där bildproducenterna är idioter rakt igenom. Värst är konståkningen där idioterna försöker vara konstnärliga vid alla stora mästerskap med bildvinklar från långt bort, varvid allt som faktiskt sker med fötter, ben, armar och ansikte missas helt.

Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Vilken härlig vinst för Rissveds!

Fast intervjuaren som tyckte det var nödvändigt att anmärka på det två gånger skulle man vilja slå på käften.
Inte ord om loppet i Sportspegeln heller.
En vit etnisk svensk kvinna som vinner i en sport SVT inte sänder, det lär dom dra sig in i det längsta för att ge någon som helst uppmärksamhet.

Men ja, härligaste segern sedan OS-medaljen. Månadens sportsliga höjdpunkt.

Att kritisera någons ärliga sätt att uttrycka sig är kränkande, att det ens tillåts i dagens lättkränkta samhälle är obegripligt.

Edit2: Nu ser jag att det finns en artikel om segern men inte under Mountainlike utan Cykel. Vad är det för mening med att ha specifika kategorier om dom inte följer dom?

https://www.svt.se/sport/cykel/jenny...gern-pa-fem-ar

Edit3: Driver Discovery med oss? Dom visar inte podiet eller mer highlights, utan börjar visa repriser på golf i Eurosport1 när det samtidigt sänds direktsänd golf i Eurosport2.

Edit4: Svenska Linn Gustavzzon rullar in på 34'de plats 9.52 efter utav 58 startande, som tredje bästa nordiska. Två svenskor och tre danskor, finns lite att heja på, även om man inte ser mycket av andra än dom i täten.
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-04-21 kl. 19:56.
Citera
2024-04-27, 16:07
  #106
Medlem
rainbowias avatar
Lipo? Wistz!
Citera
2024-04-29, 17:31
  #107
Medlem
Efter dom två krascherna precis före målgången hann jag säga: -faan, aldrig kan man bara få njuta av en tävling, bilderna, taktiska utfall och en spännande spurt, utan att behövda vrida på sig själv i empatiska smärtor, men Alison Jackson's glädjefnatt var ett bra plåster på såren. Börja plocka stora segrar när hon är några år på andra sidan 30-strecket, sånt som gör en glad.

Hoppas det gick bra för dom som flög in i eller över räcket.

Edit: Var det inte Alison Jackson som stod och var så glad på scenen för några år sedan i Tour of Scandinavia i grön väst om jag minns rätt?

--

Ändrade tävlingsledningen tiderna under dagen? Igår hade jag 15:30 som starttid i Eurosport's tablå, men imorse var det ändrat till 13:30, varvid jag fick planera om dagen lite, sen var det ändrat till 15:30 igen.

Först en andraplats för Tilda Månsson i morse, nu glädjefnatt med Jackson, jag tror inte det blir bättre idag.

Återstående schema för damerna från Spanien(med reservation för tiderna, får dubbelkolla dom varje dag framöver):

Tisdag 30 April

15:30-17:30 Cykel, Vuelta A España | Etapp 3, Damer ---> Eurosport2


Onsdag 1 Maj

15:30-17:15 Cykel, Vuelta A España | Etapp 4, Damer ---> Eurosport2


Torsdag 2 Maj

15:30-17:26 Cykel, Vuelta A España | Etapp 5, Damer, ---> Eurosport2


Fredag 3 maj

15:30-17:15 Cykel, Vuelta A España | Etapp 6, Damer ---> Eurosport2


Lördag 4 Maj

09:45-10:58 Cykel, Grand Prix Du Morbihan, Damer ---> Eurosport1
14:30-16:30 Cykel, Vuelta A España | Etapp 7, Damer ---> kanal?
14:58-15:15 Cykel, Austrian Ladies Open, Damernas Europatour ---> Eurosport2


Söndag 5 Maj

12:00-14:00 Cykel, Vuelta A España | Etapp 8, Damer ---> kanal?
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-04-29 kl. 17:47.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback